bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۰۹ - ۱۱ دی ۱۴۰۰
آقای وزیر کار مگر قرار نبود این بساط را جمع کنید؟
ابوعلی زرین‌قلم: چند روز پیش ضمن یادداشتی در این روزنامه در مورد حقوق‌های نجومی در پلیمر پادجم وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری نوشتیم. اما برای آنکه ابعاد دقیقی از آنچه در این مجموعه روی داده را بهتر و بیشتر درک کنید،

ابوعلی زرین‌قلم

چند روز پیش ضمن یادداشتی در این روزنامه در مورد حقوق‌های نجومی در پلیمر پادجم وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری نوشتیم. اما برای آنکه ابعاد دقیقی از آنچه در این مجموعه روی داده را بهتر و بیشتر درک کنید، در این گزارش به‌صورت خلاصه مواردی از بی‌قانونی‌ها و حقوق‌های عجیب‌وغریبی که این برادران گرفته‌اند را منتشر خواهیم کرد که به امید خدا گوش شنوایی در کشور پیدا شده و این مسائل و موارد را پیگیری کند.

ما به‌عنوان رسانه وظیفه‌ای سنگین داریم که به هر شکل ممکن آن را انجام داده و در تلاش هستیم تا صدای بی‌صداها در این زمینه باشیم. به‌صورت ویژه باید گفت آنچه در طول سال‌های گذشته در پلیمر پادجم اتفاق افتاده فارغ از عدم‌النفع ده‌ها هزار میلیارد تومانی، حیف‌ومیل وسیع و گسترده بیت‌المال توسط گروهی از مدیران این مجموعه بوده است. آنچه می‌خوانید، شرحی است بر این حقوق‌های نجومی...

آقای محمود عظیم‌زاده که در پلیمر پادجم به‌عنوان مشاور حقوقی ماهی 42 میلیون حقوق ناقابل از جیب بازنشسته‌های بدبخت بدون پرداخت یک ریال مالیات می‌گیرد، همزمان کارمند شرکت پتروپارس است و فاجعه آنجاست که نامبرده مدرکش کارشناسی علوم آزمایشگاهی است. آقای وزیر کا،ر آیا خبر از حیف و میل بیت‌المال که به‌نام بازنشسته‌ها به بیت‌الحال عده‌ای نجومی بگیرد تبدیل شده، دارید؟ اگر خبر دارید و کاری نکرده‌ای وای به حال شما و اگر خبر نداری که خدا به داد این مملکت و بازنشسته‌ها برسد که امید به چه کسانی بسته‌اند.

البته از پلیمر پادجم خبرها و داستان‌های بسیاری وجود دارد که گفتنش دل را به درد می‌آورد و متاسفانه دردمندی در این کشور پیدا نمی‌شود مقابل چنین افرادی که مشخص نیست از کدام رانت استفاده می‌کنند، بایستد. ما به وظیفه شرعی و رسانه‌ای خود عمل می‌کنیم، باشد که در این کشور کسی پیدا شود و کار را پیگیری کند.

با این حال باید گفت که کلاهت را چند وجب بالاتر بگذار. آقای حراست وزارت کار، حراست تامین اجتماعی و شستا، بازرسی کل کشور، کمی کلاهتان را بالاتر بگذارید... باورتان می‌شود که در پلیمر پادجم آقای مدیرعامل برای شکایت از دو رسانه 500 میلیون ریال ناقابل از جیب بازنشسته‌های مفلوک برداشته است؟ می‌دانید که برای اینکه صدای رسانه‌ها را که می‌خواهند حقوق‌های نجومی و عدم‌النفع ناشی از بی‌مدیریتی آقایان و خانم‌ها را اطلاع‌رسانی کنند، خفه کنند چگونه از جیب بازنشسته بدبخت حاتم‌بخشی می‌کند؟

آیا می‌دانید معاون حقوقی پلیمر پادجم که قرارداد شکایت از رسانه‌ها را امضا کرده به‌صورت غیرقانونی در این مجموعه حضور دارد و طرف وکیل و عضو کانون وکلا است که بر اساس قانون نمی‌تواند سمتی در اینجا داشته باشد؟ چه کسی می‌خواهد پاسخ این همه ولخرجی از جیب مردم را بدهد؟ چند فقره از این قراردادها با دوستان وکیل بسته شده است؟ چقدر اضافه‌کار و تشویقی به جیب نامبارک حضرات رفته است؟ باید همه اضافه‌کارها و پول‌های اضافی که این جماعت در این چند سال به جیب زده‌اند حسابرسی شده و به بیت‌المال برگردد، در غیر این صورت آقای وزیر استعفا بدهد...

چند روز پیش یکی دو عدد از مدارک حقوق‌های نجومی مدیران مجتمع به بهره‌برداری نرسیده پلیمر پادجم منتشر شد، حقوق‌هایی که تحت هیچ یک از قوانین کشور قانونی نیست؛ اما آقایان برای خودشان دارند واریز می‌کنند. بر اساس مشاهدات خبرنگار ما، یکی دیگر از فیش‌های حقوقی معاون منابع انسانی پلیمر پادجم که باوجود راه نیفتادن مجموعه، 65 میلیون تومان ناقابل به حسابش واریز شده است. آنچه در این فیش قابل توجه است علاوه بر اضافه‌کار تشویقی و حق ماموریت!! در آخر فیش آمده است.

یکی به آقای حسن صفای‌کفاش بگوید چگونه از مجموعه‌ای که راه نیفتاده، مجتمعی که به بهره‌برداری نرسیده بیش از هفت میلیون تومان حق بهره‌وری گرفته‌اید؟ آقای وزیر کار مگر شما خواب هستید؟ تحت چه عنوانی این آقا باید این پول را بگیرد؟ اما نکته جالب داستان اینجاست که از اول شهریور تا آخر آذرماه جناب کفاش فقط 10 روز در محل شرکت حضور داشته؛ اما بیش از 180 میلیون دریافتی داشته است!! با یک حساب سرانگشتی می‌شود روزی بیش از 18 میلیون تومان که برابر است با حقوق سه ما بازنشستگی بابای من و پدر بسیاری از شما...

اما باید گریزی هم به امور حقوقی و پیمان‌ها زد. بر اساس قانون، هیچ وکیلی که عضو کانون وکلا باشد حق گرفتن مسوولیت در هیچ شرکت دولتی و یا وابسته به یکی از نهادهای عمومی را ندارد. اما همانگونه که ملاحظه می‌کنید، آقای رامین میرزاخانی‌نافچی که عضو کانون وکلا هست به‌عنوان مسوول بخش حقوقی و پیمان‌ها در پلیمر پادجم مشغول بوده و ماهیانه 54 میلیون تومان ناقابل هم می‌گیرد!! آخر بی‌قانونی تا کی؟ آقای وکیل که شما سوگند خورده‌اید از قانون، از حق و درستی دفاع کنید یک لحظه پیش خودتان فکر نکردید که این پولی که می‌گیرید حرام است؟

شما که دوستان وکیل‌تان را به مجموعه آورده و از پول بیت‌المال و بازنشسته‌ها صدها میلیون به آن‌ها پول داده‌اید تا بروند از رسانه‌ها شکایت کنند، از کدام آزادی رسانه و آزادی نوشتن قرار بود دفاع کنید؟ با قانون، با آزادی و با کانون وکلا چه کرده‌اید؟ چرا کانون وکلا شما را اخراج نمی‌کند و اعتبارنامه شما را لغو نمی‌کند؟ شما که با پول بدبخت‌های بازنشسته از رسانه‌ها شکایت می‌کنید، اصلا فکر کرده‌اید روزنامه‌نگار بدبخت از کجا باید پول بیاورد تا یکی از همکاران شما را با خود به دادگاه ببرد تا از خودش دفاع کند؟

همچنین در فیش حقوقی معاون منابع انسانی پلیمر پادجم شاهد عددهای نزدیک و بالای 60 میلیون تومان هستیم. هر چند به باور من برای مدیران و کارگرانی که در عسلویه یا ماهشهر در مجتمع‌ها کار می‌کنند و ساکن آن منطقه هستند هر چقدر بدهند باز هم کم است، اما برای آن‌هایی که در ساختمان مجلل خود در تهران نشسته و هر روز با ماشین شرکت به‌سر کار می‌روند و هیچ خبری از آلودگی خفه‌کننده عسلویه ندارند واقعا حرام است. چه کسی گفته که خانم مریم‌سادات هاشمی باید 60 میلیون تومان حقوق بگیرد؟

مگر در مجموعه‌ای که فقط 300 نفر نیرو دارد و هنوز به بهره‌برداری نرسیده، هنوز به درآمد نرسیده نامبرده چه شق‌القمری کرده که این عدد را باید بگیرد؟ البته در ذهن داشته باشید که وسط هر ماه برای دوستان یک شارژ 5 تا 7 میلیون تومانی هم صورت می‌گیرد که اگر خدایی نکرده این 60 میلیون تومان در 15 روز خرج شد و کفاف زندگی‌شان را نداد این کارت رفاه کمک حال باشد. این 9 میلیون پاداش بهره‌وری دقیقا از کجا آمده است؟


نام:
ایمیل:
* نظر: