bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۵۴۰
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۲ - ۲۸ دی ۱۴۰۰
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر در شورای آموزش‌وپرورش:
داود علیزاده: براساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا و دستور رئیس جمهوری آموزش‌های حضوری باید در هفته‌های آینده به صورت سراسری اجرا شود

داود علیزاده

مهرماه سال جاری پس از گذشت دو سال تحصیلی از شیوع کرونا قرار بود که با واکسیناسیون کلی آموزش حضوری دوباره شکل بگیرد. این مساله به صورت ماهیانه به بعد موکول شد و در حال حاضر در آغاز ترم دوم تحصیلی دانشگاه‌ها و رسیدن به نیمه سال تحصیلی دانش‌آموزان، همچنان آموزش‌های بسیاری از مراکز به صورت مجازی انجام می‌شود. براساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا و دستور رئیس جمهوری آموزش‌های حضوری باید در هفته‌های آینده به صورت سراسری اجرا شود، مساله‌ای که با اوج‌گیری سویه امیکرون در کشور اما و اگرهای بسیاری را برای خانواده‌ها به‌وجود آورده است.

بحث بازگشایی مدارس و آموزش حضوری به مبحث عمده جلسه بزرگداشت هفته شورای آموزش‌وپرورش استان بوشهر نیز مبدل شد. این جلسه صبح دوشنبه با حضور جمعی از مسوولان استانی برگزار شد که بررسی وضعیت بهداشتی مدارس، بازگشایی مدارس در وضعیت فعلی بررسی و بر تسهیل شرایط آموزش حضوری در مدارس استان از اعم مسائل مطرح‌شده در این جلسه بود.

در این جلسه مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر با اشاره به مصوبات ستاد ملی کرونا گفت: با توجه به تاکید ستادهای ملی و استانی کرونا بر فعالیت‌ حضوری مدارس، مشارکت دستگاه‌های اجرایی در تسهیل این تسهیل شرایط آموزش حضوری ضروری است.

علی موحدی با اشاره به تفاهم‌نامه وزارت آموزش‌وپرورش، بنیاد مسکن و سازمان ثبت اسناد و املاک در خصوص تسریع در مستندسازی املاک و اراضی گفت: بر اساس مصوبه شورای آموزش‌وپرورش استان، شهرداری‌ها، ادارات منابع طبیعی، راه و شهرسازی، آب و فاضلاب و جهاد کشاورزی باید حداکثر در سه روز به استعلامات برای اجرای این تفاهم‌نامه پاسخ دهند.

به گفته وی با توجه به شروع آموزش‌های حضوری مدارس باید برای توسعه و تعمیق فعالیت‌های پرورشی و تربیتی، نوسازی نمارخانه‌ها و وضوخانه‌های مدارس لازم التوجه باید در دستور کار باشد.

موحدی با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورای آموزش‌وپرورش استان برای آسیب‌شناسی، رصد، پایش، جذب، پشتیبانی و تثبیت آموزش افراد بازمانده از تحصیل باید کارگروه ویژه‌ای در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها تشکیل شود. ادامه داد: بر اساس قانون شوراهای آموزش‌وپرورش، شهرداری‌ها متعهد هستند تا سه درصد درآمدهای خود را از محل عوارض صدور پروانه ساختمان، تفکیک و تغییر کاربری به آموزش‌وپرورش اختصاص دهند که انتظار داریم شهرداری‌ها به این مسئولیت قانونی خود عمل کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر با اشاره به ظرفیت قراردادی آب و برق مدارس در زمان شروع به کار تصریح کرد: با افزایش جمعیت دانش‌آموزی مدارس، ظرفیت قراردادی قبلی، پاسخگوی نیاز فعلی مدارس نیست به همین دلیل مدارس با جریمه عدم رعایت الگوی مصرف روبرو می‌شوند.

موحدی با اشاره به توزیع اقلام بهداشتی در استان بوشهر گفت: در دو سال گذشته 32 میلیارد سرانه بهداشتی و همچنین 30 میلیارد ریال اقلام بهداشتی (با همکاری یونیسف) بین مدارس استان توزیع‌شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 98 درصد به آب شهری و 77 درصد مدارس به سیستم لوله‌کشی کشی صابون مایع متصل هستند. افزود: هشت درصد مدارس استان دچار کمبود سرویس بهداشتی هستند.

موحدی خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت‌های حضوری مدارس و نقش مهم اتاق‌های بهداشت مدارس در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، اما متاسفانه فقط دو درصد مدارس استان دارای اتاق بهداشت هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در این جلسه با اشاره به خسارت‌های کرونا گفت: در دوره کرونا مدارس و دانشگاه‌ها با آسیب‌های تربیتی و آموزشی روبرو شده‌اند که باید این خسارت‌ها جبران شوند.

محمدتقی ایرانی با بیان اینکه دوری از آموزش‌های حضوری سبب شده است تا دانش‌آموزان با آسیب‌های پرورشی و تربیتی روبرو شوند افزود: تاثیر این آسیب‌ها را سال‌ها بعد در دانشگاه‌ها خواهیم دید که تولید علم و محتوا کاهش مییابد.

به گفته وی مدارس محل آموزش، تربیت و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان هستند به همین دلیل باید در شورای آموزش‌وپرورش راهکارهای جبران خسارت‌های کرونایی بررسی شود.

در این نشست از اعضا شورای آموزش‌وپرورش شهرستان دشتستان و منطقه کاکی که بین 18 شورای آموزش‌وپرورش استان بوشهر برتر شدند تجلیل شد.

در همین زمینه وزیر آموزش‌وپرورش با تاکید بر بازگشایی مدارس برای آموزش حضوری گفت: همکاران باید در مدارس حضورداشته باشند و دانش‌آموزان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای حضور درکلاس‌های درس آماده باشند تا جریان بازگشایی ادامه پیدا کند؛ تلاش خواهیم کرد تا شرایط حضور دانش آموزان را در تمام مدارس مهیا کنیم.

به نقل از ایسنا، یوسف نوری در خصوص جزئیات حضور دانش آموزان، تصریح کرد: همکاران من تمام تلاش خود را برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مدارس به‌کاربرده‌اند لذا مدارس آمادگی کامل را برای پذیرش دانش‌آموزان دارند.

به گفته وی در حال حاضر تمام مدارس مناطق روستایی و شهرهای کوچک، فعالیت حضوری خود را آغاز کرده‌اند و معلمان و دانش آموزان با جدیت فرآیند یاددهی-یادگیری را در این مناطق پیگیری می‌کنند.

وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه تاکنون حدود ۹۴ درصد از معلمان واکسینه شده‌اند تصریح کرد: در حدود ۸۵ درصد دانش‌آموزان نیز دز دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند، لذا با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، آمادگی کامل برای بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان با رعایت پروتکل‌ها در محیط مدرسه وجود دارد.

وی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس گفت: همکاران باید در مدارس حضورداشته باشند و دانش‌آموزان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای حضور درکلاس‌های درس آماده باشند تا جریان بازگشایی ادامه پیدا کند و اگر در منطقه‌ای تاکنون به هر دلیلی بازگشایی انجام‌نشده است، از همکاران می‌خواهم با ایجاد بستر مناسب برای حضور دانش‌آموزان در مدارس، از این جریان حمایت کنند.

عضو کابینه دولت سیزدهم بیان کرد: تلاش کرده‌ایم شرایط حضور دانش آموزان را در تمام مدارس مهیا کنیم ولی اگر تحت هر شرایطی درصد اندکی از مدارس در مناطق شهری، هنوز موفق به ایجاد شرایط لازم برای بازگشایی کامل نشده باشند، می‌توانند از طریق روش‌های منعطف و گروه‌بندی دانش‌آموزان، امر آموزش را ادامه دهند.

نوری با بیان اینکه بر اساس اعلام ستاد کرونا، می‌توانیم از مراکز جانبی هنری، ورزشی و حتی کانون‌های فرهنگی تربیتی و پرورش کودکان و نوجوانان، ورزشگاه‌ها و پژوهش سراها نیز برای آموزش‌های حضوری استفاده کنیم افزود: دانش‌آموزانی که دز دوم واکسن را دریافت نکرده‌اند، پیامک خواهد رفت و این افراد می‌توانند با همکاری شهرداری به مراکز خلوت مراجعه و واکسن دریافت کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر: