bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۶۴۸
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۵ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
معاون استاندار:
بامداد جنوب: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: فعالان اقتصادی کشور عمان مشتاق توسعه روابط تجاری با ایران بویژه این استان هستند.
بامداد جنوب: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: فعالان اقتصادی کشور عمان مشتاق توسعه روابط تجاری با ایران بویژه این استان هستند.

علی باستین روز چهارشنبه افزود: در این ارتباط تشکیل گروه‌های کاری دو یا چند جانبه بین فعالان اقتصادی این استان و کشورهای عمان و قطر پیش بینی شده تا دروازه های جدیدی برای سرمایه گذاری، اشتغال، تولید و تجارت ایجاد شود.

وی بیان کرد: همچنین در این راستا نشست‌های مقدماتی با دکتر عبدالله بن خمیس الکعبی مشاور شورای دولتی و از فعالان اقتصادی کشور عمان انجام و راهکارهای همکاری دوطرف مورد بررسی قرار گرفت که از نقاط قابل توجه آن اشتیاق عمانی‌ها برای توسعه مراودات تجاری با ایران و بویژه استان بوشهر بود.

باستین ادامه داد: توسعه اقتصادی با همسایگان جزو اولویت های دولت مردمی سیزدهم است و این رویکرد در بوشهر به صورت ویژه با کشورهای حاشیه خلیج فارس دنبال می‌شود.

وی با اشاره به برنامه های متنوع توسعه اقتصادی با کشور قطر اظهار کرد: با وجود آنکه استان بوشهر معین تجاری کشور قطر و برنامه های مختلفی در این ارتباط در دست اقدام است، اما با این وجود ظرفیت دیگر کشورها مورد توجه قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر یادآور شد: منطقه آزاد بوشهر این فرصت را فراروی سرمایه گذاران بین المللی و ملی قرار داده است تا با استفاده از مزیت های نسبی این استان و فرصت تجاری فیمابین کشورهای عربی، بازارهای جدید و گسترده ای برای محصولات این استان به وجود آورد.

باستین اظهار کرد: در موضوع کشورهای حوزه خلیج فارس اکنون توسعه ارتباطات و مراودات با کشور قطر به واسطه میزبانی آنها از جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال به صورت ویژه دنبال می‎شود.

وی گفت: بوشهر پیشینه‌ای درخشان در عرصه تجارت و دریانوردی داشته است که در این راستا سعی می‌شود با بکارگیری تمامی ظرفیت‌ها زمینه تحقق این مهم به طور مجدد فراهم  شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: