bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۳ - ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
ضرغام خرمی: ادغام بخش فرهنگی دانشگاه پیام نور با بخش آموزش برای مراکز و واحدهای با جمعیت زیر هزار نفر ، سناریوی است که به بهانه اصلاح ساختار ، کاهش هزینه ها از طریق تصویب هیات امنا دانشگاه در حال شکل گیری است
ضرغام خرمی: 

 ادغام بخش فرهنگی دانشگاه پیام نور با بخش آموزش برای مراکز و واحدهای با جمعیت زیر هزار نفر ، سناریوی است  که به بهانه اصلاح ساختار ، کاهش هزینه ها از طریق تصویب هیات امنا دانشگاه در حال شکل گیری است اقدامی که  می تواند به زیر سایه رفتن برنامه های فرهنگی منجر شود. نخستین نقد وارده ، جنس متفاوت وظایف و ماموریت  بخش آموزش و فرهنگ است با دو کارکرد  مختلف  مطمئنا  این تصمیم اجحاف به فعالیت فرهنگی و فوق برنامه در دانشگاه  است . سوال اینجاست که آیا در این تصمیم منویات رهبر معظم انقلاب که فرمودند کار فرهنگ در دانشگاه اصل است ، کار فوق برنامه یک کار حاشیه ای نیست مد نظر قرار گرفته است ؟ 
بدون تردید فرهنگ نیازمند متولی است عرصه فرهنگ میدان کار خلاقانه است که نباید با دستورالعمل محدود شده و  کنشگری دانشجو را  در دانشگاه متوقف کند . بدون شک نتیجه  این  تصمیم شتاب زده ،  باعث کمرنگ شدن ، به حاشیه رفتن فعالیت فرهنگی و مطالبه گری دانشجویان خواهد شد . انتظار می رود اتاق فکر دانشگاه پیام نور  با تامل کافی جوانب بیشتر این تصمیم را  مورد سنجش و  بررسی قرار دهد و راه حل بهتری را در نظر بگیرد. 


نام:
ایمیل:
* نظر: