bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۹۱۲
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۰۷ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
۹۴ موکب به همت بوشهری‌ها در ایران و عراق راه‌اندازی می‌شود؛
الهام بهروزی: مردم استان بوشهر عشق و ارادت بالایی به اهل‌بیت دارند و در مناسبت‌های مختلف این مساله را نشان می‌دهند. در دهه اخیر که همایش پیاده‌روی اربعین مرسوم شده است

الهام بهروزی

مردم استان بوشهر عشق و ارادت بالایی به اهل‌بیت دارند و در مناسبت‌های مختلف این مساله را نشان می‌دهند. در دهه اخیر که همایش پیاده‌روی اربعین مرسوم شده است هم‌استانی‌ها با برپایی موکب‌هایی در ایران و عراق به زائران حسینی خدمات ارائه می‌کنند. در سال جاری بنا بر اعلام رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر 94 موکب به همت بوشهری‌ها در ایران و عراق برپا خواهد شد و هم‌چنین سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از اعزام تیم‌های درمانی استان بوشهر به مراسم اربعین حسینی خبر داده است.

دکتر حسن ملکی‌زاده در نشست با مسوولان کانون‌های بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر گفت: در اربعین حسینی یک‌شور و شعور و نشاط عظیمی در کشور راه می‌افتد. آنان که عاشق ابی‌عبدالله (ع) هستند در مسیر اربعین هرچه در توان دارند انجام می‌دهند تا بتوانند خدمتی به ابی‌عبدالله کرده باشند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه حج اصل اول توحیدی ماست که با همه این احوال جمعیت آن بسیار کمتر از جمعیت اربعین است. افزود: در اربعین حسینی خیرین و مردم پشت‌صحنه هستند و دولت‌ها نقش هماهنگ‌کننده دارند.

وی با اشاره به پیاده‌روی اربعین حسینی بیان کرد: در برنامه افتخارآفرین عالم تشیع که درواقع چتر پربرکتی است از اجتماع آحاد شیعیان دنیا، همه دستگاه‌های دولتی، حقیقی و حقوقی موظف هستند در این امر عظیم فرهنگی مشارکت کنند.

دکتر ملکی‌زاده با اشاره به اقشار مختلف سپاه کشور بیان داشت: بسیج جامعه پزشکی و بسیج دانشجویی پرنمودترین قشر بسیج است که ویترین خدمات بسیجیان در حوزه سپاه هستند.

وی بابیان اینکه کمتر قشری از اقشار سپاه است که شاکله آن خلاصه‌شده باشد در یک دستگاه اجرایی، افزود: قشر بسیج جامعه پزشکی بیش از 95 درصد در وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و مجموعه‌های وابسته به وزارت هستند به‌جز تعداد معدودی که در وزارت رفاه یا بهداشت و درمان صنعت نفت مشغول به کارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشک بوشهر با اشاره به داوطلبین شرکت در تیم‌های درمانی اربعین حسینی، تاکید کرد: اولین کار این است که تمام دستگاه‌ها، ادارات، بیمارستان‌ها و شبکه‌های بهداشت و درمان ما موظف خواهند بود با حفظ پر کردن جای عزیزان داوطلب حتما هماهنگی لازم را برای سفر و استقرار دوستان داوطلب انجام دهند و این سفر برای آن‌ها مأموریت ابلاغ‌شده و مرخصی تلقی نگردد.

وی تصریح کرد: ما هر آنچه می‌توانیم کارهای پشتیبانی آن‌ها را انجام می‌دهیم و حداکثر توانمان را می‌گذاریم تا استان نمادین پرافتخار این مجموعه باشیم.

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر نیز گفت: مهم‌ترین سرمایه ما نیروی انسانی پای‌کار است که خوشبختانه وقتی بحث اربعین مطرح هست تعداد قابل‌توجهی از همکاران ما به دلیل علاقه خاصی که به این مراسم دارند اعلام آمادگی می‌کنند.

دکتر مرادعلی فولادوند افزود: سال‌های گذشته بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر یک درمانگاه به‌صورت تجمعی در مسیر کربلا بنا می‌کرد و چون یک درمانگاه بود همه نیروها را تجمیع می‌کردیم و داروها و تجهیزات را یا خودمان تهیه می‌کردیم یا از هلال‌احمر کمک می‌گرفتیم و چون یکجا بود تحت کنترل بود. امسال هر دو یا سه شهرستان را ادغام کرده یک درمانگاه تشکیل می‌دهیم.

جانشین فرماندهی سپاه امام صادق (ع) بوشهر نیز در این نشست گفت: بسیج جامعه پزشکی از اقشار نمونه 22 قشر سپاه است هم به لحاظ ماهیت و هم نوع کار.

سردار عبدالرضا دشتی با بیان اینکه حضور پزشک در مراسم اربعین بسیار ارزشمند است، یک کار تخصصی است و نیاز مردم است. گفت: امسال پیش‌بینی پنج میلیون زائر از ایران شده است ضمن اینکه در مسیر از کشورهای دیگری مانند افغانستان و پاکستان نیز زائرانی هستند که ممکن است به خدمات درمانی نیاز پیدا کنند.

در این نشست که به‌منظور هماهنگی برای اعزام تیم‌های درمانی به مراسم اربعین حسینی صورت گرفت، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، جانشین فرماندهی سپاه امام صادق (ع)، مسوول بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر و مسئولان کانون‌های بسیج جامعه پزشکی استان حضور داشتند.

هم‌زمان با این نشست همایش مشترک مسوولان توسعه و بازسازی عتبات عالیات و مدیران اجرایی موکب‌های اربعین حسینی استان بوشهر برگزار شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر در این همایش گفت: در راستای مقابله با دسیسه‌های دشمن موکب داران اربعین حسینی به جهاد تبیین در مدت فعالیت خود توجه داشته باشند.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری با بیان اینکه خدمت در موکب‌های اربعین حسینی یک نعمت بزرگ و عظیم است تاکید کرد: ارزش خدمت در این عرصه قابل قیاس با دیگر فعالیت‌ها نیست چون ماهیت این فعالیت‌ها خاص و ویژه است.

وی با اشاره به برکت زیارت حرم امام حسین (ع) گفت: شما خادمان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) از جایگاه شایسته الهی برخوردار هستید و هر سال بر عزت صاحبان موکب اربعین حسینی افزوده می‌شود.

صفایی بوشهری توجه به برنامه فرهنگی در کنار خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی را مورد تاکید قرارداد و تصریح کرد: صاحبان و خادمان موکب اربعین حسینی در ارائه خدمات به زائران توجه ویژه‌ای به ترویج فرهنگ حسینی داشته باشند و حسینی ماندن خدمت گیرندگان باید موردتوجه قرار بگیرد.

وی فرهنگ حسینی را مایه اقتدار و عزت مسلمان دانست و افزود: خدمات فرهنگی موکب‌داران اربعین حسینی باید در طول سال تداوم داشته باشد.

در این همایش رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر از راه‌اندازی ۵۳ موکب در کشور عراق به همت بوشهری‌ها خبر داد.

عبدالرضا مطاف عصر دوشنبه در همایش مشترک مسوولان توسعه و بازسازی عتبات عالیات و مدیران اجرایی موکب‌های اربعین حسینی استان بوشهر گفت: مردم استان بوشهر عشق و ارادت بالایی به اهل‌بیت دارند و در مناسبت‌های مختلف شاهد این مهم هستیم.

وی ادامه داد: در شرایط کرونایی نیز فعالیت‌های موکب داران استان بوشهر تعطیل نشد و در زمینه کمک به افراد نیازمند و بی‌بضاعت فعال شدند و در روزهای مختلفی نیز به کمک سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان پرداختند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر با اشاره به تهیه و توزیع امکانات لازم در عرصه مقابله با کرونا توسط موکب‌داران خاطرنشان کرد: موکب‌داران همچنین تجهیزات آموزشی دانش‌آموزان از جمله تبلت تهیه و تحویل افراد بی‌بضاعت دادند.

وی بیان کرد: در ایام پیاده‌روی اربعین ۹۴ موکب توسط اهالی استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود که ۵۳ موکب در کشور عراق، هفت موکب در مرز شلمچه و ۳۴ موکب در داخل کشور راه‌اندازی می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر از استقرار ۳۴ موکب در کربلا خبر داد و اضافه کرد: چهار موکب در شهر نجف اشرف و ۱۶ موکب در مسیر پیاده‌روی بین نجف شرف تا کربلا به زائران خدمات ارائه می‌دهد.


نام:
ایمیل:
* نظر: