bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۳ - ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
دبیر هفته هنر انقلاب در بوشهر
بامداد جنوب: امید پارسایی فر با تشریح وضعیت معیشت هنرمندان که در شرایط کرونا در این دو سال اخیر به‌شدت آسیب‌ دیده اند افزود: در راستای حمایت از معیشت هنرمندان ،خواستار توجه جدی به این قشر هستیم و تدبیری بیندیشیم.
دبیر هفته هنر انقلاب در بوشهر 
ظرفیت‌های هنر انقلاب اسلامی در استان بوشهر نیاز به حمایت جدی دارد

به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر، رئیس حوزه هنری استان بوشهر به مناسبت هفته هنر انقلاب روز چهارشنبه در دیدار صمیمانه هنرمندان با استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: بدون تردید انقلاب اسلامی ایران، انقلاب فرهنگی بود که تحولات آن در عرصه فرهنگ و هنر غیرقابل کتمان است.
امید پارسایی با اشاره به اینکه در استان بوشهر باهدف گرامیداشت هفته هنر انقلاب ستادی متشکل از 20 دستگاه مختلف و نهادها تشکیل شد خاطرنشان کرد: در این ستاد برای بزرگداشت هنرمندان و به‌ویژه هنرمندانی که برای پاسداشت و ارتقا فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی در طول 2 سال گذشته تلاش کردند برنامه‌های طراحی‌شده است که با حضور خانواده‌های شهدا، مسئولان و فرهیختگان در حال برنامه‌ریزی و اجرا است.

 
تاکید جدی مقام معظم رهبری برای معرفی شهدای استان بوشهر 


دبیر هفته هنر انقلاب اسلامی استان بوشهر بیان داشت: در 23 دی‌ماه سال 98 جمعی از مسئولان استان به مناسبت برگزاری  کنگره سرداران و 2 هزار شهید استان بوشهر به محضر رهبر معظم انقلاب رسیدند در این دیدار رهبر معظم انقلاب ضمن تمجید شهدای بوشهر، مأموریت مهم و جدی برای پاسداشت و تبیین  شهیدان برای استان بوشهر  را تکلیف نمودند.
پارسایی فر ضمن تأکید به فرمایش مقام معظم رهبری در رابطه با ابعاد شخصیت شهید نادر مهدوی  اظهار داشت : در آن  جلسه  رهبر معظم انقلاب فرمودند: "بی‌تردید هر کشوری این شهید والامقام را داشت از وی چگوارا ساخته بودند. 

پارسایی فر با اشاره به اهمیت  جهاد تبیین و پیشینه آن در استان تصریح کرد: در واقع از  همان جلسه کنگره سرداران و 2 هزار شهید ، جهاد تبیین  برای استان بوشهر آغاز شد که هنوز آن مطالبات اجرایی نشده است.



هنرمندان بوشهر برای جهاد تبیین در نبرد روایتها نیاز به حمایت دارند

این مقام ادامه داد:  هنرمندان استان منتظر دریافت حمایت لازم برای تحقق معرفی و تشریح دستاوردهای انقلاب هستند تا در این صحنه نبرد روایتها، نقش آفرینی کنند.
وی در رابطه با ظرفیت بالای تولیدی هنرمندان در جهاد تبیین خاطرنشان کرد: وضعیت امروز هنرمندان استان بوشهر مشابه سربازانی آماده نبرد است که منتظر رسیدن فشنگ و مهمات  هستند تا بتوانند در این نبرد روایتها برای ارائه دستاوردها و تاریخ و هویت سرزمینی  نقش‌آفرینی کنند.

‌کرونا اقتصاد و معیشت هنرمندان را تضعیف کرد

امید پارسایی فر با تشریح  وضعیت معیشت هنرمندان که در شرایط کرونا در این دو سال اخیر به‌شدت آسیب‌ دیده اند افزود:  در راستای حمایت از معیشت هنرمندان ،خواستار توجه جدی به این قشر هستیم و تدبیری بیندیشیم.

زیرساختهای فرهنگی هنری استان نیاز به بازسازی جدی دارد
وی در ادامه با اشاره به زیرساخت‌های فرهنگی استان یادآور شد: تنها سینمای بوشهر؛ بیش از نیم‌قرن سابقه فقط در 20 سال گذشته یک‌بار تعمیر شده است که نیاز اساسی برای بازسازی و تجهیز اساسی و تبدیل آن به یک پردیس ضروری است.
دبیر هفته هنر انقلاب اسلامی در ادامه نیازسنجی زیرساخت‌های فرهنگی در استان با اشاره به نبود شهرک سینمایی که فیلم‌سازان بتوانند فیلم‌های خود را در آن مکان بسازند افزود: موزه دفاع مقدس استان نیز همچنان در ابتدای راه است و موزه‌های دریانوردی و فرهنگی عمداً یا راکد و یا فرسوده است که نیاز به بازسازی دارند.

نام:
ایمیل:
* نظر: