bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۸۰۷
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۵ - ۱۸ آبان ۱۳۹۴
بر اساس این گزارش، بیشتر شهرستان‌های بوشهر، نمایندگی‌هایی برای عرضه این محصولات دارند که مردم می‌توانند با مراجعه به آنها، کالای مورد نیاز خود را تهیه کنند.

بامداد جنوب در این گزارش به بررسی کالاهای عرضه‌شده در بسته رونق اقتصادی و مراکز فروش آنها در استان بوشهر پرداخته است. بر اساس این گزارش، بیشتر شهرستان‌های بوشهر، نمایندگی‌هایی برای عرضه این محصولات دارند که مردم می‌توانند با مراجعه به آنها، کالای مورد نیاز خود را تهیه کنند.

طرح تحریک رشد اقتصادی کشور بالاخره در روز جمعه با اعلام رسمی بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت به مرحله اجرایی‌شدن نزدیک‌ شد. بر اساس اعلامیه‌ای که این دو نهاد دولتی منتشر کرده‌اند، از فردا (دوشنبه)، مردم می‌توانند بدون این‌که به بانک‌ها مراجعه کنند، از تسهیلات مناسبی که دولت تدارک دیده است برای خرید لوازم مورد نیاز خود استفاده کنند.
قرار بود که فردا همزمان با آغاز طرح، در روز 18 آبان‌ماه، لیست کالاها، فروشگاه‌های عرضه‌کننده و نمایندگی‌های مجاز فروش کالاهای ایرانی به‌وسیله وزارت صنعت، معدن و تجارت مشخص شده و در وبسایت این وزارتخانه درج شود، با این‌حال، از صبح روز گذشته این امر محقق شد و لیست کالاهایی که مشمول طرح خرید اعتباری بودند، اعلام شد.

بر اساس دستورالعمل اعلامی، در مرحله اول خرید اعتباری کالاهای ایرانی، همه افراد حقوق‌بگیر و بازنشستگان می‌توانند از کارت اعتباری خرید استفاده کنند اما در روزهای ابتدایی آغاز این طرح، درخواست صدور کارت اعتباری برای افراد، تنها از طریق سازمان‌ها و شرکت‌ها صورت می‌گیرد و درخواست صدور کارت به‌صورت انفرادی امکان‌پذیر نیست.
با همه نقاط قوت و ضعفی که این طرح دارد، به‌نظر می‌رسد استقبال مناسبی از بسته رونق اقتصادی دولت از سوی مردم صورت گیرد که می‌تواند رونق را دوباره به بازار کالاهای داخلی بازگرداند.
بر اساس این دستورالعمل، لیست کالاهایی که مردم می‌توانند از فروشگاه‌های سراسر کشور با کارت‌های اعتباری خود خریداری کنند در چهار حوزه دسته‌بندی شده‌اند.
کالاهای مربوط به صنایع نساجی و فروشگاه‌های عرضه کننده در بوشهر
حوزه اول مربوط به صنایع نساجی و پوشاک است. در این صنعت، تولیدکننده‌هایی که کالاهای آنها مشمول این طرح شده است، عبارتند از: فرش مشهد، موکت همدان، قالی سلیمان، خاطره کویر یزد و پالاز موکت. بر این اساس مردم می‌توانند انواع فرش و قالیچه ماشینی، موکت و گلیم را که از مواد اولیه‌ای مانند اکریلیک، پلی‌استر، پشم، تافتینگ کریستال نمدی، الفین و... ساخته شده‌اند را از فروشگاه‌های مستقر در استان خود تهیه کنند.
در استان بوشهر، فروشگاه‌هایی که عرضه این محصولات را بر عهده دارند، یک نمایندگی واقع در خیابان امام شهرستان کاکی، یک نماینده در شهرستان خورموج واقع در میدان شهید مهدوی، دو نماینده در شهرستان برازجان واقع در میدان امام و بازار شمالی و یک نماینده در وحدتیه واقع در خیابان مطهری است.
کالاهای مربوط به صنایع الکترونیک و مراکز عرضه در استان
در حوزه صنایع برق و الکترونیک، محصولات شرکت‌های سپاهان‌باتری و صباباتری عرضه می‌شوند. در این گروه کالاها، انواع باتری‌های کلسیمی، هیبریدی، کلاسیک آنتیموانی، سیلد و باتری‌های 12 ولت 7 آمپر سیلد واریان از طریق کارت‌های اعتباری به مردم عرضه می‌شوند.
نمایندگی‌های مستقر در استان بوشهر برای عرضه این دست کالاها، 9 نمایندگی است که در شهرستان‌های بوشهر، عسلویه، شبانکاره، برازجان و دیر واقع شده‌اند. سهم بندر بوشهر، سه فروشگاه است که در خیابان‌های هلالی، معلم و بهمنی واقع شده‌اند. همچنین یک فروشگاه واقع در بلوار خلیج فارس شهرستان شبانکاره، یک فروشگاه واقع در میدان امام حسین شهرستان دیر، دو فروشگاه واقع در چاه مبارک و بلوار شهید شهریاری در شهرستان عسلویه، یک فروشگاه در خیابان مطهری وحدتیه از توابع دشتستان و یک فروشگاه واقع در خیابان شهید مصطفی خمینی واقع در برازجان، نمایندگی‌های فروش محصولات صنایع برق و الکترونیک در استان بوشهر هستند.
کالاهای مربوط به صنایع معدنی و مراکز عرضه در استان
کالاهای معدنی نیز از تنوع زیادی برخوردارند. در این حوزه کالایی، محصولات تولیدی شرکت‌های توس چینی، چینی زرین ایران، سپیده جام طوس و چینی اسپیدار در قالب این طرح عرضه می‌شوند. محصولات این گروه شامل انواع سرویس‌های 30 تیکه فلورا، اسکوار، هومر، اسکار، نوبل، آریسا، کلاسیک لایت، دیاموند، لورا، گراندیس، مارگریت و... هستند. همچنین انواع سرویس‌های 82، 84، 86، 87، 89، 90، 93، 96، 102، 106، 109 و 113 تیکه با نام‌ها و برندهای مختلف عرضه می‌شود. در میان محصولات عرضه شده در این گروه کالایی، انواع نعلبکی، سرویس‌های تخت، سرویس‌های گود، انواع کاسه و بشقاب، انواع دیس ساده و مربعی، شکلات‌خوری‌های بزرگ و کوچک، انواع نمکدان ساده و طرح‌دار، جا دستمالی، گلدان، قوری، سرویس‌های میوه‌خوری و سوپ‌خوری، سرویس‌های ماهی‌خوری و پلوخوری، انواع مجسمه و دیگر کالاهایی از این دست عرضه می‌شود.

لوازم خانگی و مراکز عرضه در استان
در گروه لوازم خانگی که طرفداران زیادی هم دارد و انتظار می‌رود که بیشترین خریدها هم در این حوزه باشد، کالاهای متنوعی در فروشگاه‌های سراسر کشور عرضه می‌شود.
در این گروه کالایی، محصولات شرکت‌های کاچیران، فیلور، سینجر، سپهر الکترونیک، تهران سبحان، استیل البرز، اسنوا، الکترواستیل و ایران‌گرما در اختیار عموم قرار می‌گیرد. در این گروه کالایی، انواع چرخ سردوز و چرخ خیاطی و گلدوزی در مارک‌ها و طرح‌های مختلف، انواع یخچال فریزر 16، 18 و 20 فوت در دو طرح ساده و دو در، انواع یخچال فریزر ساید بای ساید، انواع فریز هشت و هفت کشو 13 فوت، یخچال‌های تک‌در با و بدون یخدان و... عرضه می‌شود. همچنین انواع اجاق گاز تمام استیل و رویه استیل، لعاب رنگی، رفلکس رویه استیل و تمام استیل در طرح‌های تک‌موتوره و دو موتوره با مارک‌ها و برندهای مختلف عرضه می‌شود. 

کولر آبی نیز از دیگر محصولات این گروه کالایی است که البته در استان بوشهر از اقبال مناسب برخوردار نیست اما کولرهای اسپلیت نیز در طرح و اندازه‌های مختلف عرضه می‌شود که بوشهری‌ها می‌توانند از فروشگاه‌های مستقر در استان، این کالاها را تهیه کنند.
انواع بخاری گازی نیز در طرح‌های ساده، متالیک، نقشینه نیز در برندهای مختلف نظیر پگاه، سارا، شهاب، ونوس، یاس و...، انواع بخاری گازی شومینه‌ای در طرح‌های ساده، متالیک، الگانس و بخاری‌های با دودکش و بدون دودکش نیز از دیگر محصولات این گروه کالایی هستند.
انواع آبگرمکن گازی و برقی، انواع اجاق گاز فردار و ساده، اجاق گازهای صفحه‌ای، انواع فر برقی و انواع ماشین لباسشویی را نیز می‌توان از فروشگاه‌های مربوط خریداری کرد. 

از دیگر اقلام مندرج در گروه کالاهای خانگی ظرفشویی‌های آشپزخانه استیل توکار و روکار فانتزی است. انواع مختلف هود در طرح و رنگ و برندهای مختلف نیز عرضه می‌شود. 
تلویزیون نیز در فهرست کالاهای خانگی از قلم نیفتاده است. انواع و اقسام تلویزیون در طرح‌ها و اندازه‌های مختلف در فروشگاه‌های عرضه‌کننده، در اختیار مردم قرار می‌گیرند.
از دیگر کالاهای این دسته، می‌توان به انواع دستگاه پخش، بلندگو، تیونر دیجیتال، اتو بخار، جاروبرقی و مایکروفر اشاره کرد. 
چهار فروشگاه در استان بوشهر نمایندگی‌های عرضه محصولات کاچیران در این استان هستند. نمایندگی بندر بوشهر در خیابان نادر و نمایندگی بندر گناوه در چهارراه ناخدا حمزه قرار گرفته‌اند. دو نمایندگی نیز سهم شهر برازجان است که در خیابان الفتح و جنب جایگاه نماز جمعه این شهر واقع شده‌اند. شهرستان کاکی و خورموج نیز هرکدام یک فروشگاه عرضه لوازم کاچیران دارند که به‌ترتیب در خیابان‌های امام خمینی و شهید مطهری واقع شده‌اند.
شرکت فیلور نیز در استان بوشهر سه نمایندگی دارد که دو فروشگاه آن در خیابان‌های لیان و انقلاب بندر بوشهر و یک نمایندگی نیز در خیابان وحدت شهرستان کنگان قرار گرفته است. بوشهری‌ها می‌توانند با مراجعه به این فروشگاه‌ها، محصولات این شرکت را خریداری کنند.
شرکت استیل البرز با 20 نمایندگی، دارای بیشترین نمایندگی در استان بوشهر است. 

نمایندگی‌های این شرکت در شهرهای آبپخش، برازجان(چهار فروشگاه)، بندر دیلم (دو فروشگاه)، بندر دیر، چغادک، خورموج، کنگان، عالیشهر و بندر بوشهر (هشت فروشگاه) قرار دارند. نمایندگی آبپخش در بلوار انقلاب، نمایندگی‌های برازجان در خیابان نماز جمعه، بازار روز و خیابان شریعتی، نمایندگی‌های بندر دیلم در خیابان‌های امام خمینی و پاسداران، نمایندگی بندر دیر در خیابان شهید بهشتی، نمایندگی چغادک نرسیده به بهداری این شهر، نمایندگی خورموج در میدان شهید مهدوی، نمایندگی کنگان در خیابان آزادی، نمایندگی عالیشهر در سه‌راه عالیشهر قرار دارند. نمایندگی‌های بندر بوشهر نیز در خیابان‌های شهید مطهری، خیابان سبزآباد (دو فروشگاه)، خیابان صلح‌آباد، خیابان بهشت صادق (دو فروشگاه)، خیابان شهید صفوی و خیابان شهید رجایی قرار دارند.
بوشهری‌ها می‌توانند محصولات اسنوا را در پنج نمایندگی این شرکت در سطح استان خریداری کنند. نمایندگی اهرم واقع در خیابان انقلاب، نمایندگی بندر دیلم واقع در خیابان شریعتی، نمایندگی بندر بوشهر واقع در میدان امام خمینی، نمایندگی جم واقع در سه‌راه بانک صادرات و نمایندگی خورموج واقع در خیابان شهید توسلی، فروشگاه‌های رسمی عرضه‌کننده محصولات اسنوا در استان بوشهر هستند. 
تنها نماینده محصولات الکترواستیل در استان نیز در بندر بوشهر و در خیابان انقلاب واقع شده است.
لازم به ذکر است که شرکت‌های سینجر و سپهر‌الکتریک در استان بوشهر فاقد نمایندگی رسمی هستند که هم‌استانی‌های عزیز می‌توانند با مراجعه به استان‌های همجوار، از محصولات این شرکت‌ها استفاده کنند.

برچسب ها: اقتصاد ، بسته ، حمایت
نام:
ایمیل:
* نظر: