bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۵۰۹
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۴ - ۲۰ دی ۱۴۰۰
دلال کشوری پایش در فوتبال بوشهر باز شده است؛
علی پورتنگستانی: در روزهای که خبرهای ضدونقیض زیادی در مورد آینده دو باشگاه شاهین و ایرانجوان بوشهر شنیده می‌شود،

علی پورتنگستانی: در روزهای که خبرهای ضدونقیض زیادی در مورد آینده دو باشگاه شاهین و ایرانجوان بوشهر شنیده می‌شود، خبر رسیده است که یک دلال بزرگ در حد بین‌‌المللی در بسته شدن لیست هر دو تیم نقش پر رنگی داشته است. این دقیقا همان چیزی که در ابتدای مسابقات آن را گوشزد کرده بودیم.

فوتبال بوشهر روزهای ناراحت‌کننده و عجیبی را سپری می‌کند؛ چراکه دو تیم بزرگ این شهر یعنی شاهین شهرداری و ایرانجوان حسابی زمینگیر شده‌اند آن هم توسط خودی‌ها. همانطور که می‌دانید از یک طرف شاهین در قعر جدول مسابقات لیگ دسته یک جا خوش کرده است و از طرف دیگر ایرانجوان بوشهر هم به کیسه بوکس حریفانش در لیگ دسته دو تبدیل شده است و هر جا که می‌رود با شکست بدرقه می‌شود و همین مساله باعث‌شده تا هواداران این دو تیم این روزها هیچ دلخوشی دیگر در این شهر نداشته باشند. البته در مورد اتفاق‌هایی که برای هر دو تیم در این مدت رخ داده است، گزارش‌های مختلفی نوشتیم و معتقد بودیم که سوء‌مدیریت و نداشتن یک هدف خاص باعث‌شده تا امروز شاهین و ایرانجوان در لیگ‌های کشوری اینگونه مقابل حریفان وا دهند. علاوه بر این در گزارشی معتقد بودیم که دست‌های پشت‌پرده باعث‌شده تا این تیم‌ها به شکلی واقعا عجیبی در مسابقات امسال حاضر شوند. یکی از همین موارد که هفته‌ها قبل به آن اشاره کرده بودیم و احتمال می‌دادیم که فوتبال بوشهر را تحت تاثیر خود قرار داده است، دخالت دلالان در بستن قرارداد با بازیکنان غیر بومی بود. رفتار دو تیم در فصل نقل‌وانتقالات به‌نوعی نشان‌دهنده این موضوع بود. مثلا ایرانجوان بوشهر در فصل نقل‌وانتقالات بدون اینکه کسی بداند، در خفا بازیکنان مدنظر خود را جذب کرد، مساله‌ای که حواشی زیادی به همراه داشت؛ چراکه این حق هواداران این باشگاه بود که بداند مدیران چه گزینه‌هایی را جذب کرده‌اند. وقتی هم که فصل شروع شد، ترکیب کاملا غیر بومی این باشگاه به‌نوعی به هواداران این باشگاه نشان داد که چرا سرمربی سابق یک هفته مانده به شروع مسابقات، از سمت خود استعفا می‌دهد.

در مورد شاهین شهرداری این مساله به شکل دیگری رخ داده است. همانطور که می‌دانید، شاهینی‌ها سه روز مانده به شروع مسابقات از شهرداری و شورا مجوزهای لازم را دریافت کردند و پس از آن بلافاصله اقدام به جذب سرمربی کردند. این تیم هفته اول مسابقات لیگ یک را با بازیکنان جوان و امیدهای خود پشت سر گذاشت و امید می‌رفت که در هفته‌های آینده از این بازیکنان بیشتر استفاده شود ولی به یک‌باره و پس از پایان هفته دوم، این تیم با چندین بازیکن غیربومی قرارداد بست. نکته عجیب‌تر این بود که شاهینی‌ها در طول دو روز، بیشتر از پنج بازیکن را جذب کردند. در همان روزها بود که خبر رسید که برخی از باشگاه‌های استان به‌صورت دسته‌ای بازیکن می‌خرند؛ بدین‌شکل هر دسته شامل یک یا دو دفاع، یک هافبک و یک مهاجم می‌باشد. شاهین و ایرانجوان هم در معرض همین اتهام قرار گرفتند ولی به هر شکلی بود که این دو تیم به این حواشی پایان دادند و نحوه نتیجه‌گیری آنها نشان داد که به‌نظر می‌رسد تمامی حواشی گذشته واقعیت دارد.

در همین حین ما چند گزارش متفاوت نوشتیم و تاکید داشتیم که باشگاه‌ها استان نباید اسیر چنین مسائلی شوند؛ چراکه جز ضرر چیز دیگری برای آنها به همراه ندارد. به هر حال پس از کسب اطلاعات موردنیاز در مورد دلالی که با این دو باشگاه و دیگر باشگاه‌ها استان در ارتباط است، به اسم غ.گ رسیدیم، اسمی آشنا برای اهالی فوتبال کشور. غ.گ که چند سال پیش رئیس هیات‌مدیره کانون کارگزاران فوتبال ایران بوده، در این سال‌ها نامش در نقل و انتقالات زیادی به گوش رسیده است و حتی شایعه‌شده که این فرد در انتخاب بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان هم در برخی از مواقع نقش داشته است. حالا اطلاعات ما نشان می‌دهد آقای غ.گ در ابتدای فصل فوتبال وارد بوشهر شده است و در بحث نقل و انتقالات به دو تیم شاهین و ایرانجوان مثلا کمک کرده است تا این دو تیم بازیکنان با کیفیت غیربومی جذب کنند. این مساله برای فوتبال بوشهر مایه آبروریزی است؛ چراکه این استان خود به تنهایی استعدادهای زیادی را تحویل فوتبال کشورمان داده است و هم‌اکنون بازیکنان جوان و بااستعدادی زیادی در این استان فعالیت می‌کنند. چه لزومی دارد که دو باشگاه شاهین و ایرانجوان برای جذب بازیکن، چشم‌شان را روی بازیکنان با استعداد این استان ببندند و دست به دامان یک دلال کشوری شوند؟ در این چند سال بارها در مورد حضور دلالان فوتبال در استان بوشهر تذکر داده بودیم و تاکید کرده بودیم که تیم‌های این استان نباید با چنین افرادی کار کنند ولی مدیران شاهین و ایرانجوان امسال تمام اصول فوتبال این استان را زیر پا گذاشتند. مدیر این دو باشگاه با چنین حرکتی هم به فوتبال استان خیانت کرده‌اند و هم به بازیکنانی که امروز رویای پوشیدن لباس این دو تیم را در مسابقات کشوری دارند. در این میان هیات فوتبال استان بوشهر هم باید بیشتر مراقبت می‌کرد که پای چنین افرادی به فوتبال باز نشود. مسوولان هیات استانی باید یک برنامه هدفمند برای خارج کردن دلالان فوتبال از فوتبال بوشهر ایجاد کنند وگرنه در سال‌های آینده شاهد اتفاق‌های بدتر هستیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: