bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۳ - ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
تیم ملی ولز با پیروزی برابر اوکراین، به جام جهانی 2022 صعود کرده و با ایران هم‌گروه شد.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ولز ساعاتی پیش در دیدار نهایی پلی‌آف جام جهانی 2022 قطر به مصاف تیم ملی اوکراین رفت و موفق شد با نتیجه 0-1 از سد این تیم عبور کند.
اوکراین با پیروزی برابر اسکاتلند موفق شده بود به این دیدار راه پیدا کند و تیم ملی ولز نیز با عبور از سد اتریش به این مرحله رسیده بود. 
اوکراینی‌ها این بازی را قدرتمندانه شروع کرده و خیلی زود حملاتشان روی دروازه حریف را شکل دادند. بازیکنان این تیم در همان 10 دقیقه ابتدایی تلاش بسیاری برای باز کردن دروازه حریف داشتند و دو بار هنسی، دروازه‌بان ولز‌ را مجبور به واکنش کردند. 
پس از آن ولز کنترل بازی را در دست گرفت و توانست شرایط را تا حدی به تعادل برساند اما بار دیگر در دقیقه 30 بود که اوکراین این فرصت را داشت که بتواند دروازه حریف را باز کرد اما باز هم این دروازه‌بان برنلی بود که توانست قفل دروازه تیمش را بسته نگه دارد. 
اما شرایط به سود این تیم پیش نرفت و در دقیقه 34 بود که ولز برخلاف جریان بازی توانست با هوشمندی گرت بیل به گل برسد. 

کاپیتان تیم ملی ولز ضربه آزاد خطرناکی را روی دروازه تیم ملی اوکراین فرستاد و این توپ با برخورد به یارمولنکو وارد دروازه خودی شد تا کاپیتان تیم ملی اوکراین اشتباه مرگباری را مرتکب شده باشد. 
با این حال، در دقیقه 40 به نظر می‌رسید که اوکراین فرصت جبران را دارد، چرا که صحنه مشکوکی در محوطه جریمه ولز رخ داد اما داور بازی این صحنه را پنالتی اعلام نکرد و کمک داور ویدیویی نیز این صحنه را تایید کرد تا بازی در نیمه اول با همان یک گل به سود ولز به پایان برسد. 
روند درخشان اوکراین در نیمه دوم نیز ادامه پیدا کرد و هنسی، بدون‌شک ستاره بی چون و چرای این تیم در این بازی بود. چرا که بارها و بارها موفق شد دروازه تیمش را با واکنش‌هایی درخشان بسته نگه دارد. 
منبع:
صدا و سیما
نام:
ایمیل:
* نظر: