bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۹ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۱
مرثیه‌ای برای یک رویا؛
علی پورتنگستانی: سقوط ایران‌جوان و شاهین بوشهر و حالا هم واگذاری شاهین بندر عامری، به‌نظر می‌رسد سال 1401 قرار نیست حاوی خبرهای خوب برای فوتبال استان بوشهر باشد، مساله اصلی این است که با اتفاقی که برای شاهین بندر عامری رخ داد،

سقوط ایران‌جوان و شاهین بوشهر و حالا هم واگذاری شاهین بندر عامری، به‌نظر می‌رسد سال 1401 قرار نیست حاوی خبرهای خوب برای فوتبال استان بوشهر باشد، مساله اصلی این است که با اتفاقی که برای شاهین بندر عامری رخ داد، مسوولان این باشگاه آدم‌های دور و بر خود را بهتر شناختند. حالا سوال این است که این چه کسی جوابگوی این فاجعه بزرگ برای فوتبال بوشهر است؟!

قطعا یکی از استان‌هایی که به فوتبال ایران، استعدادهای نابی از جمله مهدی طارمی و مهدی قائدی را معرفی کرده، بوشهر بوده است، اما همین استان با بازیکنان مستعد بسیاری که دارد، حالا مدتی است که اسیر بی‌‌درایتی مدیران تیم و مسوولان شهری خود شده است، مدیرانی که در مقابل باشگاه‌ها، وعده‌های بزرگ می‌دهند ولی در خفا سکوت می‌کنند و هیچگونه کاری برای بهبود وضعیت باشگاه‌ها انجام نمی‌دهند. حتی شاهین بندر عامری که به‌تازگی از لیگ دو به لیگ یک با هدایت مهدی کریمیان صعود کرده است، دیگر در لیگ یک حضور نخواهد داشت، این در حالی بود که پس از آنکه مالک باشگاه شاهین بندرعامری هزینه‌های سنگین تیم‌داری را بهانه‌ای برای فروش امتیاز این باشگاه دانست، مدیران ورزش استان در جلسه‌ای که در این خصوص با مدیران این باشگاه برگزار کردند قول کمک و همکاری مالی را در این خصوص دادند تا شاهین در اولین سال حضورش در لیگ دسته اول کشور حضور یابد.

طی روزهای گذشته در گزارش‌های مختلف به وضعیت این تیم پرداختیم و نماینده فوتبال استان در لیگ یک کشور مقدمات برگزاری اردوی خود را در تهران مهیا کرد و حتی وارد بازار نقل و انتقالات شد ولی در عین ناباوری، به یک‌باره مالک شاهین بندر عامری در گفت‌وگویی با خبرنگاران اعلام کرد که نه‌تنها وعده‌ها عملی نشده، بلکه هیچ کدام از مسوولان سراغی از این تیم نمی‌گیرند. دو روز پس از این اتفاق نیز، مالک باشگاه در جلسه‌ای که هفته گذشته در تهران برگزار شد و طی توافق‌های به‌عمل آمده امتیاز لیگ یکی شاهین بندرعامری بوشهر را واگذار کرد تا اینگونه اولین تیم روستایی لیگ دسته یک کشورمان، از حضور در این مسابقات محروم شود. اما خریدار چه کسی بود؟

پس از گذشت دو روز از این اتفاق، خبر رسید که باشگاه مس سونگون که در لیگ برتر فوتسال کشورمان فعالیت می‌کرد، امتیاز باشگاه شاهین بندر عامری را خریداری کرده است. بدین‌ترتیب، مس سونگون با خرید امتیاز شاهین بندرعامری، وارد مسابقات لیگ دسته‌اول شد تا شهری جدید در فوتبال ایران صاحب تیم شود و در مقابل روستایی که مردمانش هیجان بسیاری زیادی برای حضور در لیگ یک داشتند، از این مهم محروم شوند، آن هم به‌خاطر مسوولانی که ناتوانی خود را بار دیگر به اثبات رساندند.

کریمیان: بدعهدی مسوولان باعث واگذاری شاهین عامری شد

مهدی کریمیان در گفت‌وگو پیرامون واگذاری شاهین بندرعامری به مس گفت: خبر خاصی ندارم. فقط می‌دانم قطعا باشگاه واگذار شده است. به چه کسی؟ کجا و چگونه؟ را نمی‌دانم. ما در تهران اردو داشتیم و از دوازده بازیکن رونمایی کردیم؛ اما اردو لغو شد و شنیدم که باشگاه واگذار شده است. با این اوضاع فوتبال، دیگر گله‌ای نیست. بالا آوردن یک تیم آسان نیست. قرار بود مسوولان استان بوشهر دنبال کار باشند و به مالک کمک کنند. نمی توانم از مالک خصوصی برای تمایل نداشتن برای تیم‌داری گلایه‌ای کنم.

سرمربی تیم فوتبال شاهین بندر عامری در ادامه این گفت‌وگو افزود: برای استانی مانند بوشهر فاجعه است. سقوط ایران‌جوان و شاهین بوشهر و حالا هنیزم واگذاری شاهین بندر عامری. برنامه سه‌ساله داشتیم تا دوباره به سطح لیگ برتر برسیم. استانی که چند درصد سرانه تولید ناخالص ملی را دارد، نمی‌تواند ۵۰ میلیارد هزینه یک باشگاه لیگ برتر را فراهم کند؟

کریمیان در پاسخ به این سوال که وضعیت او و بازیکنانی که با شاهین بندرعامری قرارداد داشتند به چه صورت است، خاطرنشان کرد: وقتی تیم را از دسته دوم به لیگ دسته یک آوردم. چندین و چند پیشنهاد خوب داشتم. حتی در دسته دو تیم‌های متمول پیشنهاد خوبی دادند. با این حال به‌دلیل علاقه و تعهدی که به این باشگاه داشتم پای این تیم ماندم و بازیکن جذب کردیم. حالا هم این بازیکنان دیگر نمی‌توانند به تیمی بروند چون تیم‌های خواهانشان بازیکنان مدنظرشان را جذب کردند و هم سرمربی دارند. البته مالک، حسن‌نیتش را نشان داد ولی یکسری مسوولان استانی قول‌هایی برای کمک دادند که عملی نشد.

کسی این اتفاق‌ها را گردن نمی‌گیرد و این یعنی پایان خاموشی ستارگان فوتبال بوشهری و از دست دادن استعدادهای ناب در این استان. اما مساله اصلی این است که آیا مسوولان ارشد استان واقعا نمی‌توانستند برای شاهین بندر عامری کاری انجام دهند؟ چگونه مس سونگون از استان آذربایجان غربی می‌تواند با استفاده از سهمیه‌ای که از استان کرمان نصیبش شده است، علاوه بر فوتسال در فوتبال نیز فعالیت کند ولی در استان بوشهر که سرشار از منابع گازی و نفتی می‌باشد، پولی برای حمایت از شاهین بندر عامری پیدا نمی‌شود. واقعا چرا مسوولان فکر می‌کنند وعده‌هایشان برای باشگاه می‌تواند پولساز باشد؟ به هر حال، ما از همان روزهای اول نیز گفتیم که نمی‌توان به حرف و وعده‌های مسوولان استان بسنده کرد ولی با این وجود ذره‌ای امید داشتیم که این‌بار همه‌چیز درست پیش برود ولی باز هم مشخص شد که در این استان هیچ مسوولی دلش برای باشگاه‌ها نمی‌سوزد. ماجرای امروز شاهین بندر عامری، واقعیت‌های بسیاری را برای هواداران فوتبال در استان بوشهر روشن کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر: