bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۴ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
تصویر تلخ رضا رویگری در آسایشگاه سالمندان کهریزک؛
بامداد جنوب: چند روز پیش فیلمی در شبکه‌های اجتماعی به‌سرعت منتشر شد که رضا رویگری را در آسایشگاه سالمندان کهریزک نشان می‌داد که در این ویدئو کوتاه از مسوولان و مردم خواست که به دادش برسند

بامداد جنوب: چند روز پیش فیلمی در شبکه‌های اجتماعی به‌سرعت منتشر شد که رضا رویگری را در آسایشگاه سالمندان کهریزک نشان می‌داد که در این ویدئو کوتاه از مسوولان و مردم خواست که به دادش برسند و او را از این‌جا نجات بدهند. انتشار ویدئو با واکنش شدید بازیگران مطرح سینما از جمله پرویز پرستویی و هنرمندان و دوستداران وی روبه‌رو شد و سریع برای تغییر وضعیت وی دست به‌کار شدند. تماشای این ویدئو به‌شدت متاثرکننده بود، چون رضا رویگری در سال‌های نه‌چندان دور با هنرنمایی در سینما و تلویزیون خاطرات خوبی را برای ما به یادگار گذاشته؛ ولی الان که از کار افتاده شده، خانواده‌اش و مسوولان او را این‌گونه به حال خود رها کرده‌اند. این در حالی است که این نوع برخورد هرگز زیبنده نیست که با هیچ هنرمند یا حتی انسانی شود.

رضا رویگری بازیگر پرکاری بود اما از چند سال پیش که به بیماری مبتلا شد، در این مدت کمتر در آثار سینمایی و تلویزیونی بازی کرد و چند بار هم در بیمارستان بستری و تحت مداوا قرار گرفت. این کم‌کاری شاید موجب انزوای او در جامعه سینمایی شد اما نام او و بازی خوبش را از اذهان پاک نکرد. رویگری بازی در سریال‌های تلویزیونی را با سریال «محله بهداشت» آغاز کرد. او با فیلم «عقاب‌ها» به کارگردانی زنده یاد خاچیکیان به سینما آمد و ۲۸ فیلم سینمایی بازی کرد و برای کارهای خود آهنگسازی نیز کرد. این هنرمند در چند نمایشگاه نقاشی در ایران و امریکا شرکت کرد. افزون بر این، رویگری در زمینه موسیقی نیز دستی دارد و تاکنون سه آلبوم موسیقی با نام‌های «از عشق گفتن»، «غوغا» و «کازابلانکا» به بازار هنر عرضه کرده است.

وی همچنین خواننده سرود معروف «ایران، ایران» دراول انقلاب است. شور شیرین، اخراجی‌ها ۳، بوتیک، مسافر ری، بلوف، گناهکاران از جمله فیلم‌هایی است که وی در آنها به ایفای نقش پرداخته است. بازی در نقش کیان ایرانی در سریال مختارنامه از جمله نقش‌های ماندگار این بازیگر محسوب می‌شود. بنابراین رها شدن این بازیگر در گوشه خانه سالمندان حرکت زشتی است که با این هنرمند در روزگار ازکارافتادگی‌اش شده. البته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این مساله واکنش نشان داده و خواستار رسیدگی به وضعیت این هنرمند در کوتاه‌ترین زمان شده است.

رئیس سازمان سینمایی در این باره گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر را مامور کرد تا از نزدیک و حضوری در جریان روند نگهداری و درمان و شرایط آقای رویگری قرار گیرد.

محمد خزاعی در ادامه با بیان اینکه از دوشنبه، پنج اردیبهشت که از مشکل آقای رضا رویگری اطلاع پیدا کردیم با خانم کریمی همسر ایشان و از طریق آنها با پزشکان معالج و دست‌اندرکاران آسایشگاه کهریزک در تماس بودیم، افزود: به گفته همسرشان و بنا به تاکید پزشک معالج آقای رویگری، امکان نگهداری وی در منزل به‌دلیل پاره‌ای مشکلات و اختلالات جسمی به هیچ وجه وجود نداشت و با مساعدت و همکاری پزشک به آسایشگاه کهریزک و در شرایط مطلوب منتقل شده‌است.

به گفته وی، چندین بار هم از سوی سازمان سینمایی و همکاران بنده در موزه سینما برای حمایت از این هنرمند عزیز اقداماتی صورت گرفته و عیادت از ایشان از اولین برنامه‌های دیداری بنده در مدت حضورم در سازمان سینمایی بوده است.

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه با تعاملاتی که از طریق صندوق اعتباری هنر صورت گرفته و اقداماتی که از سوی سازمان سینمایی و صدا و سیما در حال انجام است مشکلات این هنرمند به‌زودی مرتفع می‌شود، یادآور شد: در کنار این هنرمند پیشکسوت و خانواده‌اش خواهیم بود.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر نیز روز گذشته (سه‌شنبه، 6 اردیبهشت) با حضور در آسایشگاه سالمندان کهریزک، گفت: شب گذشته دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تماس تلفنی از بنده خواستند در اولین فرصت به‌عنوان نماینده ویژه ایشان به آسایشگاه مراجعه کرده و موضوع را از نزدیک بررسی و هرگونه حمایت و اقدامات لازم را در جهت بهبود شرایط این هنرمند پیشکسوت کشورمان انجام دهیم. توصیه پزشکان و مدیران آسایشگاه سالمندان این بود که در دوره نقاهت رفت و آمد و عیادت از او به کمترین میزان ممکن برسد، ما نیز به توصیه آنها عمل کرده و تمام تلاش خود را به کار بستیم تا او در یک محیط آرام بتواند دوره نقاهت را بگذراند.

سیدمجید پوراحمدی در ادامه با بیان اینکه زمانی که به آسایشگاه رسیدیم مدیران این مرکز با گشاده‌رویی پذیرای ما بوده و به اتفاق به عیادت رضا رویگری رفتیم، افزود: همسر او در توضیحاتی اعلام کرد: چند روز گذشته به‌دلیل شرایط حاد جسمی آقای رویگری در بیمارستان بستر شد و پس از ترخیص از بیمارستان توصیه پزشکان این بود که باید او تحت مراقبت‌های ویژه قرار بگیرد اما از آنجایی که این امکان در منزل مهیا نبود، به توصیه و پیشنهاد پزشکان معالج بهترین محل را آسایشگاه کهریزک سالمندان به‌دلیل وجود کادر پزشکی مجرب و امکانات ویژه و همچنین خدمات پزشکی مناسب بهترین جا برای گذران دوره نقاهت آقای رویگری اعلام شد. در عین حال توصیه پزشکان و مدیران آسایشگاه سالمندان این بود که در دوره نقاهت رفت و آمد و عیادت از او به کمترین میزان ممکن برسد، ما نیز به توصیه آنها عمل کرده و تمام تلاش خود را به کار بستیم تا او در یک محیط آرام بتواند دوره نقاهت را بگذراند. همسر رضا رویگری با اشاره به ویدئوی منتشر شده در فضای مجازی نیز گفت: از آنجایی که آقای رویگری در جریان امور فوق نبود، اقدام به انتشار این ویدئو کرد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه من نیز ضمن ابلاغ سلام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جویای حال این هنرمند پیشکسوت شدم، تصریح کرد: استاد رویگری به مانند دیگر هنرمندان پیشکسوت کشورمان تحت حمایت همه‌جانبه صندوق اعتباری هنر بوده و دارای بیمه درمانی و تکمیلی این صندوق هستند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به اینکه این هنرمند پیشکسوت همچنین طی سال‌های گذشته از کمک‌های بلاعوض و همچنین تسهیلات و بسته‌های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و این صندوق و همچنین بسته‌های حمایتی دولت مردمی برخوردار بوده و همچنان خواهند بود، تصریح کرد: بسیاری از سازمان‌ها مانند صدا و سیما و همچنین سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز همواره پیگیر و جویای احوال رضا رویگری بوده و هستند.

پوراحمدی با تاکید بر آمادگی همه‌جانبه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صندوق اعتباری هنر برای پرداخت هزینه‌های درمانی، پرستاری و ... این هنرمند پیشکسوت، گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکیدش بر این است که هنرمندانی از این قبیل همواره مورد توجه و حمایت همه جانبه این وزارتخانه قرار گیرند.

وی با بیان اینکه وظیفه ما حمایت از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه به‌ویژه پیشکسوتان این عرصه است، تصریح کرد: بنابراین همان‌گونه که پیش‌تر نیز اعلام کردیم، این آمادگی وجود دارد که هرگونه اقدام را در جهت کمک برای بهبود شرایط آنها انجام داده و از هیچ کمکی دریغ نکنیم.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان یادآور شد: پیشنهاد کردیم اگر نیاز است که آقای رضا رویگری بیرون از منزل تحت مراقبت‌های ویژه قرار گیرند، ما این امکان را برای اومی‌توانیم فراهم کنیم.

همسر رضا رویگری در پاسخ به این اعلام آمادگی صندوق اعتباری هنر و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از بذل محبت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: شرایط جسمی آقای رویگری به گونه‌ای است که امکان حرکت و کار شخصی ندارد و باید حتما تحت نظر کادر پزشکی و خدماتی قرار گیرد.

نماینده ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با تاکید مجدد بر اعلام آمادگی همه جانبه این وزارتخانه و صندوق اعتباری هنر برای بهبودی شرایط این هنرمند پیشکسوت کشور ابراز امیدواری کرد: هرچه زودتر آقای رویگری از همه لحاظ بهبود یافته و هرچه زودتر به عرصه فرهنگ و هنر بازگردد.

پوراحمدی با تاکید بر اینکه دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خود را موظف به حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر می‌داند، گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز همواره بر حمایت ویژه از هنرمندان پیشکسوت از لحاظ وضعیت معیشتی تاکید داشته و دارند.

البته به گزارش ایسنا، رضا رویگری پس از بهتر شدن شرایط جسمی خود به منزلی که برای هنرمندانی همچون او اختصاص داده شده، برای سکونت منتقل خواهد شد. البته در این میان مردم، هنرمندان و برخی از مسوولان پیگیری‌های زیادی کردند تا کمکی به شرایط زندگی این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون شود.

یکی از دست‌اندرکاران آسایشگاه کهریزک در این باره به ایسنا گفت: از بعد از انتشار ویدئوی آقای رویگری تا کنون تماس‌های متعددی از تهران و شهرستان با این مرکز گرفته شده تا هم جویای حال رویگری باشند و هم به طریقی با دراختیار قرار دادن منزل یا پرستار به او کمک کنند.

همچنین صبح روز گذشته، ششم اردیبهشت‌ماه چند همکار و دوست رضا رویگری از جمله علیرام نورایی و شهربانو منصوریان به نمایندگی از جمعی همکاران دیگر خود به ملاقات در آسایشگاه رفتند و پرویز پرستویی هم که در سفر است، در تماسی تصویری با رویگری صحبت کرد. پرستویی به دنبال تماس ایسنا تائید کرد که قرار شده با پیگیری‌های این گروه و یکی از دوستانش به نام علیرضا اصغری منزلی به همراه پرستار برای رضا رویگری فراهم شود تا پس از بهبود شرایط جسمی و ترخیص از آسایشگاه در آنجا اقامت کند.

همچنین تاکید شده که این محل اقامتی متعلق به خانواده رویگری نخواهد بود و صرفا در اختیار هنرمندانی با شرایط مشابه قرار خواهد گرفت. در حال حاضر رویگری در آسایشگاه کهریزک تحت درمان است و فیزیوتراپی، کار درمانی و نکات بهداشتی برای او انجام می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: