bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۶ - ۲۴ آبان ۱۳۹۴
جمعه شب تروریست‌هایی که به جان پاریس افتادند، یکی از تلخ‌ترین شب‌های این شهر را طی دهه‌های اخیر رقم زدند، حملات تروریستی که هیچ‌کسی انتظارش را نداشت.
بامدادجنوب- سیدعلی موسوی: 
همزمانی انفجار تروریستی مرگبار دیشب با بازی تیم ملی فرانسه و آلمان این شب را تراژدیک‌تر نیز کرد، جمعه شب تیم ملی فرانسه اگر 10 گل هم به تیم ملی آلمان می‌زد، باز هم فایده‌ای نداشت، تروریست‌ها آنچنان بلایی به سر پاریس آوردند که خوشحالی این پیروزی نیز نمی‌توانست مرهمی بر زخم‌های این شهر باشد.

 پیش از آن‌که سوت پایان بازی به صدا در بیاید و فرانسه با دو گل آلمان را شکست دهد، فرانسوا اولاند تحت تدابیر شدید امنیتی مجبور شده بود ورزشگاه را ترک کند تا چند ساعت بعد روبه‌روی دوربین بنشیند، وضعیت اضطراری اعلام کند و بگوید که مردم فرانسه خوب می‌دانند که چگونه در مقابل تروریست‌ها مقاومت کنند و آنها را شکست بدهند اما تروریست‌هایی که اولاند برایشان خط ‌و نشان می‌کشید اما پیش‌ از این حرف‌ها کار خودشان را کرده بودند، آنها کلکسیونی از حملات را در پاریس رقم زدند؛ حوادثی که اروپا را نیز بهت‌زده کرد.
بهت و حیرتی که در چهره‌ مردم فرانسه دیده می‌شد، تمثیلی از بهت و حیرتی عمومی‌ بود که خیلی زود از مرزهای فرانسه گذشت و تا مردم فرانسه همگی آگاه شوند، در آن‌ سوی اقیانوس آرام باراک اوباما را وادار به واکنش کرد.

شب خونین پاریس با 160 کشته
به گزارش خبرگزاری رویترز، بر اثر سلسله انفجارات و تیراندازی‌هایی که جمعه شب در پاریس رخ داد، دست‌کم 153 نفر کشته شدند. افراد مسلح و بمبگذاران به رستوران‌ها، یک سالن کنسرت و یک استادیوم ورزشی در پاریس حمله کردند و همزمان رئیس‌جمهور فرانسه در واکنش به این انفجارها آن را حمله تروریستی بی‌سابقه توصیف کرد. در همین رابطه یک مقام شهری پاریس گفت، افراد مسلح حدود صد نفر را که در کنسرتی در سالن موسیقی باتاکلان شرکت کرده بودند، قتل‌ عام کردند. کماندوهای ضد تروریستی فرانسه به محل حادثه اعزام شدند و توانستند افراد مسلح را بکشند و ده‌ها نفر را که از این حادثه دچار شوک شده بودند، نجات دهند.
در همین رابطه یک مقام امنیتی در پاریس گفت، در حملات تروریستی پاریس، بیش از دویست نفر مجروح شده‌اند که حال 80 نفر آنان وخیم است و دادستان پاریس در مورد حملات پاریس گفت، هنوز برای اعلام جزئیات این حادثه زود است. تحقیقات برای روشن شدن آنچه در این حملات رخ داد، ادامه دارد. 
خبرگزاری‌های فرانسوی نیز اعلام کرده‌اند، به احتمال زیاد شمار کشته‌شدگان با توجه به اوضاع وخیم برخی مجروحان افزایش پیدا خواهد کرد.

پاریس منطقه جنگی شده است
رئیس‌جمهور فرانسه پس از این حملات حالت اضطراری در سراسر کشور فرانسه اعلام کرد. این برای نخستین‌بار در چندین دهه گذشته است که وضعیت اضطراری سراسری در فرانسه اعلام می‌شود. فرانسه همچنین مرزهای خود را بست تا مانع فرار تروریست‌ها شود. متروی فرانسه نیز بسته شد و به مدارس، دانشگاه‌ها و ساختمان‌های شهرداری‌ها دستور داده شد در روز شنبه بسته بمانند. در عین حال برخی خطوط ریلی و هوایی به کار خود ادامه خواهند داد. اولاند در تلویزیون ظاهر شد و این حوادث را وحشتناک خواند. وی همچنین با حضور در محل این حملات وعده داد فرانسه جنگی بی‌رحم و شفقت علیه تروریسم به راه خواهد انداخت. ایستگاه‌های رادیویی نیز به مردم پاریس هشدار دادند خیابان‌ها را ترک کنند. سالن محل برگزاری کنسرتی که مورد حمله ترویست‌ها قرار گرفت فقط چند صد متر با دفتر مجله شارلی ابدو فاصله دارد که در ماه ژانویه هدف حمله افراد مسلح قرار گرفت.

چرا فرانسه هدف قرار گرفت؟
فرانسه کشوری است ویژه در اروپا به‌ جهت این‌که دین دوم مردم این کشور اسلام است و در دهه اخیر شاهد رشد روزافزون اسلام در این کشور بوده است‌. تعداد مسلمانان این کشور را حدود هشت میلیون نفر یعنی 12 درصد جمعیت آن تخمین می‌زنند و در آینده‌ای نزدیک، مسلمانان به یک جمعیت قابل توجهی در این کشور دست پیدا خواهند کرد و مسلما در پی آن حقوق خاصی را خواستار خواهند شد، این در حالی است که در حال حاضر مسلمانان در فرانسه به‌عنوان شهروند درجه دو به حساب می‌آیند و پس از وضع قانون ممنوعیت حجاب در این کشور از حداقل حقوق مذهبی خود بهره‌مند نیستند.
آنچه عملیات تروریستی را در فرانسه موجب می‌شود، ترس از گسترش اسلام است. ترس لابی‌های صهیونیستی و غربی از گسترش دین اسلام و جمعیت مسلمانان در اروپا که مطمئن‌ترین راه آن ایجاد اسلام‌هراسی در غرب است. اسلام‌هراسی که یک بار با طالبان و القاعده ایجاد می‌شود و یک بار با داعش که نخست مسلمانان را به جان هم بیندازد و دوم چهره حکومت اسلامی را یک چهره خشن و بی‌عاطفه و زشت و غیر حقوق بشری نشان دهد. پس به‌راحتی می‌توان سرنخ عامل حملات تروریستی اخیر در فرانسه را در همان سیاست‌های غربی و صهیونیستی پیدا کرد.

این وضعیت فرانسه وضعیت تازه‌ای نیست، امسال سال حملات تروریستی در فرانسه بوده است. در آغاز سال میلادی نیز گروهی با حمله به مجله موهن شارلی ابدو با پرچم دفاع از ارزش‌های اسلامی همین سیاست را در پیش گرفتند و باعث شدند موج اسلام‌هراسی و اسلام‌گریزی در فرانسه، اروپا و البته جهان تقویت شود و کار به جایی رسید که نتانیاهوی کودک‌کش در صف اول این راهپیمایی مضحک علیه تروریسم ایستاد، راهپیمایی‌ که تشکیل دهندگان آن، به وجود آورنده و حامی همین تروریست‌های داعشی بودند علیه دولت و ملت مظلوم سوریه و عراق و در پی آن موج عظیمی از اهانت‌ها به اسلام و پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) به راه افتاد که سرانجام رهبر انقلاب نیز طی پیامی به جوانان اروپا و امریکا خواستار مطالعه و شناخت اسلام راستین جدای از تبلیغات غرب علیه آن شدند.

اتفاقات تروریستی فرانسه اگرچه به ‌نظر برخی دروی طوفانی است که غرب خودش با نام بادِ داعش در سوریه کاشته است اما مساله این است که دستگاه امنیتی فرانسه چگونه توانایی کنترل و جلوگیری از چنین حادثه تروریستی وسیعی را آن هم در بازی فوتبال دو تیم ملی در استادیوم اصلی و یا در یک سالن کنسرت مهم نداشته است و پاسخ آن نیز ساده است، حوادث این‌گونه تروریستی چوب دوسربردی برای غرب است تا بتواند اسلام را در نظر مردمش تقبیح کند، با تابلوی داعش، القاعده و یا هرچیز دیگری که به اسلام بینجمد و باز باید شاهد موج جدید حملات به چهره اسلام و مسلمانان از سوی غرب باشیم.

ایران حملات پاریس را محکوم کرد
رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در پیامی به فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه حوادث تروریستی و کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از مردم این کشور را تسلیت گفت. روحانی در پیام تسلیت خود نوشت: حوادث تروریستی و کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از مردم بی‌گناه در پاریس موجب تاثر و اندوه فراوان شد. اینجانب به نام ملت بزرگ ایران که خود یکی از قربانیان پدیده شوم تروریسم بوده است، این جنایات ضد بشری را به‌شدت محکوم و به ملت سوگوار و دولت فرانسه تسلیت می‌گویم. بی‌تردید مهم‌ترین پیام جهان در چنین حوادثی، عزم و اراده جدی‌تر برای مبارزه همه‌جانبه علیه گروه‌های تروریستی است.
 ظریف، وزیر امور خارجه ایران هم ضمن محکوم کردن حوادث وحشیانه تروریستی در پاریس و تسلیت به دولت و ملت فرانسه با خانواده‌های قربانیان اعلام همدردی کرد. ظریف گفت: حوادث پاریس یک‌بار دیگر نشان داد که تروریسم و افراط‌گرایی تهدیدی بین‌المللی بوده و مبارزه با آن نیازمند همکاری همه‌جانبه جهانی است. جمهوری اسلامی ایران در این زمینه به‌صورت جدی فعال خواهد بود. مبارزه با تروریسم نباید محدود به منطقه باشد. همه دنیا باید با قربانیان حوادث تروریستی فرانسه همدردی کنند.
در همین رابطه وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد که با هماهنگی‌های انجام شده با طرف‌های اروپایی، قرار شده است که سفر رئیس‌جمهور اسلامی ایران به دو کشور ایتالیا و فرانسه به زمانی مناسب‌تر در آینده موکول شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: