bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۴ - ۲۰ آبان ۱۳۹۴
سخنان رئیس‌جمهور در افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات روزنه امیدی و دلگرمی برای اهالی رسانه بود اما گویا بخش‌های از انتقادات بحق او بر برخی مخاطبانش گران آمده است.
بامدادجنوب: سخنان رئیس‌جمهور در افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات روزنه امیدی و دلگرمی برای اهالی رسانه بود اما گویا بخش‌های از انتقادات بحق او بر برخی مخاطبانش گران آمده است. او در بخشی از سخنان تاکید کرد: «تمام مطبوعات و رسانه‌ها باید در برابر قانون یکسان باشند» حسن روحانی همچنین با تاکید بر این‌که دستگاه قضا باید مأمن جامعه باشد،‌ اگر نمک سالم باشد، هر چیزی که اشکالی داشته باشد می‌توان جلوی آن را گرفت اما زمانی که نمک فاسد شود کار بسیار سخت می‌شود. یادآور شد: دستگاه قضا پایگاه امن مردم است و مردم زمانی که از همه جا مایوس می‌شوند، به آن مراجعه می‌کنند. جایی که نباید هیچ فردی مایوس شود، باب عدل و در خانه قاضی است و بسیار مهم است که جامعه ما احساس امنیت، عدالت و یکسانی داشته باشد.این بخش از سخنان رئیس قوه مجریه به فاصله کوتاهی پاسخ صریح رئیس قوه قضائیه را در پی داشت.

آیت‌الله لاریجانی روز گذشته در جلسه مسوولان عالی قضائی، با بیان این‌که این بخش از سخنان رئیس‌جمهور را که «از طریق برخی روزنامه‌ها می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می شود» نادرست و خلاف واقع می‌دانم، گفت: چرا با سخنانی که به قول طلبه‌ها از سنخ تناقض صدر و ذیل است به حرف‌های خلاف واقع دامن می‌زنیم و این‌طور القا می‌کنیم که روزنامه خاصی طوری بر قوه قضائیه سیطره دارد که امروز می‌گوید و فردا فردی دستگیر می‌شود، اینها سخنان خلافی است که هیچ‌گاه انتظار بیان آن را از مسوولان مطلع نظام نداریم. البته ممکن است روزنامه‌ای تخلف کند و از اطلاعات خود به نحو نادرست استفاده کند، این ربطی به دستگاه قضائی ندارد.
رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: به قضات محترم  همواره یادآور شده‌ایم که در رسیدگی‌های خود به پرونده‌های مطبوعاتی، به نقش و جایگاه اطلاع‌رسانی، بازدارندگی وآگاهی‌بخشی مطبوعات توجه داشته باشند.

آملی‌لاریجانی با یادآوری این نکته که ایفای نقش و رسالت مطبوعاتی باید «همراه با اخلاق نقد و موازین اخلاقی و قانونی» صورت گیرد، تصریح کرد: نمی‌توان به بهانه و ادعای نقد توهین کرد و یا افترا بست و کارهای خلاف امنیت کشور انجام داد.
رئیس دستگاه قضا ادامه داد: رئیس‌جمهور دو سه عبارت را به کار بردند، از جمله این‌که قوه قضائیه باید مامن جامعه باشد و اگر نمک سالم باشد، هر چیزی اشکال داشته باشد، می‌توان جلوی آن را گرفت اما اگر نمک فاسد شود کار بسیار سخت می شود، باید پرسید مقصود از این جملات شرطی چیست؟ آن هم در حالی که این جملات در مورد قوه مجریه هم کاربرد دارد و می توان گفت، اگر قوه مجریه فاسد شود، اگر دولت فاسد شود و اگر رئیس‌جمهور فاسد شود، کار سخت می‌شود. اگر مقصود این است که القا کنیم قوه قضائیه این‌طور شده است که افترا است و اگر غیر از آن باشد، اهانت است، چرا باید دستگاهی را که مشغول خدمت به مردم است و با وجود تنگناهای شدید و مشکلات متعدد بودجه و امکانات، در طول سال 15 میلیون پرونده را رسیدگی می‌کند، مورد عتاب و خطاب توهن‌آمیز قرار دهیم که مستمسکی برای بدخواهان شود.

این در حالی است که تحریمی‌های نمایشگاه مطبوعات نیز سخنان روحانی را بی‌پاسخ نگذاشتند و باز هم از پول مردم به نمایندگی از بخشی از حاکمیت علیه بخشی دیگر تاختند. حسین شریعتمداری  که رسانه میدان توپخانه است با ادبیات خاص خودش و این تیتر« دولت به‌جای نفوذی‌ها یقه منتقدان را گرفت» مدعی شد، در حالی که برخی مطبوعات به پایگاه علنی دشمن بدل شده و حتی به صورت عریان و بدون تعارف گزارشات و مطالب منتشر شده در رسانه‌های معاند خارج از کشور  مانند بی‌بی‌سی را بازنشر می‌کنند. رئیس‌جمهور هم به‌جای پرداختن به آنها، منتقدینی را که نگران هجمه به ارزش‌های اسلامی و انقلابی هستند، را مورد حمله قرار می‌دهد. 
در همین حال، «وطن امروز» رسانه بذرپاش نیز با تیتر «روحانی؛ ضد انقلابند!» و در اقدامی عجیب مدعی حمایت روحانی از نشریه توهین‌کننده به پیامبر اسلام شد! و نوشت «روحانی بدترین جوانمرگی را جوانمرگی مطبوعات و رسانه‌ها دانست.»

این رسانه مدعی شد، سخنان رئیس‌جمهور پیرامون این‌که رسانه‌ای که هنوز متولد نشده، بال و پر نگشوده و خود را به‌خوبی معرفی نکرده، به دلایل واهی مورد تاخت و تاز دیگران قرار می‌گیرد، به روزنامه مردم اشاره کرده است و بار دیگر کلاه خود را قاضی کرده و مدعی شد این روزنامه به‌دلیل اعلام حمایت از جنبش «من شارلی هستم» رسما از اهانت هفته‌نامه فرانسوی شارلی به پیامبر اسلام حمایت کرد!
روزنامه جوان یکی دیگر از رسانه‌های تحریمی نیز در تیتر خود مدعی حمله رو حانی به همه شد و در گذارش خود آورده است مشاوره‌های نادرست روحانی را در فضایی انتخابات 92 نگه داشته است و او در قامت یک فعال سیاسی سخن گفته است، نه جایگاه یک رئیس‌جمهور!
فضای که علیه دولت رقم خورده است این مساله را گواهی می‌دهد که دولت روحانی هر سه روز یک بار  با بحران مواجه است.
 


نام:
ایمیل:
* نظر: