bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۹۷۰
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۱ - ۲۰ مهر ۱۴۰۱
کریم جعفری: محور عربی، عبری، غربی تمام تلاش خود را می‌کنند تا به هر شکل ممکن ایران را تجزیه کرده و در این مسیر همه ابزارها را مشروع می‌دانند! ما نیز هر جایی که آن‌ها پروژه دارند باید مقابلشان بایستیم و بجنگیم؛ حمله ۵۰ فروندی پهپادهای شاهد ۱۳۶ در اوکراین بخشی از این نبرد است‌.

کریم جعفری

محور عربی، عبری، غربی تمام تلاش خود را می‌کنند تا به هر شکل ممکن ایران را تجزیه کرده و در این مسیر همه ابزارها را مشروع می‌دانند! ما نیز هر جایی که آن‌ها پروژه دارند باید مقابلشان بایستیم و بجنگیم؛ حمله ۵۰ فروندی پهپادهای شاهد ۱۳۶ در اوکراین بخشی از این نبرد است‌.

ایرانِ بزرگ، پهناور و قدرتمند را صهیونیست‌ها، غربی‌ها و ارتجاع منطقه به هیچ عنوان نمی‌توانند تحمل کنند. هر سه در طول یک دهه گذشته طعم قدرت ایران را چشیده و همه آن‌ها باوجود در اختیار داشتن زر و زور و تزویر، شکست‌های سختی از ملت بزرگ ایران خورده‌اند. آن‌ها امروز به‌خوبی می‌بییند که قدرت درون‌زایی که جوانان این آب و خاک برای دفاع از خود آماده کرده‌اند چگونه در اوکراین ماشین جنگی ناتو را متوقف کرده و دارد بازی را تغییر می‌دهد. این ایران برای آن‌ها بسیار خطرناک است...

تلاش برای تجزیه و چندپاره کردن ایران، تلاش برای ایجاد فتنه قومی و جنگ داخلی در کشورمان و تلاش برای نابودی یک فرهنگ و تمدن چندهزار ساله، اصلی‌ترین ماموریت این محورِ شر و شیطانی است. با شناخت دشمن، در هر جایی که او را پیدا کردیم، باید با او روبه‌رو شویم. این میدان نبرد به گستره کره خاکی است و اراده ما پولادین و از جنس مردانگی است. پهپادهایی که امروز در اوکراین به پرواز درآمدند فقط گوشه‌ای از پاسخ ما به مداخله غربی‌ها در کشورمان و تلاش آن‌ها برای فتنه‌انگیزی در ایران است.

پس از آنکه بامداد روز گذشته عناصر ناتو شهر زاپاروژیه را هدف حملات موشکی قرار دادند و ده‌ها فروند موشک و راکت به مناطق مسکونی این شهر اصابت کرد که باعث کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر شد، ارتش روسیه از صبح روز گذشته تا بعد از ظهر در چند نوبت پیش پایتخت و شهرهای مختلف اوکراین را از هدف حملات هوایی قرار داد.

این حملات شدیدترین و بی‌سابقه‌ترین حملاتی است که در طول ماه‌های گذشته و شاید هم از ابتدای جنگ تا الان، ارتش روسیه علیه زیرساخت‌های اوکراین و ناتو انجام داده است. در شهر غربی لویو، شهردار آن می‌گوید که موشک‌ها به زیرساخت‌های انرژی و انتقال برق آسیب رسانده و عملا برق شهر به‌صورت کامل قطع شده است. در شهر میکولایف، اکراینی‌ها ادعا می‌کنند که دو فروند موشک کروز را رهگیری و منهدم کردند، در خارکف نیز پهپادهای ایرانی و موشک‌های کروز روسی به‌صورت مشارکتی همه اهداف خود را منهدم کردند.

گزارشگران انگلیسی نیز که از ابتدای جنگ و حتی قبل از آن مانند مور و ملخ در اوکراین حضور داشتند تا از جنگ مقدس خود علیه شرق به‌صورت لحظه‌ای گزارش تهیه کرده و افکار عمومی را با این جنگ همراه کنند، در این هفت ماه راست و دروغ را باهم قاطی کرده و تحویل مخاطبان دادند. در ویدئویی که به‌صورت زنده از شبکه انگلیسی بی‌بی‌سی پخش می‌شد خبرنگار انگلیسی با شنیدن صدای جنگنده‌های روسی و بدون شک بمباران‌ها عطای گزارش را به لقایش می‌بخشد و فرار را بر قرار ترجیح داد که این مساله شدت حملات روز گذشته به زیرساخت‌ها و تاسیسات نظامی و امنیتی ناتو را نشان می‌داد.

رسانه‌های اوکراینی و غربی حاضر در این کشور گزارش می‌دهند که علاوه بر پایتخت، چندین شهر دیگر اوکراین نیز هدف چندین فروند انواع موشک قرار گرفته است. از شهر لویو در غرب تا دنیپرو و ... این موشک‌ها را لمس کردند. در این میان برخی رسانه‌ها می‌گویند که یکی از موشک‌های شلیک‌شده به پایتخت به خیابان ولادیمیر که دفتر رئیس‌جمهور یهودی و غربگرای اوکراین در آنجا قرار دارد اصابت کرده است. هنوز مشخص نیست که آیا هدف از این شلیک دفتر زلنسکی بوده یا آنکه روس‌ها خواستند برای هشدار شلیک کنند و به او یادآور شوند که زیاد به خودش مطمئن نباشد.

بر اساس آنچه خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف منتشر کردند، تقریبا تمام شهرهای بزرگ و اصلی اوکراین هدف حملات موشکی ارتش روسیه قرار گرفته و هیچکدام از این شهرها از انهدام و انفجار بی‌نصیب نماندند. به‌نظر می‌رسد عمده مراکزی که هدف قرار گرفته زیرساخت‌های اقتصادی و برق‌رسانی اوکراین بوده است و روس‌ها می‌خواهند تلافی انفجار پل کریمه و همچنین حملات بامداد روز گذشته به شهر زاپروژیه را کرده و زهرچشمی اساسی از آن‌ها بگیرند تا حساب سود و زیان حملات خود را قبل از انجام به‌خوبی محاسبه کنند.

همانگونه که گفته شد، عمده تمرکز ارتش روسیه در حملات به زیرساخت‌های برق دولت زلنسکی بوده است. زیرساخت‌هایی که با وجود گذشت بیش از هفت ماه از جنگ همچنان کار کرده و خدمات ارائه می‌دادند؛ این نشان می‌دهد که ارتش روسیه با وجود آنکه توانایی نابودی همه این زیرساخت‌ها را داشته تا امروز از انهدام آن خودداری کرده بود. با این حال قرار گرفتن یک یهودی در راس هرم قدرت در اوکراین که از قرار معلوم چیزی از معادله قدرت نمی‌داند و صرفا مجری اوامر انگلیس و امریکا بوده و به هیچ عنوان دلش برای اوکراین نمی‌سوزد و اقدامات او در جایی که نمی‌تواند ایستادگی کند مانند حمله به خاک روسیه یا انهدام پل‌ها و سایر خرابکاری‌ها؛ باعث می‌شود تا روس‌ها (با وجود اینکه در این مدت حملات سنگین و گسترده‌ای انجام ندادند) به سوی این اقدامات روی بیاورند.

همانگونه که گفته شد، حملات موشکی و پهپادی ارتش روسیه به زیرساخت‌های دولت غربگرای زلنسکی و تاسیساتی که عناصر ناتو از آن بهر‌ه‌برداری می‌کردند به شکل بی‌سابقه‌ای بوده و تا زمان نوشتن این یادداشت همچنان ادامه دارد. عمده حملات به زیرساخت‌های برق صورت گرفته و قطع گسترده برق در سراسر مناطق تحت کنترل دولت زلنسکی و ناتو گزارش شده است. حملات روز گذشته در سه نوبت صبح، ظهر و شب انجام شده و به شکلی گسترده و اثرگذار بود که عناصر دولت زلنسکی بارها از تصمیم روسیه برای با خاک یکسان کردن این کشور خبر دادند!.

همانگونه که گفته شد، نکته مهم، بهره‌گیری گسترده روس‌ها از پهپادهای گل شمعدانی 2 برای حمله و اشباع رادارها و پدافند ناتو است. گفته می‌شود این مساله به‌ویژه در کی‌یف به شکل موثری استفاده شده است. تا این لحظه گزارش‌ها از پرواز بیش از 30 فروند پهپاد گل شمعدانی در کنار شلیک بیش از 100 فروند موشک کروز از بمب‌افکن‌های روس خبر می‌دهند. حملات در چند محور صورت گرفته و پدافندهای متعدد ناتو مستقر در سراسر خاک اوکراین در مقابله با این موشک‌ها و پهپادها کاری از پیش نبردند!!.

در پایان می‌خواهم به یک نکته اشاره کنم و آن نیز ویدئویی است که روز گذشته و پس از حملات صبح ارتش روسیه، ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور غربگرای اوکراین منتشر کرد. او در این ویدئو از اینکه روس‌ها دارند با استفاده از پهپادهای ایرانی حملات خود را انجام می‌دهند به‌شدت عصبانی بود. اما باید گفت که اگر ایران فقط پهپاد شاهد به روسیه داده، غربی‌ها که هر چه در انبارهای خودشان داشتند فرستادند! نه فقط سلاح، که نیروی رزمی و مستشار هم فرستادند، به‌صورت 24ساعته ده‌ها فروند پهپاد و هواپیمای شناسایی و ماهواره در حال ارسال اطلاعات از وضعیت میدان نبرد هستند؛ ده‌ها شبکه تلویزیونی و رسانه‌های مختلف در حال پوشش بی‌عرضگی‌های تو هستند...

این را هم باید یادآور شد که یمنی‌ها با یک‌صدم از این تسلیحات و کمک‌هایی که به اوکراین ارسال شد، امارات و سعودی را سر میز مذاکره نشانده و ناچارشان کرد تا وضعیت را بپذیرند! زلنسکی به شکلی در این ویدئو از شاهد 136 می‌گوید و ننه من غریبم بازی در می‌آورد که اگر بازیگر نبود باور نمی‌کردم... باید به او گفت: «تو که قرار بود همه خاک اشغال‌شده را پس بگیری و روس‌ها را شکست بدهی! پس چه شد؟» با 100 موشک و 50 پهپاد این همه به‌هم ریختی؟ کل غرب هر چه داشتند، دادند، اما شکست خوردی، یک ایران در کنار یمنی ایستاد که کل غرب در مقابلش بودند و همه را شکست داد... .


نام:
ایمیل:
* نظر: