bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۶۰۲۹
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۲ - ۲۹ آبان ۱۴۰۱
بامداد جنوب: شامگاه یکشنبه آیین اختتامیه جشنواره تئاتر استان بوشهر یا حضور مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مسوولان برگزار شد.

 بامداد جنوب:مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر را به عنوان میزبان این دوره از جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر اعلام کرد.

 کاظم نظری شامگاه یکشنبه در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر استان بوشهر اعلام کرد: به واسطه هنرمندان خوب و فضای فرهنگی مطلوب، جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر هم در این استان برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: امید است تا با حمایت هنرمندان، فعالان بوشهری و هنرهای نمایشی در کنار اجراهای خوب در سطوح استانی و کشوری بتوانیم برای توسعه تئاتر کشور و استان بوشهر هم افزایی و همراهی ایجاد کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در ادامه این آیین گفت: پای کار بودن و حمایت هنرمندان بوشهری در برگزاری شایسته سی و چهارمین دوره جشنواره تئاتر استان بوشهر، برای مسئولان هنرهای نمایشی کشور این پیام را داشت که این استان آمادگی برگزاری رویدادهای هنری فراتر از سطح استانی دارد.

عبدالرحیم افروغ افزود: در این زمینه برنامه‌های خود را به استانداری نیز ارائه کرده‌ایم و بوشهر شاهد میزبانی از مرحله‌ منطقه‌ای این جشنواره تئاتر خواهد بود.

وی بیان کرد: هنرمندان تئاتر استان بوشهر بر این گفته گواهی می‌دهند که مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پیوسته نظر کارشناسانه آنها را مورد توجه و حمایت قرار داده است و همراهی این هنرمندان عاملی مهم در برگزاری شایسته این رویداد هنری بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اظهار امیدواری کرد: امید است در پایان این جشنواره هنری که با حضور گسترده هنرمندان استانی برگزار شد، حس وفاق و همدلی را برای جامعه هنری این استان رقم زده باشد.

جشنواره‌های منطقه‌ای تئاتر فجر قرار است به میزبانی چهار استان کشور برگزار می شود و در پایان برگزیدگان به جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه یابند.

در مراسم اختتامیه، هیات داوران بدون اولویت، نمایش‌های " استرالیا " و " گریه های باد و سینه " را به عنوان آثار برگزیده معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

علاوه بر این در بخش بروشور و گریم نمایش "حادث از بندر گناوه "، در بخش نور نمایش " شرق دور شرق نزدیک "، در بخش لباس نمایش " فهرست "، در بخش طراح حرکات فرم و اجرا کنندگان حرکات و بخش موسیقی " گروه موسیقی نمایش استرالیا " و در بخش طراح صحنه نمایش " ساعت های زنگ زده " عناوین برتر این جشنواره را از آن خود کردند.

در بخش بازیگری زن و مرد بدون رتبه با اعطای دیپلم افتخار از عبدالله دشتی فر بازیگر نمایش های "گریه های باد و گاته سینه ، احمد قربانی و سید اکبر موسوی از نمایش یلدای ماه رخ، " فخرالدین فخری " از نمایش مستاجر و پوراندخت میرزایی از نمایش فهرست تقدیر شد.

در بخش بهترین بازیگر زن مریم سلامی بازیگر نمایش تعزیه در باب پری کشی اول شد و مانا حسینی از نمایش شرقی دور شرق نزدیک و فرنگیس احمد شمس نمایش تعزیه در باب پری کشی دوم و سوم شدند.

در بخش بهترین بازیگری مرد مهدی بلوچ از نمایش استرالیا رتبه نخست را کسب کرد و امین پارسا بازیگر نمایش گریه‌های باد و گاته سینه و محمد دهدشتی از نمایش استرالیا دوم و سوم شدند.

در بخش نویسندگی نیز حسین زارعی نویسنده نمایش گریه های باد و گاته سینه رتبه نخست را به خود اختصاص داد و رضا مختارزاده نویسنده نمایش تعزیه درباره پری کشی و زهرا قلی زاده و محمد فخرایی نویسندگان نمایش ساعت های زنگ زده دوم و سوم شدند.

محمد دهدشتی کارگردان نمایش استرالیا جایزه بهترین کارگردانی را به خود اختصاص داد و حسین زارعی کارگردان نمایش گریه های باد و کاته سینه و علیرضا باقری کارگردان نمایش تعزیه‌ای در باب پری کشی در این بخش دوم و سوم شدند.

مرحله نمایشی سی و چهارمین دوره تئاتر استان بوشهر روزهای پنج‌شنبه، جمعه و شنبه به میزبانی شهرستان‌های دیلم، گناوه، کنگان، بوشهر،برازجان و دیر برگزار شد.

فهرست، ساعت‌های زنگ خورده، تعزیه‌ای در باب پری کشی، استرالیا، هادس، گریه‌های باد و گاته سینه، شرق دور شرق نزدیک، مستاجر و یلدای ماه رخ، آثار راه یافته به مرحله نمایش این دوره از جشنواره تئاتر استان بوشهر بودند.


نام:
ایمیل:
* نظر: