bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۶۰۲
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۴ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
پس از استعفا مدیرعامل شاهین، نوبت به سرمربی رسید؛
علی پورتنگستانی: در حالی که هواداران شاهین از استعفا مدیرعامل باشگاه به‌شدت عصبانی بودند، حالا نوبت به وینگو بگویچ (سرمربی جدید شاهین شهرداری) رسید که با دیدن شرایط حاکم بر باشگاه، مسیر خروج را انتخاب کند و از استان خارج شود، مساله‌ای که شوک عجیبی به هواداران و دوست‌داران شاهین شهرداری وارد کرد است.

علی پورتنگستانی:

در حالی که هواداران شاهین از استعفا مدیرعامل باشگاه به‌شدت عصبانی بودند، حالا نوبت به وینگو بگویچ (سرمربی جدید شاهین شهرداری) رسید که با دیدن شرایط حاکم بر باشگاه، مسیر خروج را انتخاب کند و از استان خارج شود، مساله‌ای که شوک عجیبی به هواداران و دوست‌داران شاهین شهرداری وارد کرد است.

شاهین شهرداری امسال به بمب حاشیه تبدیل شده است، مثل ایرانجوان چند سال اخیر. تیمی که در این فصل از رقابت‌ها حتی یک روز هم آرامش نداشته است و یا درگیر مسائل مدیریتی بوده یا درگیر ماجراهای کادر فنی. به هر حال وقتی شورا و شهرداری چند هفته قبل از شروع مسابقات، این تیم را رها می‌کنند و در دقیقه 90 یادشان می‌افتد که یک حمایت کوچک کنند، باید هم منتظر چنین اتفاق‌هایی باشیم. در طول نیم‌فصل اول مسابقات در مورد این تیم گزارش‌های مختلفی نوشتیم و تاکید کردیم که مشکلات باشگاه به این زودی‌ها حل نمی‌شود. با آمدن گروه مدیریتی جدید باشگاه اما هواداران امیدوار شدند که مشکلات تا حدودی رفع شوند ولی با این وجود ما معتقد بودیم که حتی امثال آقای سالاری (چند هفته پیش به‌عنوان مدیرعامل جدید باشگاه انتخاب شده بود) نمی‌توانند مشکلات شاهین را یک‌روزه حل کنند. وقتی هم خبر رسید که ایشان به‌دنبال خرید امتیاز باشگاه است، شک کردیم که احتمالا خبرهایی در راه است. قبل از اینکه شک‌مان به واقعیت تبدیل شود، تیم مدیریتی جدید باشگاه، وینگو بگویچ را به‌عنوان سرمربی باشگاه انتخاب کرد و در کنار ایشان، چند نفر دیگر هم به‌عنوان مربی و بازیکن به جمع شاهینی‌ها اضافه شدند ولی به یک‌باره، مدیرعامل جوان و غیر بومی باشگاه دچار حمله قلبی شد و به توصیه پزشکان از سمت خود استعفا داد. آن هم دقیقا زمانی که اردوی باشگاه به یزد لغو شده بود. اواخر هفته گذشته در گزارشی به این موضوع پرداختیم و معتقد بودیم که پشت این ماجرا، ممکن است حقایق تلخی وجود داشته باشد که مطمئنا در آینده مشخص خواهد شد.

اما با گذشت چهار روز از بستری شدن مدیرعامل باشگاه و استعفا او، شایعه شد که بگویچ به همراه چندی از بازیکنان غیربومی شاهین شهرداری با دیدن شرایط فعلی باشگاه، در حال ترک استان هستند. در ابتدا تصور می‌شد که این خبر بیشتر شبیه به شایعه باشد تا مدیران باشگاه به خود بیایند و وضعیت تیم را بهبود بخشند. از طرفی دیگر با توجه به اظهاراتی که وینگو در بدو ورود به بوشهر داشت، انتظار می‌رفت که این مربی با روشن شدن ماجراهای این هفته شاهین، در این تیم می‌ماند و تمرینات را طبق برنامه برگزار می‌کند. ولی متاسفانه روز گذشته این خبر به واقعیت تبدیل شد پیرمرد کروات هم بوشهر را ترک کرد، مساله‌ای که باعث شد تمرینات شاهین شهرداری هم خود به‌خود تعطیل شود. علاوه بر این، یک بیانیه در پیج رسمی این باشگاه نوشته شد که سالاری در آن به توضیحات پیرامون ماجرای استعفایش پرداخت؛ اما به دلایلی نامشخصی خیلی زود این پست پاک شد. اما با همه این مسائل، هواداران شاهین از رفتن وینگو بگویچ در شوک هستند؛ چراکه قرار بود با حضور این مربی، شاهین بار دیگر به اوج برگردد و در نیم‌فصل دوم مسابقات نتایج بهتری بگیرد. از طرفی باید در این رابطه به وینگو بگویچ خرده گرفت؛ چراکه او در حالی که جوهر امضای قراردادش هنوز خشک نشده بود، تصمیم به ترک شاهین گرفت، شاهینی که این روزها از همه‌جا ضربه می‌خورد. اگرچه وینگو بگویچ سابقه بسیار زیادی در فوتبال ایران دارد ولی بهتر بود که او حداقل یک هفته دیگر صبر می‌کرد تا شاید به‌خاطر ماندن او، شرایط باشگاه تا حدود بهتر شود و تمرینات به شکل منظم برگزار شود ولی با رفتن او دیگر هیچکدام از این دو مساله رخ نخواهد داد.

اما در بخش پایانی این گزارش هم یک انتقاد دیگر به مدیرعامل مستعفی باشگاه داریم. همانطور که می‌دانید، عبدالرضا کللی که مدیر روابط عمومی شاهین در سال‌های اخیر بود، به‌دلیل برخی از مسائل که در هفته‌های آینده آنها را خواهیم گفت، از شاهین جدا شد و سیدپارسا علوی از مشهد راهی بوشهر شد تا جای ایشان را در شاهین بگیرد. شخصی که حالا مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل باشگاه است. از تجربه ایشان در فوتبال چیز زیادی پیدا نکردیم ولی آنچه مشخص است، گزینه‌های بسیار بهتری برای این سمت در باشگاه شاهین وجود داشت. اما یک مساله در شاهین شهرداری در دوره مدیرت کوتاه آقای سالاری کاملا مشخص بود، بوشهری‌ها باید از این باشگاه بروند و غیربومی‌ها که شناخته شده نیستند، جایگزین شوند.

در این شرایط بحرانی و بد که هواداران شاهین نگران تیمشان هستند و اگر نماینده بوشهر مقابل قشقایی شیراز حاضر نشود دو پله سقوط خواهد کرد. با این حال کم‌ترین انتظار اهالی ورزش این است که شهردار بوشهر، شورای شهر و حتی مدیرکل و هیات فوتبال وارد عمل شوند و به‌خاطر یک عده جوان و برای حفظ آبرو و عزت فوتبال بوشهر حداقل یک مربی و مدیر بومی برای تیمی با حداقل امکانات، انتخاب و آماده کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر: