bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۴۸۱
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۰۸ - ۰۶ دی ۱۴۰۰
کریم جعفری: این روزها همه از تغییر موضع مقامات رژیم صهیونیتسی در مورد حمله به ایران شنیده‌اند و متوجه شده‌ان.

کریم جعفری

این روزها همه از تغییر موضع مقامات رژیم صهیونیتسی در مورد حمله به ایران شنیده‌اند و متوجه شده‌اند که سران این رژیم رسماً ترسیده و غلاف کرده‌اند. دلیل این موضوع را همه هم کم و بیش دانسته و می‌دانند اما واقعیتی وجود دارد که باید در مورد آن صحبت شود. سفر مشاور امنیت ملی امریکا به تل‌آویو و دیدار او با مقامات مختلف رژیم صهیونیستی حامل پیام‌های بسیار مهمی بود که ابعاد این پیام‌ها را می‌توان پس از برگزاری موفق رزمایش پیامبر اعظم 17 مشاهده کرد.

در مورد پیام سالیوان حرف و حدیث بسیار است، اما مهمترین نکته‌ای که به نظر طرف امریکایی بر آن تاکید داشته موضعی است که فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء در روز شروع رزمایش پیامبر اعظم 17 اعلام و طی آن یادآور شد که ایران هر گونه حماقت رژیم صهیونیستی علیه خود را با چراغ سبز امریکا ارزیابی کرده و به آن پاسخ خواهد داد. این تحلیل و اعلام دقیق موضع البته پیش از آنکه توسط سرلشکر رشید رسانه‌ای شود توسط برخی واسطه‌های عربی به اطلاع مقامات امریکایی رسید تا به خوبی ابعاد حماقت رژیم صهیونیستی را ارزیابی کنند.

اما اینکه سالیوان واقعا چه مواردی را به سران رژیم صهیونیستی گفته در فضای مجازی در موردش بسیار صحبت شده، اما حقیقت این است که او برای فهماندن برخی مسائل و موارد به مقامات این رژیم راهی سرزمین‌های اشغالی شده بود. مهمترین موضع او این بود که «اسرائیل» دیگر اولویت اصلی امریکا نیست و مقامات این رژیم بهتر است ساعت خود را به وقت کاخ سفید کوک کنند و زمانی که در کاخ سفید ساعت‌ها با زمان تل‌آویو کوک می‌شد گذشته است چرا که امریکا و مردم این کشور اولویت‌های بسیار مهمتری دارند که باید به آن رسیدگی شود.

بر این اساس، سالیوان با برشمردن نقش نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در خروج امریکا از برجام و شکل‌گیری وضعیت جدید که در آن ایران در «در آستانه رسیدن به بمب اتمی» قرار گرفته، از آن‌ها خواست بیش از این وضعیت را خراب نکنند و سعی هم نکنند که در ایران دست به خرابکاری، ترور و یا هر اقدام دیگری بزنند چرا که این رژیم باید به تنهایی بار آن را بر دوش بکشد و تاوان آن را پس دهد. او این موضوع را هم یادآور شده بود که پس از هر اقدام و خرابکاری، ایرانی‌ها سرعت بیشتری به توانمندی هسته‌ای خود داده‌اند.

اما مهمترین خواسته سالیوان از مقامات رژیم صهیونیستی این بود که سعی کنند همراه واشنگتن حرکت کنند و جان سربازان امریکایی را به خطر نیندازند. او با اشاره به پیام‌هایی که از ایران رسیده تاکید کرد که امریکا جنگ تازه‌ای در منطقه نمی‌خواهد و حتی کشورهای عرب منطقه هم دوست ندارند چندان با ایران گلاویز شوند، در کاخ سفید هیچکس دوست ندارد شاهد بازگشت تابوت نظامیان امریکایی باشد و در کاخ سفید کسی از اقدامات هماهنگ‌نشده اسرائیل هیچگونه حمایتی نخواهد کرد و بهتر است در این زمینه به امریکا مانند همیشه اعتماد کنند.

بر اساس آنچه رسانه‌های غربی و منطقه‌ای نوشته‌اند، سالیوان از ناراحتی عمیق رئیس‌جمهور امریکا از موضع‌گیری مسوولان رژیم صهیونیستی گفته است. پیش از این هم گفته شده بود که بایدن بیش از سه هفته پاسخ تماس‌های نفتالی بنت را نداده و سالیوان را برای دادن توضیحات مختلف راهی تل‌آویو کرده است. با این حال، سالیوان به بنت گفته که بایدن یک سال دیگر هم سیاست فشار حداکثری ترامپ بر ایران را ادامه داد تا همه شک و شبهه‌ها در مورد فروپاشی اقتصادی و سیاسی ایران برطرف شود و کسی نگوید که او عجله کرد!!

هر چند طبق معمول سالیوان بر امنیت رژیم صهیونیستی مثل همیشه تاکید کرد، اما برخلاف آنچه رسانه‌های وابسته به رژیم صهیونیستی می‌گویند او این حمایت را منوط به تصحیح رفتار تل‌آویو دانسته است.


نام:
ایمیل:
* نظر: