bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۰۹ - ۱۰ دی ۱۴۰۰
افتخارآفرینی دوباره ستاره بوشهر تیم ملی فوتبال؛
علی پورتنگستانی: در روزهایی که طارمی در پورتو به‌نوعی به در بسته خورده و نمی‌تواند گلی به‌ثمر برساند، دعوت دوباره او به تیم ملی فوتبال کشورمان برای این بازیکن یک خبر فوق‌العاده بود؛

علی پورتنگستانی: 

در روزهایی که طارمی در پورتو به‌نوعی به در بسته خورده و نمی‌تواند گلی به‌ثمر برساند، دعوت دوباره او به تیم ملی فوتبال کشورمان برای این بازیکن یک خبر فوق‌العاده بود؛ اما از آن مهم‌تر این بود که مهدی طارمی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به‌عنوان برترین لژیونر سال 2021 آسیا انتخاب شد. دو اتفاقی که می‌تواند مهدی طارمی را بار دیگر به مسیر خوشبختی برگرداند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در طول سال و به‌صورت هفتگی نظرسنجی‌هایی را برای انتخاب بهترین لژیونر آسیایی برگزار می‌کرد و در این نظرسنجی بارها نام بازیکنان ایران از جمله مهدی طارمی، سردار آزمون، علی قلی‌زاده و اللهیار صیادمنش قرار می‌گرفت. از بین این بازیکنان، مهدی طارمی بیش‌ترین شانس را برای برنده‌شدن در این نظرسنجی داشت، حتی بیشتر از سون، بازیکن کره‌ای تاتنهام. طارمی فصل گذشته ۱۶ گل در لیگ پرتغال به‌ثمر رساند و در فصل جاری هم با هفت گل مدعی جدی دومین کفش طلا در این لیگ محسوب می‌شود. نکته مهم اینکه مهاجم ایرانی توانسته در یک سال اخیر دو بار مهاجم برتر ماه پرتغال شود و یک‌بار هم بهترین بازیکن ماه لیست این کشور شده است. اما آنچه که طارمی را بیش از پیش در کانون توجهات قرار داده، گل زیبایی است که او فصل گذشته در لیگ قهرمانان اروپا به چلسی زد که حتی کاندیدای جایزه پوشکاش هم شد. او همچنین دروازه یوونتوس را گشود و این فصل هم برابر اتلتیکو مادرید و آث میلان درخشید.

در نهایت روز گذشته کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که طارمی به‌عنوان برترین لژیونر سال 2021 فوتبال آسیا انتخاب شده است و این یعنی افتخارآفرینی دوباره بازیکن بوشهری در فوتبال آسیا. در این گزارش کوتاه آمده است: «در صدر این نظرسنجی‌ها، مهدی طارمی مهاجم تیم پورتو قرار دارد که ۲۰‌بار نامزد کسب بهترین لژیونر آسیا شد. او در سال ۲۰۲۱ موفق شد ۲۷ گل به‌ثمر برساند از جمله سه گل ارزشمند به چلسی، یوونتوس و لیورپول در لیگ قهرمانان آسیا که گلش به چلسی به‌عنوان بهترین گل فصل لیگ قهرمانان اروپا انتخاب شد». این اتفاق در حالی رخ داده است که در سال‌های اخیر این جایزه بیشتر به بازیکن آسیا شرقی داده می‌شد و این برای اولین‌بار است که یک بازیکن از غرب آسیا برنده این جایزه می‌شود.

مهدی در انتظار روزهای درخشان!

طارمی در ۱۱ بازی گذشته برای پورتو گلزنی نکرده است و هر هفته رسانه‌ها و کارشناسان بیش از پیش عملکرد او را زیر ذره‌بین برده‌اند. همین موضوع باعث شد تا طارمی در یکی، دو مسابقه هم نیمکت‌نشین شود؛ جایی که مربی این تیم،به صراحت اعلام کرد،کادر فنی پورتو برای اینکه آرامش ذهنی به طارمی بازگردد و او از کانون توجهات خارج شود این تصمیم را گرفته است.

باوجود موفق نشدن در گلزنی، مهاجم تیم ملی ایران؛ اما در روند تیمی پورتو تاثیرگذار بوده و حمایت رسانه‌ها، کارشناسان و مربیان پورتو را به‌دنبال داشته است. طارمیدر آخرین بازی پورتوکه در جام حذفی برابر بنفیکا برگزار شد، یک موقعیت خوب گلزنی را از دست داد و توپ را به تیرک دروازه زد؛ اما امیدوار است در بازی روز دهم دی مقابل همین بنفیکا و این‌بار در مسابقات لیگ، طلسم گل نزدن‌هایش را بشکند. این مهاجم ایران در حال حاضر در لیگ پرتغال هفت گل به‌ثمر رسانده و در لیگ‌کاپ و لیگ قهرمانان اروپا هم هر کدام یک‌بار دروازه حریفان پورتو را باز کرده است تا در مجموع ۹ گل زده باشد.

البته پس از صحبت‌های مربی پورتو و حمایت او از ستاره کشورمان، لحن رسانه‌های مشهور پرتغالی نیز تغییر کرده و آنها نیز به حمایت از طارمی پرداختند. مثلا noticiasaominuto در مورد این بازیکن بوشهری نوشت: با اینکه طارمی در 10 مسابقه اخیر گل نزده ولی تحت حمایت شدید بازیکنان و مربی تیم است. او گل نزده ولی انسجام خوبی از این نظر به تیم داده است. طارمی با اینکه گل نمی‌زند ولی پورتو نباید نگران باشد زیرا بازیکنان دیگری هستند که وظیفه گل زدن را به دوش بکشند. رسانه پرتغالی در ادامه مدعی شد که طارمی به‌شدت مورد توجه و حمایت هم‌تیمی‌هایش قرار گرفته زیرا اگر گل نزده ولی پاس‌های تعیین‌کننده فراوانی در بازی‌ها داده است. او تاکنون شش پاس گل داده که نیمی از مجموع تعداد پاس گل‌های او در فصل گذشته است.

در این روزها شاهد خبرهای خوبی در مورد طارمی هستیم که یکی از مهم‌ترین آنها، دعوت دوباره این بازیکن به اردو تیم ملی فوتبال کشورمان است، مساله‌ای که به‌خودی خود می‌تواند فشار را از روی این بازیکن بردارد. حالا هم با انتخاب شدن به‌عنوان برترین لژیونر آسیا در سال 2021، مطمئنا روحیه مظاعفی خواهد گرفت و در ادامه مسابقات می‌تواند باز هم همان مهدی طارمی باشد که هواداران پورتو از او انتظار دارند. ما هم امیدواریم که ستاره بوشهری پورتو خیلی زود موتور گلزنی‌های خود را بار دیگر روشن کند.
نام:
ایمیل:
* نظر: