bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۵ - ۱۰ آبان ۱۳۹۴
روستایی با سه هزار نفر جمعیت. این روستا جایی نیست به‌جز بنه‌گز و این تیم تیمی نیست به جز کارگر.
زادگاه این تیم روستایی است در 30 کیلومتری جنوب شرقی بوشهر. روستایی از دیار تنگستان که در 15 کیلومتری اهرم مرکز این شهرستان قرار دارد. روستایی با سه هزار نفر جمعیت. این روستا جایی نیست به‌جز بنه‌گز و این تیم تیمی نیست به جز کارگر. تیمی که تنها تیم فوتبالی روستایی در لیگ‌های کشوری است. اهالی این روستا از قدیم به فوتبال علاقه‌مند بوده‌اند. مردم می‌گویند که از سال 1319 خورشیدی یعنی 75 سال پیش که اولین مدرسه روستا تاسیس شد، فوتبال هم جزء تفریحات ساکنان قرار گرفت.

آنها از معلمانی که کمک کردند فوتبال در روستایشان رونق بگیرد، به نیکی یاد می‌کنند، کسانی مانند زنده‌یاد محمد فروزانی، عباس میگلی و بهرام (جلال) غریب‌زاده.
اما تیم کارگر در سال 1356 با تلاش جوانان علاقه‌مند به فوتبال با کمترین امکانات در محله بهمنی بنه‌گز راه‌اندازی شد. تیمی که فراز و نشیب‌های فراوانی داشته است. این تیم سال 1371 زمانی که به‌علت نداشتن امکانات و بازیکن نزدیک بود در سراشیبی سقوط و حذف از میدان مستطیل سبز قرار گیرد، با حضور مدیری دلسوز در راس مدیریت باشگاه، جان تازه‌ای گرفت. علی عالی‌نژاد، مدیرعامل باشگاه کارگر بنه‌گز که عاشق فوتبال و کارش بود، تیم را وارد مسابقات پایین‌ترین رده فوتبال شهرستان تنگستان یعنی دسته 3 روستایی بخش مرکزی اهرم کرد.

این تیم پس از طی مراحل مختلف دسته‌جات روستایی وارد لیگ شهرستان و پس از دو سال حضور در لیگ تنگستان، در سال 1383 قهرمان لیگ این شهرستان و به‌عنوان نماینده فوتبال تنگستان وارد زیر‌گروه استان بوشهر شد و در همان سال توانست قهرمان زیرگروه استان شود و به لیگ استان راه یابد. کارگر پس از سه سال حضور در لیگ استان بوشهر، در سال 1386 قهرمان لیگ استان شد و جواز حضور در بازی‌های لیگ دسته سه کشور را به دست آورد و پس از پنج سال رقابت مقابل تیم‌های مطرح در لیگ سه کشور توانست در سال 1391 با سرمربیگری عباس سرخاب به لیگ دو کشور راه پیدا کند.

این تیم پس از هفت سال حضور در لیگ‌های دو و سه کشور توانسته آوازه خود را به سراسر کشور برساند. 
امسال مسابقات فوتبال باشگاه‌های دسته دوم کشور از پانزدهم مهر آغاز شد. تیم کارگر در چهارمین دور از حضور خود در لیگ دسته دوم فوتبال کشور، در گروه دوم این رقابت‌ها قرار دارد.
این رقابت‌ها در چهار گروه 10 تیمی برگزار می‌شود و کارگر بنه‌گز در گروه خود علاوه بر تیم هم‌استانی یعنی پارس جنوبی جم، با شهرداری ماهشهر، سردار بوکان، پتروکیان شوشتر، بادران تهران، تربیت نوین یزد، شهرداری تبریز و شهرداری کامیاران هم‌گروه است.

در ابتدای فصل، بهنام ابولی به‌عنوان سرمربی کارگر بنه‌گز انتخاب شد. وی سرمربی سابق تیم ایرانجوان خورموج بود که توانست با تیمش طی سال‌های متوالی صاحب موفقیت‌های زیادی در شهرستان دشتی، استان و کشور شود. وی وقتی سکان‌داری کارگر بنه‌گز را بر عهده گرفت، گفت که هدفش رساندن کارگر به لیگ دسته اول است؛ هدفی که متاسفانه نتوانست به آن جامه عمل بپوشاند.
تیم کارگر بنه‌گز متاسفانه از چهار بازی گذشته نتوانسته حتی یک امتیاز بگیرد و همه بازی‌ها را واگذار کرده است.
کارگر در هفته اول، مقابل شهرداری تبریز به میدان رفت و با دو گل مغلوب حریفش شد. این تیم در هفته دوم که بیست و دوم مهر برگزار شد با یک گل از هم‌استانی خود یعنی پارس جنوبی جم شکست خورد. کارگر بنه‌گز در هفته سوم که بیست و نهم مهر برگزار شد با دو گل نتیجه را به بادران تهران واگذار کرد و سرانجام در بازی هفته چهارم که چهارشنبه ششم آبان در ورزشگاه شهدای بنه‌گز برگزار شد، از شهرداری ماهشهر با نتیجه 4 بر 3 شکست خورد.

کارگر تا پیش از هفته، هیچ گلی به حریفانش نزده بود و حالا هم تفاضل گل‌هایش 6 گل است. 3 گل زده و 9 گل خورده. بیشترین گل خورده مربوط به بازی هفته پیش است که 4 گل وارد دروازه بنه‌گز شد، هر چند در مقابل تیم کارگر هم 3 گل به حریف زد.
پس از این نتایج ضعیف مسوولان باشگاه تصمیم گرفتند که بهنام ابولی را کنار بگذارند و بروند سراغ سرمربی جدید. آنها اصغر اکبری که دستیار محمد عباسی در برق شیراز بوده و مربیگری در تیم‌های مرصاد شیراز و پیام شیراز را در پرونده دارد، به‌عنوان سرمربی جدید خود انتخاب کرده‌اند.
آنها امیدوارند به‌همت سرمربی جدید بتوانند جایگاهشان را در لیگ بهتر کنند و از قعر جدول فاصله بگیرند.
تیم فوتبال کارگر بنه‌گز در هفته پنجم رقابت‌های لیگ دسته دوم در کردستان باید به مصاف شهرداری کامیاران برود.

نام:
ایمیل:
* نظر: