bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۴ - ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
روایت استاندار بوشهر از راه‌اندازی خط کشتیرانی میان بوشهر و قطر؛
بامداد جنوب: چند سالی است که قرار است خط کشتیرانی میان ایران و قطر راه بیفتد؛ اما هنوز هیچ خبری نشده و کشتی قبلی هنوز هم در بوشهر لنگر انداخته است

بامداد جنوب: چند سالی است که قرار است خط کشتیرانی میان ایران و قطر راه بیفتد؛ اما هنوز هیچ خبری نشده و کشتی قبلی هنوز هم در بوشهر لنگر انداخته است. در حالی که جام جهانی فوتبال قطر قرار است چند ماه دیگر در این کشور کوچک برگزار شود، برخی‌ها در کشور ما فکر می‌کنند، می‌توانند از سرریز مسافری که راهی دوحه شده‌اند، در ایران استقبال کنند؛ اما اصلا نگاه نکرده‌اند که چه‌چیزی دارند...

خبری منتشر شده که استاندار بوشهر گفته که در نشست با شماری از مسوولان قطری در جزیره کیش مقرر شد یک خط کشتیرانی مسافری بین بندر بوشهر به بنادر قطر ایجاد شود!

بر اساس این خبر، نماینده دولت در نشست با شماری از مسوولان قطر که برای بررسی ظرفیت‌های ایران برای مسابقات جام جهانی فوتبال به جزیره کیش سفره کرده‌اند، گفته است: جام جهانی ۲۰۲۲ قطر فرصت مهمی برای تقویت گسترش روابط تجاری و حمل‌ونقل دریایی از بنادر استان بوشهر با بنادر کشور قطر است.

به گفته محمدی‌زاده، در این راستا در نشست تخصصی با معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران و رئیس اداره بنادر کشور قطر راهکارهای لازم برای توسعه روابط اقتصادی، تجاری و حمل و نقل دریایی ارائه شد.

استاندار بوشهر تسهیل صادرات از بنادر استان از جمله بندر دیر به قطر را مورد تاکید قرار داد و گفت: در این نشست مقرر شد اقدامات دو جانبه در راستای توسعه صادرات و حمل‌ونقل دریایی مورد توجه قرار گرفته شود.

اما از روز شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۸ که خبر حرکت نخستین کشتی بوشهر-قطر و قیمت بلیت آن اعلام شد، تا به امروز هیچ کشتی حرکت نکرده و هر از چند گاهی یک مسوولی پیدا می‌شود و در این مورد خبری می‌دهد و بعد از آن هم هیچ! در آن روز سیاوش ارجمندزاده، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرده بود نخستین خط کشتیرانی مداوم ایران با قطر در هفته جاری راه‌اندازی شده و به‌صورت مستمر قرار است هفته‌ای یک‌بار بوشهر را به مقصد دوحه قطر ترک کند. این کشتی می‌تواند بار و مسافر را به‌صورت همزمان جابه‌جا کند و به‌دلیل آنکه قرار بود در ابتدا برای نخستین سفر آن، تنها بار را به قطر بفرستیم و تصمیم عوض کند، وقفه‌ای به‌وجود آمد.

از آن روز تا حالا این کشتی هیچ حرکتی نداشته در حالی که خط کشتیرانی وجود داشته، کشتی هم حاضر بوده است. بنابراین نماینده دولت بهتر است فکری به حال این کشتی کند و در فکر خط کشتیرانی جدید نباشد. خط کشتیرانی که قرار بود سه سال پیش راه‌اندازی شود، دچار مشکلاتی است که اگر قرار باشد خط جدیدی را هم محمدی‌زاده راه‌اندازی کند، به همان دردسرها دچار خواهد شد. به همین دلیل ای کاش نماینده دولت مشکلات این کشتی را حل می‌کرد...


نام:
ایمیل:
* نظر: