bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۶۱۴
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۷ - ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
کریم جعفری: همانگونه که در طول روزهای گذشته با پیگیری خبرهای شرق اروپا متوجه شده‌اید ،تحولات در حال حرکت به سمت نقطه غیر قابل کنترل است و مشخص نیست در طول روزها و ساعت‌های آینده چه اتفاقی در این منطقه روی دهد و کدام یک از طرفین ماجرا آغازگر یکی از جدی‌ترین تحولات قرن بیست‌ویکم در جهان باشند.

کریم جعفری

همانگونه که در طول روزهای گذشته با پیگیری خبرهای شرق اروپا متوجه شده‌اید ،تحولات در حال حرکت به سمت نقطه غیر قابل کنترل است و مشخص نیست در طول روزها و ساعت‌های آینده چه اتفاقی در این منطقه روی دهد و کدام یک از طرفین ماجرا آغازگر یکی از جدی‌ترین تحولات قرن بیست‌ویکم در جهان باشند. آنچه برای ما مشخص است هردوطرف یکدیگر را متهم به تنش‌آفرینی و ایجاد فضای جنگی می‌کنند؛ اما آنچه در دو جمهوری جدایی‌طلب اوکراینی مشخص است این است که این ارتش اوکراین است که دست به شلیک و ایجاد تنش میزند!؟ در طول چند وقت گذشته مدام بر این موضوع تاکید کردیم که امریکا و انگلیس تحت فشار لابی‌های یهودی بر آن هستند تا مانع از سقوط دولت حاکم بر اوکراین شوند و به هر شکل ممکن می‌خواهند از حمله ارتش روسیه به این کشور جلوگیری کنند. هر چه تحولات جلوتر می‌رود و هر چه دقت بیشتری بر موضوعات پیش‌آمده در این منطقه می‌کنیم متوجه می‌گردیم که امریکا و انگلیس بیش از آنکه دنبال جلوگیری از جنگ باشند قصد جنگ‌افروزی دارند!؟ شاید برخی دوستان بر ما خرده بگیرند که شما تا چند روز پیش دلیل و برهان نمی‌آوردی که امریکا و اروپا از جنگ ترس دارند و چون می‌دانند اوکراین تاب مقاومت در برابر ارتش روسیه را ندارد بنابراین می‌خواهند مانع از جنگ شوند، اما چرا حالا دیدگاهت عوض شد؟! ابتدا این نکته را بگویم که در تحولات بین‌المللی و دیدگاه‌های مرتبط با چنین اتفاقاتی هیچ وقت نمی‌توان یک حرف را با قاطعیت تکرار کرد و ممکن است برداشت‌ها بر اساس رفتارها و حرکات در طول زمان دچار تغییر شود بر همین اساس امروز به این نتیجه رسیدیم که شاید امریکا دنبال جنگ‌افروزی باشد؛ البته می‌گویم «شاید» و دلیل این مساله هم حرکات و رفتارهای ارتش اوکراین است که به هیچ عنوان قابل قبول نیست. اگر ارتش اوکراین و حامیان غربی به‌دنبال جلوگیری از جنگ بودند تدابیری می‌اندیشیدند تا نشانه‌ای از تنش‌آفرینی از سوی آنها در طول مرزها مشاهده نشود و عملا سران مسکو بهانه‌ای برای شروع جنگ نداشته باشند. با این حال آنچه در طول روزهای گذشته ما شاهدش بوده‌ایم این است که به‌صورت مشخص بیشترین تنش‌آفرینی توسط ارتش اوکراین صورت گرفته است و این موضوعی است که تقریبا همه خبرگزاری‌ها و رسانه‌های غربی نیز خود ناچار به اعتراف به آن شده‌اند در واقع تاکیدهای مکرر و اصرار پیوسته رئیس‌جمهور امریکا مبنی بر حمله روسیه به اوکراین و اینکه او بارها و بارها گفته بود پوتین تصمیم به حمله به اوکراین گرفته...

وقتی می‌تواند صحت داشته باشد و آن نیز مداخله مستقیم امریکا در شلیک به مواضع جدایی‌طلبان و همچنین خاک روسیه است تا به‌صورت رسمی بهانه دست سران کرملین بیفتد تا جنگ را شروع کنند. در ۴۸ ساعت گذشته هر چه بیشتر به این فکر کردم که اگر امریکا دنبال کشاندن پای روسیه به بحران اوکراین و جنگ‌ علیه این کشور نیست، خیلی راحت‌تر می‌توانست در این مورد رفتار کرده و عوامل بحران‌زا و خطرناک را از طول مرزها دور کند. تبلیغات شدید امریکا مبنی بر روسیه سطح آمادگی روسیه برای شروع جنگ در حالی صورت می‌گیرد که مقامات روس گفته بودند قصد حمله به اوکراین را ندارند و خواسته‌های دیگری دارند که باید به آن برسند. این خواسته‌ها به باور غرب هر چه غیر منطقی باشد، در هر حال بیانگر این است که مذاکره در مورد این خواسته‌ها و پاسخ مثبت دادن به آن بسیار بهتر است تا اینکه جنگی ویرانگر شروع گردد، هزاران نفر کشته و صدها هزار نفر آواره شده و کار به‌جایی برسد که دیگر این گره را نتوان با دست باز کرد.

▪️در کاخ سفید حساب بسیار ویژه‌ای بر روی حمله روسیه به اوکراین باز کرده‌اند؛ چراکه امریکایی ضعیف شده که نمی‌تواند به‌صورت مستقیم وارد جنگ بزرگ دیگری در شرایط فعلی گردد و برای حفظ مناطق نفوذ خود در اروپا و دور کردن کشورهای قاره سبز از روسیه فقط می‌تواند روی وحشت آنها از اشغال نظامی توسط ارتش روسیه حساب کند. در طول روزهای گذشته بارها نوشتیم و گفتیم که در بازی آینده قدرت در سطح جهان امریکا به‌شدت به اروپا نیاز دارد در حالی که نیاز اروپا به روسیه به شکل‌های مختلف بیشتر است. سران کاخ سفید به هیچ عنوان دوست ندارند در خط لوله انتقال گاز این کشور به اروپا -نورد استریم- گاز جریان پیدا کند و به همین دلیل فکر می‌کنند اگر روسیه به اوکراین حمله کند اروپایی‌ها هم ماست‌ها را کیسه کرده و به قبله واشنگتن نماز خواهند گذاشت.

▪️به همین دلیل به‌نظر می‌رسد بخشی از شلیک‌ها و آتش‌افروزی‌ها در مرز اوکراین و روسیه با اطلاع کامل سازمان‌های امنیتی و نظامی امریکا صورت می‌گیرد. آنها می‌خواهند بازی بزرگ و خطرناک خود در شرق اروپا را به این شکل شروع کرده و ادامه دهند.

▪️آنها امیدوارند با حمله به اوکراین امریکا مانند صد سال پیش به‌عنوان ناجی این کشورها ظاهر شده و بازار بزرگ این قاره به همراه موقعیت منحصر به‌فرد کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نزدیکی به روسیه که ده‌ها پایگاه بزرگ و کوچک امریکا را در خود جای داده حفظ شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: