bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۹ - ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
صادق راستگو: دوباره می‌نویسم که اولاد زاید از شارون و نتانیاهو بدتر هستند و اصولا اماراتی‌ها، به‌ویژه آل نهیان از صهیونیست‌ها بدتر و خطرناک‌تر هستند.

صادق راستگو

دوباره می‌نویسم که اولاد زاید از شارون و نتانیاهو بدتر هستند و اصولا اماراتی‌ها، به‌ویژه آل نهیان از صهیونیست‌ها بدتر و خطرناک‌تر هستند. این حرف را سال‌ها پیش‌تر زده و باز هم تکرار خواهم کرد تا در ذهن همه بماند که با چه اعجوبه‌هایی در حوزه امنیتی و سیاسی طرف هستیم و آن‌ها چگونه با حقه‌بازی، عرض ارادت و خاکساری طرح‌های خود را به پیش می‌برند. اینجا برای اولین‌بار می‌نویسم که آنچه محمد بن زاید و برادرانش در امارات انجام می‌دهند، مقدمه‌ای است برای بازگشت انگلیسی‌ها به منطقه، برای روزی که امریکا اینجا را ترک کرده باشد.

برای توضیح این مساله باید وقت زیادی گذاشت و نوشت، اما اگر نوشته‌ها ما را دنبال کرده باشید متوجه می‌شوید که دقیقا منظورم چیست و چه‌چیزی از آینده گفته می‌شود. انگلیسی‌ها برای حضور خود نیاز به مقدماتی دارند، نیاز به زیرساخت‌ها و امکاناتی دارند که به‌دلیل بدهی و ورشکستگی اقتصادی از تامین آن ناتوان هستند. بنابراین در یک طرح بزرگ که خود برشی از طرح خاورمیانه بزرگ اتاق‌های فکر یهودیان است در صدد هستند تا با پول امارات و عربستان و تکنولوژی رژیم صهیونیستی دیواره دفاعی در خلیج فارس ایجاد کنند.

پس از حمله موشکی و پهپادی ارتش یمن به ابوظبی و دبی، این طرح به‌صورت علنی‌تری در حال رونمایی است و کسی نمی‌خواهد آن را لاپوشانی کند، چه اینکه اولاد زاید در این زمینه حرف‌شنوی بسیار زیادی از افسران ام‌آی6 انگلیس داشته و خیلی خوب می‌دانند باید چه کنند. پیش از سفر اردوغان به ابوظبی، رئیس رژیم صهیونیستی که قرار است به‌زودی به آنکارا سفر کند به ابوظبی می‌رود و وزیر خارجه ترکیه که سه سال پیش هنگامی که یمنی‌ها تاسیسات نفتی ینبع در ساحل دریای سرخ را زدند از خوشحالی سر از پا نمی‌شناختند حمله موشکی ارتش یمن به امارات را محکوم می‌کند.

با این حال، رسانه‌های صهیونیستی با اشاره به اینکه «امارات پایگاه خط مقدم اسرائیل در منطقه است» اعلام کردند که استقرار سامانه‌های پدافند هوایی در امارات «سنگ بنای سامانه پدافند هوایی منطقه‌ای در خلیج‌فارس خواهد بود» و این سامانه‌ها هشدار قبلی به اسرائیل خواهند داد. تحلیلگر نظامی شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در این باره گفت: هر اتفاقی که در دوره اخیر در کشور امارات رخ می‌دهد یک نمایش ترویجی برای اتفاقاتی است که درحال تدارک برای اسرائیل هستند و این مساله بی‌شک اذهان سیاستمداران اسرائیل را به‌خود مشغول کرده است.

الون بن دیوید می‌گوید: به‌نظر من رهبران انصارالله نمی‌خواستند اسحاق هرتزوگ، رئیس اسرائیل را طی سفرش به امارات مورد هدف قرار دهند و موشکی که سرنگون شد موشک نقطه‌زن نبود؛ اما زمان سفر او دور از چشمان آن‌ها نبود و آن‌ها با این حمله به ابوظبی در روز حضور رئیس اسرائیل در آن شهر پیامی نمادین را به اسرائیل رساندند.

با این حال رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که تل‌آویو بیم آن را دارد که هدف قرار دادن امارات به وسیله موشک‌های بالستیک و پهپادهای یمنی، تمرینی برای حمله به اسرائیل در آینده باشد. همچنین خبرنگار امور عربی در شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی تاکید کرد: اسرائیل مدت‌هاست که محور ایران و تهدیدهای یمن را با دقت دنبال می‌کند، ترس اسرائیل از این است که چه بسا نیروهای انصارالله با شلیک موشک و پهپاد به سوی امارات، درحال انجام آموزش‌های زنده هستند و ممکن است در آینده، این موشک‌ها و پهپادها را به سمت ایلات و اماکن دیگر پرتاب کنند. شلیک موشک به سمت ابوظبی همزمان با سفر هرتزوگ یک یادآوری دیگر است و بیانگر این است که اسرائیل باید آماده شود.

از سوی دیگر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تاکید کرد: ما برای مقابله با همه این احتمالات آماده هستیم و اگر مجبور شویم تمام فعالیت‌های ضداسرائیلی را خنثی خواهیم کرد. بنی گانتس با بیان اینکه اگر اماراتی‌ها تمایل داشته باشند و از ما درخواست کنند، به آن‌ها کمک خواهیم کرد و این تصمیم به‌خود آن‌ها باز می‌گردد، گفت: اگر اسرائیل بتواند سامانه‌های رهگیری و هشدار به امارات بفروشد، یک فرصت بزرگ برای خود محقق کرده است زیرا در صورت استقرار این سامانه‌ها در خاک امارات، تنها جهت جنوب و کشور یمن را رصد نخواهند کرد بلکه جهت شرق و ایران را نیز رصد می‌کنند و این امر «سنگ بنای یک پدافند هوایی منطقه‌ای» خواهد بود.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه امارات و عربستان به چنین سامانه‌هایی نیاز دارند، مدعی شد: اگر هرگونه حرکتی از سمت ایران انجام شود، اسرائیل شش ساعت قبل به‌واسطه رادارهایی که در سواحل خلیج(فارس) در امارات وجود دارد از این امر مطلع خواهد شد.

با این حال، باید دید آیا اماراتی‌ها واقعا حاضر هستند وارد این معرکه‌ای که صهیونیست‌ها برای آن‌ها تدارک دیده‌اند، شوند یا نه. باوجود مسلوب الاختیار بودن حکام ابوظبی و سلطه تام و تمام آن‌ها بر سایر شیخ‌نشین‌های شش‌گانه که عملا دیگر در این کشور عروسک خیمه‌شب بازی هم نیستند؛ اما اگر حساب و کتابی در کار باشد، می‌توانند به این درک برسند که اگر دچار چنین اشتباه محاسباتی شوند، مشکلات‌شان نه‌تنها کمتر نخواهد شد بلکه بیشتر هم می‌شود.

به‌نظر می‌رسد تا پیش از برقراری روابط سیاسی و اقتصادی، امنیتی و نظامی با رژیم صهیونیستی اماراتی‌ها چالش‌های کمتری در منطقه داشتند و اگر کمی عاقل باشند و حساب هزینه فایده کنند به این درک خواهند رسید که رفتن به این مسیر، جز افزایش مشکلات با کشور همسایه بسیار قدرتمند، چیزی عایدشان نخواهد شد. حضور امریکا در ابوظبی باعث نشد تا یمنی‌ها از هدف قرار دادن پایگاه اصلی و علنی محل حضور آن‌ها واهمه‌ای به خود راه بدهند به همین دلیل حضور رژیم صهیونیستی هم نمی‌تواند برای اولاد زاید خط دفاعی ایجاد کند.


نام:
ایمیل:
* نظر: