bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۰۰ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
معرفی حسین صافی به‌عنوان شهید شاخص دانش‌آموز
داود علیزاده: نخستین کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان بوشهر به‌عنوان سفیران سعادت روز سه‌شنبه با تشییع شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس در بوشهر با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، امام‌جمعه، استاندار، فرماندهان نیروهای مسلح، خانواده معظم شهیدان و قشرهای مختلف مردم آغاز شد.

داود علیزاده

نخستین کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان بوشهر به‌عنوان سفیران سعادت روز سه‌شنبه با تشییع شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس در بوشهر با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، امام‌جمعه، استاندار، فرماندهان نیروهای مسلح، خانواده معظم شهیدان و قشرهای مختلف مردم آغاز شد.

سپس آیین کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان بوشهر به‌عنوان سفیران سعادت در تالار لیان بوشهر ادامه یافت.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان با اشاره به محورهای اصلی این آیین گفت: در این کنگره علیرضا ماهینی سردار جنگ‌های نامنظم به‌عنوان شهید شاخص فرهنگی و شهید حسین صافی به‌عنوان شهید شاخص دانش‌آموز معرفی و کتاب شهید نامه که برای این دو شهید نوشته‌شده است، رونمایی شد.

موحدی در خصوص دیگر فعالیت‌های جنبی این کنگره افزود: راه‌اندازی کانال معرفی شهدای فرهنگی در شبکه شاد، راه‌اندازی درگاه (سایت) شهدای فرهنگی و دانش‌آموز، رونمایی مستند شهیدان حسینی مقدم و پنج شهید فرهنگی روستای سربست منطقه سعدآباد از دیگر برنامه‌های این کنگره بود.

به گفته وی از ۲۲ دانش‌آموز شهید دبیرستان فتح المبین گناوه، ۱۳ شهید در عملیات فتح المبین آسمانی شده‌اند که برگزاری ویژه‌برنامه این شهدای عزیز در این دبیرستان به‌عنوان یکی از برنامه‌های جانبی کنگره بود.

موحدی با اشاره به تلاش برای ارتقا جایگاه آموزش‌وپرورش در استان بوشهر افزود: همه فرهنگیان و دانش آموزان استان بوشهر با تمام وجود از این حرف و ادعا تبعیت می‌کنند و تلاش می‌شود از طریق برنامه‌های تربیتی در راستای مصونیت بخش فکری و تربیتی دانش آموزان تلاش و جایگاه آموزش‌وپرورش در این استان ارتقا یابد.

نماینده، ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر هم در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره سالگرد آزادسازی خرمشهر قهرمان گفت: شهید با شهادت خود با خداوند معامله می‌کند و این علو مقام را فقط شهدا درک می‌کنند.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: شهید با شهادت و ایثارگری است برای کشور اقتدار ملی ایجاد می‌کند و نمی‌گذارد جهان استکبار بر کشور تسلط پیدا کنند.

به گفته وی همچنین شهید با جانبازی برای دین عزت می‌آفرینند و دین را بیمه می‌کنند و برای خانواده‌های خود افتخار و احترام ویژه ایجاد می‌کنند. امروزه خانواده شهدا ستارگان عرشی کاروان شهدا هستند که بر زمین استان بوشهر می‌درخشند.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه شهدای فرهنگی و دانش‌آموز با ترک همه علایق دنیوی با جانشان اسلام و ایران را حفظ کردند آن‌ها هم دماء الشهدا دارند و هم مداد العلما؛ بنابراین جامع علم و شهادت هستند. گفت: استان بوشهر مفتخر است که از انجام اولین تهاجم به این سرزمین در ۶۰۰ سال قبل تاکنون مردم، علما، سرداران و جوانان از حریم اسلام و ایران دفاع کرده اند؛ از علامه بلادی و رئیسعلی دلواری تا نیرو‌های ارتش و سپاه و نیروی هوایی و دریایی و پدافند.

استاندار بوشهر نیز در نخستین کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان بوشهر با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری این کنگره به لغو سفر معاون اقتصادی رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: قرار بود سردار دکتر محسن رضایی معاون امور اقتصادی رئیس جمهور سخنران ویژه این کنگره باشد که به سبب گرد و غبار و لغو پروازهای فرودگاه خوزستان سفر وی به استان بوشهر لغو شد.

احمد محمدی‌زاده اهمیت برگزاری یادواره و کنگره شهدا را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: برای تداوم ادامه راه شهیدان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزاری یادواره شهدا و کنگره شهیدان بسیار مهم و با اهمیت و ارزشمند است.

استاندار بوشهر آشنایی جوانان و نسل نوجوان با رشادت و ایثارگری‌های شهدا در هشت سال دفاع مقدس را مهم دانست و بیان کرد: امنیت و اقتدار کنونی نظام اسلامی ایران مدیون رشادت و جانفشانی‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس است که باید به جامعه هدف تبیین شود.

محمدی‌زاده با اشاره به جنگ تحمیلی و عملیات‌های دفاع مقدس رزمندگان خاطرنشان کرد: امام راحل با سه تصمیم مهم و کلیدی شرایط جنگ را تغییر داد که تغییر فرمانده کل قوا، حضور بسیج، سپاه و دیگر نیروهای مردمی در جنگ و اتحاد ارتش و سپاه از آن جمله است.

وی با اشاره به اینکه پس از اجرایی شدن تصمیم‌ امام راحل موفقیت‌های رزمندگان در جبهه‌های مختلف آغاز شد تصریح کرد: عملیات طریق‌القدس، فتح‌المبین و بیت‌المقدس با موفقیت توسط رزمندگان اجرا و بخش زیادی از سرزمین‌های اشغالی از تصرف دشمن آزاد شد.

استاندار بوشهر با تشریح عملیات بیت‌المقدس و آزاد خرمشهر عزیز از دست رژیم بعث عراق بیان کرد: رژیم بعث عراق که با پشتیبانی کشورهای مختلف غربی و شرقی عملیات‌های خود را علیه ایران اسلامی انجام می‌داد و در چند ساعت توانست کویت را اشغال کند درحالی که 50 هزار نفر در قالب چند لشگر زرهی، مکانیزه و پیاده در خرمشهر مستقر کرده بود رزمندگان اسلام توانستند با واردکردن صدمات زیادی به دشمن، خرمشهر را از دست آنان آزاد کند.

محمدی‌زاده با اشاره به برگزاری کنگره 600 شهید فرهنگی و دانش‌آموز استان بوشهر تصریح کرد: فرهنگیان و دانش‌آموزان در مقاطع مختلف شکل‌گیری انقلاب اسلامی حضور مستمری در صحنه داشتند؛ چراکه بیشترین ایثارگران جامعه از قشر آموزش‌وپرورش از جمله فرهنگیان و دانش‌آموزان است.

وی با بیان اینکه بیش از یک‌چهارم شهیدان استان بوشهر از قشر فرهنگی و دانش‌آموزی است خاطرنشان کرد: این مهم نقش فرهنگیان در دفاع از انقلاب اسلامی، آرمان‌های امام راحل، مقام معظم رهبری و شهدای گران‌قدر نشان می‌دهد.

استاندار بوشهر فرهنگیان و دانش‌آموزان را همیشه پیش قدم و جلودار در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی دانست و گفت: جبهه مقابله با دشمنان که روزی در خرمشهر بود اکنون تا مدیترانه گسترش‌یافته و دشمنان در سرزمین‌های مختلف مستقر شده‌‌اند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش استان بوشهر نیز با اشاره به برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه پرورشی، فرهنگی، قرآنی، هنری و ارزشی در سراسر استان بوشهر گفت: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ایجاد کانال فرهنگی و دانش‌آموز، تهیه کتاب شهیدان شاخص کنگره، بیش از ۵۰ پویش دانش‌آموزی انجام‌گرفته است.

محمود حق‌دوست در خصوص دیگر اقدامات انجام‌گرفته افزود: دیدار با خانواده شهدای فرهنگی و دانش‌آموز، برگزاری نمایشنامه‌های مختلف، ساخت مستند پنج شهید حسینی‌مقدم در روستای سربرست سعدآباد و برنامه‌های متفاوت دیگر، تنها بخشی از برنامه‌های جانبی نخستین کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان بوشهر است.

در این کنگره از خانواده شهدای شاخص فرهنگی استان شهید علیرضا ماهینی، شهید حسین صافی و شهید اسدالله ابطحی تجلیل شد. همچنین خواهر شهید محمد خلیل فولادی مدال دو ومیدانی قهرمانی کشور خود را برای نگهداری در مدرسه شهید محمد خلیل فولادی به آموزش‌وپرورش استان بوشهر اهدا کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر: