bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۸۵۶
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۰۹ - ۲۷ تير ۱۴۰۱
میلان دست‌بردار ستاره بوشهری نیست؛
در تکاپوی حاشیه‌های مختلف تیم ملی فوتبال کشورمان، از پرتغال خبر رسیده است که میلان بار دیگر برای جذب مهدی طارمی اقدام کرده است، بازیکنی که به‌نظر می‌رسید حداقل برای یک فصل دیگر در پورتوی پرتغال بماند ولی همچنان خواهان بسیاری دارد.

در تکاپوی حاشیه‌های مختلف تیم ملی فوتبال کشورمان، از پرتغال خبر رسیده است که میلان بار دیگر برای جذب مهدی طارمی اقدام کرده است، بازیکنی که به‌نظر می‌رسید حداقل برای یک فصل دیگر در پورتوی پرتغال بماند ولی همچنان خواهان بسیاری دارد.

تیم پورتو در این فصل فوتبال پرتغال هم قهرمان لیگ برتر شد و هم جام حذفی را از آن خود کرد. «مهدی طارمی» در موفقیت‌های این فصل پورتو نقش پررنگی داشت. پورتو در کل مسابقات این فصل ۸۱ گل زد که طارمی در ۳۲ گل نقش مستقیم داشت. مهاجم تیم ملی ایران در مجموع مسابقات این فصل برای پورتو ۲۶ گل زد و ۱۶ پاس گل نیز به هم‌تیمی‌های خود داد. از ۲۶ گل طارمی، ۲۰ گل در لیگ برتر، سه گل در جام حذفی و در لیگ قهرمانان، لیگ اروپا و لیگ‌کاپ نیز هرکدام یک گل به‌ثمر رسید. همین مساله باعث شد تا بسیاری از باشگاه‌های مطرح دنیا چشمشان به خرید این ستاره بوشهری باشند.

تمایل میلان به جذب مهدی طارمی، خبر تازه‌ای نیست. قهرمان ایتالیا پیش از این به جذب سردار آزمون نیز نزدیک شده بود و چند ماه قبل نیز شایعاتی درباره احتمال به خدمت‌گیری مهاجم بوشهری پورتو مطرح شد و اکنون دوباره این اخبار به گوش می‌رسد. فروردین امسال بود که نشریه توتو مرکاتو ایتالیا در خبری به علاقه پیولی، سرمربی روسونری به جذب مهدی طارمی خبر داد؛ اما این رسانه ایتالیایی مدعی بود که پورتو برای جدایی ستاره ایرانی خود درخواست دریافت مبلغ 20 میلیون یورو کرده که همین مساله منجر به انصراف میلان از جذب طارمی شده است.

توتو مرکاتو تنها رسانه معتبری نیست که به داستان طارمی و میلان پرداخته بود. سه ماه پیش رودی گلتی، خبرنگار سایت اسپورت ایتالیا نیز با اشاره به عملکرد چشم‌گیر طارمی در لیگ فوتبال پرتغال و لیگ قهرمانان اروپا در صفحه توئیتر خود نوشته بود: «باشگاه آث میلان ایتالیا برای به خدمت گرفتن مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو پرتغال به‌صورت رسمی اقدام کرده است». در حال حاضر سایر رسانه‌های معتبر پرتغال یا ایتالیا واکنشی نسبت به این موضوع نداشته‌اند. باید دید انتشار دوباره اخبار علاقه میلان به جذب طارمی تا چه میزان صحت دارد. آن‌ها پیش از این تا پای امضای قرارداد با آزمون نیز پیش رفتند ولی این اتفاق رخ نداد. آیا طلسم حضور یک بازیکن ایرانی در لباس میلان شکسته خواهد شد؟

باشگاه پورتو در سال 2022 ، سه بازیکن مهم و تاثیرگذار خود را به تیم‌های دیگر منتقل کرد. لوئیز دیاز در ابتدا راهی لیورپول شد و در ادامه فابیو ویرا به آرسنال رسید و ویتینیا به خرید جدید پاری سن ژرمن لقب گرفت.

پس از رفتن این سه ستاره مهم، کونسیسائو رسما از باشگاه پورتو درخواست کرد که به هیچ وجه با فروش سه بازیکن به نام‌های طارمی، اوانیلسون و تونی مارتینز موافقت نکنند زیرا این سه بازیکن باید در پورتو بمانند. موضع پورتو برای طارمی حفظ این بازیکن است ولی رسانه مرکاتو آزول مدعی شده که با قیمت بالا ستاره ایرانی به فروش خواهد رسید. رسانه پرتغالی در این مورد اعلام کرد که احساس می‌شود که پورتو برای فروش طارمی با پیشنهادی نزدیک به 20 میلیون یورو موافقت خواهد کرد. به یاد داشته باشید که مهدی طارمی وارد سال ماقبل آخر قراردادش می‌شود و بند فسخ آن 60 میلیون یورو است. البته مطبوعات پرتغالی به پایبند نبودن باشگاه پورتو به ریو آوه در مورد خرید این ورزشکار اشاره کردند، اما این موضوع درست نیست. همانطور که روزنامه آبولا توضیح داد، تا به امروز تنها برخی اختلافات بین آژانس‌های انتقال بازیکن وجود دارد.

هزینه سنگین مهدی طارمی برای باشگاه پرتغالی

نشریهCorreio da Manha نوشت باشگاه پورتو تا کنون تنها یک میلیون یورو به باشگاه ریوآوه پرداخت کرده است و باید 7/3 میلیون یورو دیگر به همتای خود بدهد. این در حالی است که به خروج مهدی طارمی از ترکیب پورتو نزدیک می‌شویم. به زعم رئیس باشگاه پورتو در پایان فصل پیش رو و در فاصله یک فصل مانده به پایان قرارداد مهدی طارمی، مهاجم تیم ملی فوتبال ایران اردوی تیم را ترک می‌کند تا برای پورتو درآمدزایی داشته باشد. با ادعای این نشریه مشخص شد پورتو، مهدی طارمی را با مبلغ 7/4 میلیون یورو از ریوآوه خریداری کرده است.

با توجه به اینکه این بازیکن ایرانی در ماه جولای ۳۰‌ساله می‌شود، مشخص نیست که آیا تیم‌های مطرح اروپایی به‌دنبال جذب او هستند یا خیر، و اگر این کار را انجام دهند، با توجه به انقضای قرارداد طارمی در سال ۲۰۲۴، پورتو مبلغ بالایی را طلب خواهد کرد. برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که مارسی و لیل این مهاجم را زیر نظر دارند و رسانه‌های دیگری به‌تازگی اعلام کردند که خورخه ژسوس او را در باشگاه جدیدش، فنرباغچه می‌خواهد، اما تاکنون هیچ پیشنهادی ارائه نشده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: