bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۵۵۵
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۳ - ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
از برف و بوران ترکیه تا شاد کردن دل میلیون‌ها ایرانی؛
علی پورتنگستانی: در شبی که تیم ملی فوتبال کشورمان با شکست عراق توانست راهی جام جهانی 2022 قطر شود، باز همه‌چیز به درخشش فوق‌العاده ستاره بوشهری ختم شد.

علی پورتنگستانی: در شبی که تیم ملی فوتبال کشورمان با شکست عراق توانست راهی جام جهانی 2022 قطر شود، باز همه‌چیز به درخشش فوق‌العاده ستاره بوشهری ختم شد. مهدی طارمی با گلی شبیه به گل خداداد عزیزی به استرالیا، هم به وعده‌ای که به اسکوچیچ داد عمل کرد و هم با گلی که به‌ثمر رساند، 80 میلیون ایرانی را شادمان کرد.

تیم ملی فوتبال ایران، جمعه‌شب گذشته بی‌دردسرترین و مقتدرانه‌ترین صعود خود به جام‌جهانی را رقم زد. این تیم با کسب پیروزی یک بر صفر مقابل عراق، 19 امتیازی شد تا در پایان شب هفتم و سه بازی مانده تا پایان مسابقات، به‌عنوان چهاردهمین تیم حاضر در جام‌جهانی 2022قطر، خود را معرفی کند. اما نکته جالب این صعود، این بود که مهدی طارمی توانست تک‌گل پیروزی‌بخش ایران در مقابل عراق را به‌ثمر برساند، بازیکنی که به‌دلیل شرایط آب‌وهوایی، کم‌تر از 24 ساعت قبل از شروع بازی به ایران رسیده بود و نتوانسته بود در تمرینات تیم ملی شرکت کند؛ اما با وجود این به بهترین بازیکن تیم ملی ایران در مقابل عراق تبدیل شد. بازیکنی که چندی پیش از لیست تیم ملی خط خورده بود ولی با حل شدن مشکلات و اختلافات پیش‌آمده، با قدرت برگشت و ثابت کرد که همچنان تاثیرگذارترین بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان است.

همانطور که می‌دانید، بعد از ماجراهای مربوط به تنش‌های میان مهدی طارمی و دراگان اسکوچیچ که مربوط به مصاحبه سرمربی تیم ملی با یک رسانه کروات و پاسخ کنایه‌آمیز ستاره ایرانی بود، در نهایت این مهدی طارمی بود که دو دیدار انتخابی قبلی تیم ملی را از دست داد تا به این شکل دیسیپلین دراگان اسکوچیچ اجرا شود. با این حال روابط میان ستاره تیم ملی و سرمربی کروات خیلی زود به همان شکلی که همه برای موفقیت تیم ملی انتظار داشتند پیش‌رفت و طارمی بار دیگر به اردوی تیم ملی دعوت شد و اکنون نیز در جدال با عراق توانست به‌خوبی پاسخ این اعتماد ویژه را بدهد. نکته جالب توجه اما گفت‌وگوی خاصی بود که بین طارمی و دراگان اسکوچیچ پیش از دعوت ستاره ایرانی پورتو شکل گرفته بود. جایی که طارمی با اسکایپ در گفت‌وگو با محمدحسین میثاقی، مجری برنامه فوتبال برتر بود و ناگهان دراگان اسکوچیچ نیز که میهمان حضوری این برنامه بود، وارد استودیو شد. اسکوچیچ که در میان گفت‌وگوی طرفین وارد شده بود، با گفتن این جمله به مهدی طارمی که حامل خبر ویژه دعوت و حضور دوباره‌اش به تیم ملی است، بحث را داغ کرد. اما نکته جالب این گفت‌وگو جایی بود که سرمربی تیم ملی که اکنون در آستانه رکوردی خارق‌العاده روی نیمکت ایران است، خواسته جالبی از مهدی طارمی مطرح کرد و گفت: «در لیست نهایی هستی. می‌دانیم که بازیکن مهمی برای ما هستی و توقع مهمی از تو داریم. از آن‌جایی که اولین نفر بودی که خبردار شدی در لیست هستی پس انتظار داریم که بازی اول (عراق) را خودت در بیاوری».

این صحبت‌های دراگان اسکوچیچ که به‌نظر می‌رسید بعد از اتفاق‌ها و حواشی شکل‌گرفته میان طرفین، به‌طور کامل باعث شد تا گلایه‌های میان آنها برطرف شود، اکنون به بهترین شکل و در جدال مقابل عراق در استادیوم آزادی از سوی مهدی طارمی با گلی ویژه پاسخ داده شد. گلی به قیمت صعودی زودهنگام به جام جهانی قطر. طارمی با گل خود البته پاسخ درخواست سرمربی تیم ملی را هم به این شکل داد: بله رئیس، ماموریت انجام شد، صعود مبارک.

گل طارمی، یاد گل خداد عزیزی را زنده کرد

در حالی که خداداد عزیزی به‌عنوان کارشناس در استودیوی شبکه سه حضور داشت و احمدرضا عابدزاده یکی دیگر از خالقان حماسه ملبورن در ورزشگاه آزادی، تماشاگر ویژه بازی ایرانعراق بود، تیم ملی با وجود حملات پر تعداد و زهردار در نیمه اول، موفق به باز کردن دروازه حریف نشد؛ اما در نیمه دوم خیلی زود به گل رسید تا همه‌چیز برای صعود زودهنگام به جام جهانی مهیا شود. لحظه‌ای که این گل به‌ثمر رسید به‌طور ناخودآگاه خیلی از اهالی فوتبال یاد گل معروف خداداد در ملبورن افتادند. هر دو گل، گل‌های صعود به جام جهانی بودند که با یک پاس در عمق حرفه‌ای و بغل پای دقیق و بی‌نقص وارد دروازه حریفان شدند. قطعا شرایط حاکم بر بازی ایران‌استرالیا و فشار بالای روانی روی بازیکنان تیم ملی آن دورهرا نمی‌توان با جو موجود در بازی جمعه‌شب گذشته مقایسه کرد؛ شرایطی که به‌واسطه عملکرد خوب شاگردان اسکوچیچ، بسیار آرام‌تر از آن روزها بود و به قول خداداد به قدری اوضاع‌مان خوب است که این بازی نشد، بازی بعدی، بازی بعدی نشد، بازی بعدتر... آن جا در ملبورن؛ اما قضیه مرگ و زندگی مطرح بود و چیزی هم به پایان مسابقه نمانده بود.

واکنش باشگاه پورتو به گلزنی طارمی و صعود ایران به جام جهانی

پس از این بازی، صفحه اینستاگرام باشگاه پورتو با انتشار تصویری از طارمی مهاجم ایرانی خود نوشت:«طارمی تک‌گل پیروزی‌بخش تیم ملی ایران رو زد و تیم ایران به جام جهانی قطر رفت. تبریک به مهدی و شما ایرانیان عزیز».

مهدی طارمی: شادی مردم برای ما کفایت می‌کند

مهدی طارمی پس از پیروزی یک بر صفر تیم ملی مقابل عراق و قطعی شدن صعود به جام جهانی 2022 گفت: خدا را شکر توانستیم بازی را ببریم و همین که دل مردم را شاد کردیم برای ما بالاترین اتفاق بود و اینکه توانستیم لبخند را روی لب‌های مردم بیاوریم برای ما کفایت می‌کند. از همه رسانه‌ها هم تشکر می‌کنم که کمک کردند این بازی را ببریم. این موضوع خیلی مهم نیست. همین که توانستیم عراق را ببریم و به جام جهانی صعود کنیم، مهم بود. من همه تلاشم را برای پرچم ایران و مردم عزیزم انجام می‌دهم. خدا را شکر که توانستیم، ببریم تا دل همه شاد شود.

مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به این پرسش که در ادامه مسابقات هم در تیم ملی خواهد بود، گفت: چرا نباشم؟ صد درصد من سرباز تیم ملی هستم و هر کاری که می‌کنم، دوست دارم مردم خوشحال باشند. تا آنجا که در توانم باشد برای تیم ملی بازی می‌کنم. زمانی هم که متوجه شوم، نمی‌توانم دل مردم را شاد کنم حضور نخواهم داشت.


نام:
ایمیل:
* نظر: