bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۳ - ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
کریم جعفری:در تمام طول نیم قرن گذشته بزرگترین و اصلی‌ترین حامی رژیم صهیونیستی در جنگ و تجاوز، قتل و خرابکاری در منطقه آمریکا بوده و اگر نبود پشتوانه آمریکا از این رژیم، بدون شک بسیاری از اتفاقات تلخ و ناگوار در منطقه ما روی نمی‌داد

وحشت صهیونیست‌ها از جنگ در منطقه

کریم جعفری

در تمام طول نیم قرن گذشته بزرگترین و اصلی‌ترین حامی رژیم صهیونیستی در جنگ و تجاوز، قتل و خرابکاری در منطقه آمریکا بوده و اگر نبود پشتوانه آمریکا از این رژیم، بدون شک بسیاری از اتفاقات تلخ و ناگوار در منطقه ما روی نمی‌داد اما این روزها بسیاری از سران رژیم صهیونیستی نگران از دست دادن این حمایت تمام نشدنی هستند و جنگ روسیه علیه اوکراین را مقدمه‌ای بر این موضوع ارزیابی می‌کنند.

در حالی که رژیم صهیونیستی به دلیل نداشتن عمق سرزمینی نمی‌تواند ذخایر راهبردی برای جنگ طولانی مدت را نگهداری کند و به شدت نیازمند پل‌های تدارکات نظامی و اقتصادی برای مدیریت هر نبردی است حمایت ۱۰۰ درصدی آمریکا از اوکراین در جنگ با روسیه و خالی شدن انبارهای تسلیحات این کشور برای ارسال اوکراین وحشت مقامات تل‌آویو را دوچندان کرده است. آنها از اینکه آمریکا اینگونه بی‌محابا در حال ارسال کمک به اوکراین است نگران بوده و از جنگی که به‌زودی منطقه را در بر می‌گیرد هراسان هستند. این موضوع که در نبرد آینده اسرائیل نمی‌تواند روی کمک آمریکا حساب کند باعث شده تا این رژیم این روزها بسیار با احتیاط رفتار کند

به صورت واضح‌تر باید گفت که یکی از دلایل عصبانیت صهیونیست‌ها از روس‌ها از جنگ علیه اوکراین، دور کردن بیش از پیش حواس آمریکا از منطقه آسیای غربی و منافع رژیم صهیونیستی است، رژیمی که در تمام طول چند دهه گذشته بیشترین سود را از جیب مالیات دهندگان آمریکایی برده و در این زمینه هیچگاه دچار بحران و مشکل نبوده، است. به عنوان مثال در طول تمام جنگ‌های دو دهه گذشته در هر یکی از این جنگ‌ها تمام هزینه‌هایی که صهیونیست‌ها کردند را آمریکا تقبل کرده و در آخر این مورد نیز هزینه چند میلیاردی جنگ ۱۲ روزه علیه غزه را متقبل شدند.

تمرکز شدید آمریکا بر اکراین که با خالی شدن انبارهای سلاح و همچنین کمک‌های گسترده چند ده میلیارد دلاری در روزگار بحران اقتصادی شدیدی که آمریکا با آن دچار بوده و کسری بودجه قابل توجهی که دارد فشار بر رژیم صهیونیستی را به شکل مضاعفی افزایش داده و باعث شده تا آنها طرف روس را مقصر این حواس پرتی واشنگتن ارزیابی کنند. در مورد اختلافات میان تل آویو و مسکو که حالا به نقاط بسیار بحرانی رسیده در مطلبی دیگر خواهیم نوشت اما اینکه این مسئله باعث چه برداشتی در میان مقامات رژیم صهیونیستی شده قابل توجه است.

از زمان شروع جنگ اوکراین صهیونیست‌ها مانند موش آرام شده و دیگر چندان زبان تهدید و حمله را باز نمی‌کنند، شاید کسی زیاد به این موضوع دقت نکرده باشد اما با جستجویی ساده و ارزیابی موضع گیری‌های صورت گرفته در طول دو ماه گذشته دستکم در مورد خود ایران و مسئله حمله به تاسیسات هسته‌ای کشورمان می‌توان به نکات مهمی رسید که هرچند بخشی از آن ناشی از پذیرش برخی واقعیت‌های میدانی در مورد ناتوانی در نهایی کردن چنین اقدام غیرقابل انجامی بوده و مهمتر از آن از واکنش ایران و محور مقاومت می‌ترسند، به سرگرمی آمریکا در شرق اروپا باز می‌گردد که باعث شده تا این رژیم فکر چنین موضوعاتی را از ذهن بیمار و جنگ طلب خود بیرون کند.

رژیم صهیونسیتی در طول یک ماه گذشته و با وجود درگیری‌های پراکنده با فلسطینی‌های کرانه باختری رود اردن و تهدیدات رو به گسترش گروه‌های فلسطینی مانند حماس و جهاد اسلامی در مورد دست‌اندازی این رژیم به مقدسات اسلامی در بیت‌المقدس و هماورد خوانی توسط مقامات فلسطینی در غزه و شلیک چندباره راکت به سمت سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸، مقامات صهیونیست تصمیم به سکوت گرفتند و هیچ عکس‌العملی نشان ندادند تا جایی که رسانه‌های این رژیم دولت فعلی را به شکست کامل در برابر حماس متهم کردند.

اما واقعیت آن بود که مشغله آمریکا در اوکراین و تلاش واشنگتن برای تضعیف روسیه در ارسال کمک‌های گستره نظامی به طرف اوکراینی باعث شد تا تل آویو حتی جرأت پاسخگویی به این تهدیدات را هم نداشته باشد و به خواسته‌های طرف فلسطینی گردن نهد. این دقت را داشته باشید که رژیم صهیونیستی بدون حمایت آمریکا نمی‌تواند با فلسطین‌های حاضر در غزه نیز درگیر شود چه برسد به اینکه بخواهد جنگ بزرگتری را راه بیندازد. حملات چند وقت اخیر این رژیم به سوریه نیز بیشتر برای لاپوشانی این ترس و وحشت بوده است.

هرچه جنگ در اوکراین طولانی‌تر و عمیق‌تر شود، خطر برای رژیم صهیونیستی نیز بیشتر می‌گردد. با نیابتی شدن جنگ در اوکراین و تعهد واشنگتن به دولت غرب‌گرای حاکم بر کی‌یف برای مقابله با رو‌س‌ها صهیونیست‌ها بشدت نگران جنگ آینده هستند؛ تهدیدات یحیی السنوار فرمانده برجسته فلسطینی در مورد شکست محاصره دریایی غزه فقط یک نشانه بود و البته نشانه دقیق دیگر، ارسال آدرس کامل تاسیسات هسته‌ای، شیمیایی و میکروبی رژیم صهیونیستی توسط ایران سازمان اطلاعات آلمان برای نشان دادن آن به مقامات تل‌آویو بود تا فکر هر حرکت اشتباهی را در جنگ آینده از ذهن مریض‌شان بیرون کنند...

در جنگ آینده هر شکلی که باشد صهیونیست‌ها شکست سنگینی خواهند خورد و در سایه نبود حمایت آمریکا آنها تلاش می‌کنند تا با ظاهر سازی و در بوق کرنا کردن برخی ائتلاف‌های منطقه‌ای مانع از چنین حادثه‌ای شوند. زمان تهاجم صهیونیست‌ها به سرزمین‌های پیرامونی گذشته و حالا آنها باید شاهد تهاجمی بزرگ و بی‌سابقه باشند و باید دید برای جلوگیری از این تهاجم تاکی می‌توانند سکوت و به خیالی را در پیش بگیرند.


نام:
ایمیل:
* نظر: