bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۰۳ - ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
اصلاح سند مالکیت، استقرار نیروگاه برق و حل مشکل آب؛
داود علیزاده:جزیره خارگ به‌عنوان یکی از نقاط مهم و استراتژیک کشور محسوب می‌شود و نقش آن در صادرات نفت و اقتصاد کشور بر کسی پوشیده نیست

داود علیزاده

جزیره خارگ به‌عنوان یکی از نقاط مهم و استراتژیک کشور محسوب می‌شود و نقش آن در صادرات نفت و اقتصاد کشور بر کسی پوشیده نیست. پیش از این اعضای شورای اسلامی شهر خارگ و شهروندان از بی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توجهی مسوولان به‌ویژه استاندار نسبت به مشکلات این جزیره گلایه کرده بودند.

با همه این احوال ظهر چهارشنبه احمد محمدی‌زاده برای اولین بار در کسوت استاندار به جزیره خارگ سفر کرد. وی در این سفر برنامه‌هایی همچون دیدار مردمی در مسجد اهل سنت و امیرالمومنین داشت و از پروژه ان جی ال خارگ، نیروگاه برق و همچنین پروژه‌های عمرانی شهری و شورا بازدید کرد.

در همین زمینه رئیس شورای اسلامی شهر خارگ با بیان اینکه سفر استاندار به جزیره در مدت کوتاهی انجام گرفت، گفت: با اینکه جلسه اختصاصی با استاندار نداشتیم؛ اما در همین مدت نیز مسائل و مشکلات جزیره به ایشان انتقال داده شد.

یوسف وطن‌دوست در گفت‌وگو با بامداد جنوب در خصوص مسائل مطرح‌شده در سفر استاندار به جزیره نیز افزود: در بحث پیگیری شناور؛ آب 24 ساعته و اسناد مالکیت، مشکلات برقی جزیره صحبت‌هایی صورت گرفته است و مساعدت و قول‌هایی برای برطرف شدن این مشکلات نیز داده شد و به گفته فرماندار بوشهر، استاندار تاکید زیادی بر حل مشکلات این جزیره دارند و در زمینه و حوزه‌های مختلف کارگروه‌های متعددی در شهرستان بوشهر برای برون رفت از مشکلات این جزیره تشکیل‌شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر خارگ با اشاره به مشکل تردد مردم جزیره خارگ و پیگیری دستور رئیس‌جمهوری برای اختصاص شناور به این جزیره گفت: در سفر رئیس‌جمهوری وعده اختصاص سه شناور به جزیره خارگ کشتی داده شد. در حال حاضر کشتی تفریحی با نام «گلاره» با ظرفیت 290 نفر مسافر در مسیر بوشهر- خارگ در حال تردد است و امیدواریم که دیگر وعده‌هایی که در این زمینه و اختصاص شناورهای وزارت نفت محقق شود.

وی در خصوص اختصاص شناور جدید (هایان) در مسیر جزیره خارگ به بوشهر در هفته جاری نیز توضیح داد: شناور (هایان) در اصل کانتینربر است و برای حمل خودروهای سبک و سنگین استفاده می‌شود که بخش خصوصی آن را در این مسیر راه‌اندازی کرده است.

به گفته وی ازجمله قابلیت‌های این شناور می‌توان به ظرفیت حمل ٧٥ دستگاه خودرو سبک و یا ١٥ دستگاه خودرو سنگین به‌صورت مجزا، رمپ تخلیه و بارگیری در هر دو سمت شناور با دو ارتفاع متفاوت جهت انجام عملیات تخلیه و بارگیری در زمان جزر و مد، ٤٠ مترمکعب سردخانه زیر صفر درجه و ٥٠ مترمکعب سردخانه بالای صفر درجه اشاره کرد.

در همین زمینه استاندار بوشهر در سفر به جزیره خارگ با حضور در مسجد اهل سنت و دیدار با امام جماعت و هیات امنای این مسجد، با تاکید بر اهمیت وحدت شیعه و سنی گفت: این اتحاد موجب تداوم امنیت، عزت و اقتدارمان می‌شود و بایستی قدردان این همدلی باشیم.

احمد محمدی‌زاده در این نشست با بیان اینکه بزرگترین افتخار برای یک مسوول، در بین مردم بودن و حفظ این ارتباط به‌صورت مستمر است. افزود: البته در کنار مردم بودن باید توام با شنیدن درد و دل مردم و پیگیری مطالبات و تلاش برای احقاق حقوق آن‌ها باشد.

امام جماعت اهل تسنن جزیره خارگ نیز ضمن قدردانی از حضور استاندار و فرماندار بوشهر و هیات همراه در جمع خودشان، از این اتحاد و وحدت استقبال کرد.

استاندار بوشهر همچنین در دیدار با خانواده شهید ندیم زاده در جزیره خارگ گفت: پدران و مادران شهدا که فرزندان خود را در راه اسلام و انقلاب تقدیم کردند، الگوی صبر و مقاومت در جامعه هستند.

محمدی‌زاده امنیت و آرامش کنونی کشور را مرهون خون پاک شهیدان گران‌قدر دانست و افزود: شهدا، جانبازان و ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس با مقاومت در برابر دشمن بعثی، اجازه ندادند که یک وجب از خاک کشور به دست دشمنان بیفتد.

وی تاکید کرد: احترام به مقام شامخ شهدا و تکریم خانواده‌های آن‌ها یک وظیفه همگانی است و مسوولان تمام تلاش خود را برای کاهش آلام و مشکلات این خانواده‌ها به‌کار خواهند گرفت.

استاندار بوشهر تصریح کرد: خانواده شهدا در انقلاب اسلامی یک گنجینه ارزشمند محسوب می‌شوند و می‌توانند ارزش‌ها و آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی را به نسل جدید منتقل کنند.

محمدی زاده، شهادت را آشکارکننده حقایق دانست و تاکید کرد: شهید با تقدیم جان خود، پرده فریب را از چهره دشمن پاره می‌کند، به‌همین دلیل با ریخته شدن خون شهید، حقایقی آشکار می‌شود.

دیدار استاندار بوشهر با اهالی جزیره خارگ در مسجد امیرالمومنین (ع) از دیگر برنامه‌های امروز وی بود که مردم مسائل و مشکلات خودشان را با نماینده عالی دولت در میان گذاشتند.

محمدی زاده در این دیدار گفت: برای تامین برق پایدار خارگ با هم افزایی صورت گرفته یک نیروگاه ۴۰ مگاواتی در این جزیره مستقر خواهد شد.

به گفته وی در حوزه اسناد مالکیت خارگ نیز اقدامات مستمری در حال انجام است که در زمینه اسناد عیانی این جزیره در حال اخذ موافقت‌هایی هستیم.

استاندار بوشهر با تاکید بر حل مشکلات مردم خارگ گفت: جلسات ملاقات عمومی برای رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم به‌صورت مستمر برگزار شود.

وی در خصوص محوری‌ترین خواسته مردمی در جزیره خارگ خاطرنشان کرد: موضوع اشتغال، یکی از مسائل مهم در مراجعات مردمی است.

محمدی‌زاده یکی از مطالبات مهم مردم جزیره خارگ را مشکلات آبرسانی دانست و خاطر نشان کرد: برای نخستین‌بار شبکه آبرسانی خارگ تحویل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر شد که به‌زودی مسوول آب و فاضلاب این جزیره تعیین و معرفی می‌شود که پاسخگوی نیازهای مردم و حل مشکلات است.

وی با اشاره به فراهم شدن تسهیلات لازم برای تردد ساکنان جزیره خارگ افزود: در این راستا کشتی مسافری با هماهنگی شرکت‌های نفتی برای تردد ساکنان خارگ چارتر و به کشتی‌های مسافری این مسیر افزوده شد و این درحالی است که یک کشتی دیگر با قابلیت حمل بار و مسافر این هفته در مسیر بوشهر به خارگ تعیین و راه‌اندازی شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: