bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۶۶۰
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۰۷ - ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
بامداد جنوب: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر از بی‌میلی 67 درصدی بوشهری‌ها به دز سوم واکسن کرونا خبر داد.

بامداد جنوب: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر از بی‌میلی 67 درصدی بوشهری‌ها به دز سوم واکسن کرونا خبر داد.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر روز جمعه دکتر حسن ملکی زاده گفت: بر اساس آمارها تنها ۲۷۵ هزار نفر از جمعیت استان بوشهر معادل 5/33 درصد اقدام به تزریق دُز سوم واکسن کرونا کرده‌اند.

به گفته وی بررسی‌ها نشان می‌دهد هنوز 5/4 درصد از جمعیت کارکنان دولت و 5/17 درصد از اصناف استان بوشهر نسبت به تزریق دُز سوم واکسن خود اقدام نکرده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بر اساس بررسی‌ها روند تزریق واکسن در استان بوشهر در رده سنی ۱۲ سال به بالا خوب اما در رده سنی پنج سال تاکنون تنها به چهار درصد جمعیت این رده سنی در این استان واکسن تزریق‌شده است که والدین باید نسبت به انجام واکسیناسیون کودکان خود اقدام کنند.

به گفته وی به راین اساس در زمان حاضر یک‌میلیون و ۸۱۲ هزار دُز واکسن در این استان تزریق‌شده است که از این شمار ۸۰۸ هزار نفر معادل ۸۴.۵ درصد یک نوبت واکسن و ۷۲۹ هزار نفر معادل ۷۸ درصد هر دو نوبت واکسن خود را تزریق کرده‌اند.

ملکی زاده در خصوص آخرین آمار بستری کرونایی در بوشهر گفت: در زمان حاضر ۱۲۰ نفر در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که از این شمار ۱۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری قرار دارند.


نام:
ایمیل:
* نظر: