bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۷۸۱
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۸ - ۱۱ آبان ۱۳۹۴
مثل اینکه اخیرا برای توسعه برخی زیر ساخت‌ها و فراهم شدن امکانات لازم برای افزایش سرمایه‌گذاری در زمینه‌های گردشگری و توریست‌ گردی و ایران گردی استان بوشهر، اولین نقشه گردشگری استان تدوین شده است. کاری بسیار خیر، بسیار مبارک و بسیار لازم. از آنجایی که خود من سال‌هاست در شهر بوشهر ساکن هستم و به بسیاری از دیگر نقاط بوشهر هم سر زده‌ام، برای همین نقشه گردشگری پیشنهاداتی داشتم و این پیشنهادات را در زیر آورده‌ام که اگر مفید دانسته شدند، مورد استفاده قرار گیرند:

0) قبل از اولین پیشنهاد، می‌بایست از تدوین‌گران نقشه بخواهم حتما نقاط T را در نقشه تعیین‌کننده و این نقاط را با رنگ قرمز و فونت بسیار بزرگ مشخص نمایند. بالاخره ممکن است به علت گرمای هوا، توریست‌ها و گردشگران زیاد عرق کنند و زیاد آب مصرف کنند و فشار‌هایی روحی روانی احساس کنند و خدا را خوش نمی‌آید که این افراد زیاد تحت این فشار‌ها بمانند. تا جایی که امکان دارد هم تعداد این نقاط T را زیاد کنند که با مساله «طویل بودن صف و نیاز زیاد» مواجه نشویم.

1) یقینا اکثر افرادی که به عنوان توریست و گردشگر به بوشهر می‌آیند، از مکان‌های خوش آب و هواتری آمده‌اند و زیاد جنگل و درخت و پارک دیده‌اند و به همین علت در نقشه گردشگری ننویسید «پارک جنگلی چاهکوتاه». حداقل بنویسید «پارک چاهکوتاه» یا «چاهکوتاه». اگر هم نام «پارک جنگلی چاهکوتاه» را انتخاب کردید، زیاد آن را مورد تاکید قرار ندهید که مردم فکر نکنند ما خودمان جنگل ندیده‌ایم.

2) نام تک تک هتل‌های پنج ستاره‌ای که در این چند سال افتتاح شده‌اند را در نقشه درج کنید. مثلا نام تمامی مسافرخانه‌های در اطراف میدان ششم بهمن در نقشه درج شود.
3) می‌توانید برنامه‌های تور و گردش درون شهری را سازمان‌دهی کنید و در نقشه گردشگری نام این برنامه‌ها را درج کنید و بعد در این برنامه‌های تور، کودکان را به چاهکوتاه ببرید و در آنجا همه کودکان را جمع کنید و یک توپ در بینشان بندازید تا بازی کنند. ممکن است آنها از چنین برنامه‌هایی خوششان بیاید.

4) نام تمامی شهربازی‌هایی که در این چند سال افتتاح شده‌اند را نیز در نقشه گردشگری درج کنید و این نقشه را به خود ما هم بدهید تا اگر توانستیم سری به آنجا بزنیم.
5) نام پارک‌های استان را به... نمی‌دانم، نام پارک‌ها را یک چیزی بگذارید که مردم آن قدر‌ها هم انتظار جای خاص و سرسبزی را نداشته باشند.
6) می‌توانید برنامه‌های موسیقی و کنسرت موسیقی محلی برگزار کنید و محل برگزاری این برنامه‌ها را نقشه درج کنید تا گردشگران و توریستان ببینند که چگونه این برنامه‌ها اجرا نمی‌شوند و چگونه کنسرت‌های استان لغو می‌شوند.

نام:
ایمیل:
* نظر: