bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۳۹۷
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۶ - ۰۵ دی ۱۳۹۴
با غلبه دو بر صفر بر صنعت نفت آبادان؛
ایرانجوان بوشهر روز پنجشنبه در هفته بیستم لیگ دسته یک فوتبال کشور صنعت نفت آبادان را شکست داد و روانه تعطیلات نیم فصل شد.
بامدادجنوب- صادق محمدی: ایرانجوان بوشهر روز پنجشنبه در هفته بیستم لیگ دسته یک فوتبال کشور صنعت نفت آبادان را شکست داد و روانه تعطیلات نیم فصل شد. این بازی که در ورزشگاه شهید بهشتی و در زیر باران برگزار شد، با نتیجه دو بر صفر به نفع تیم بوشهری به پایان رسید. این بازی با داوری وحيد كاظمي و کمک‌های احمدرضا اميني و حميد نادري و با حضور یک هزار تماشاگر در حالی برگزار شد که باران چهره شهر را زمستانی کرده بود. این بازی هم از تلویزیون پخش نشد تا بسیاری از علاقمندان این تیم بوشهری نتوانند از طریق گیرنده‌های خود این بازی را تماشا کنند، مساله‌ای که باعث اعتراض سرمربی ایرانجوان هم شد.

ایرانجوان با این پیروزی، علاوه بر اینکه جایگاه خود را در نیمه بالایی جدول تقویت کرد، عملا با چشم‌های امیدوارتری به تعطیلات نیم‌فصل رفت که این تیم بدهکار بوشهری، بتواند در فرصت باقیمانده با قدرت بیشتری وارد میدان شود. جایگاه یازدهمی در جدول لیگ دسته اول فوتبال کشور در حالی به‌دست آمد که این تیم در چند بازی گذشته خود امتیازات حساس و مهمی را به‌دست آورد تا امیدها به بقای آن در این لیگ بیش از پیش تقویت شود. در این بازی ایرانجوان عملا پنج بازیکن اصلی خود را در اختیار نداشت اما با این وجود حمایت خوب تماشاگران از تیم خود باعث شد تا در یک بازی حساب‌شده آنها بتوانند این کمبودها را جبران کنند.

برای ايرانجوان: جاسم یاسر الهی، اویس کرد جهان، مهدی شکوهی، حسین بازیاری، علي مومن‌زاده، سلمان بحرانی، امین مشایخ، رضا احمدشاهی، مصطفی احمدی (احسان اسدزاده)رامین دهقان (70 محمد شمسی) هاني چاپي(63تقي نايبي) با سرمربی‌گری سعید مفتخر به میدان رفتند. 
برای مهمان آبادانی هم حسن هوري، مجتبي ممشلي، مرتضي غلامعلي‌تبار، حسين بغلاني، عباس مرداسي، محمدزبير نيك‌نفس، محسن ربيع‌خواه، احسان عبدي، (65محمود‌ داري‌زاده) امين متوسل‌زاده، محمد پورمحمد (75علي عبدالله زاده) امير زليكاني (80رضا يزدان دوست) به سرمربی‌گری هوشنگ خوش كلام 90 دقیقه بازی کردند.

زمين صاف و مسطح شهيد بهشتي بوشهر غرق آب شده بود تا بازيكنان دو تيم يك بازي سنگين و البته تماشاگرپسند را انجام دهند. سعيد مفتخر مربي جوان بوشهري‌ها با يك بازي‌خواني صحيح و البته ريسك ميدان دادن به بازيكنان سرعتي در زمين گل‌آلود و پر از آب ورزشگاه، هر چه مهره سرعتي و هجومي داشت در زمين گذاشت تا با استفاده از سرعت و انگيزه آنها پيروز شود.
بازي با ميدان‌داري ايرانجواني‌ها آغاز شد تا اينكه شوت برگشتي، كرد جهان را مهدي شكوهي پیشتاز با شوتي زميني و دقيق وارد دروازه حسن هوري كند. بعد از اين گل و با توجه به شرايط جوي و بارش شديد باران نفتي‌ها به ارسال توپ‌هاي هوايي روی آوردند كه هوشياري دو مدافع مركزي ايرانجوان (شكوهي و بازياري) آنها ناكام گذاشت.

 در همان نيمه اول ايرانجواني‌ها روي استارت‌هاي انفجاري مصطفي احمدي سرعتي كه با سرعت خيره‌كننده خود مدافعين نفت را كلافه كرده بود، مي‌توانستند به گل برسند اما بي‌دقتي مانع از به‌ثمر رسيدن گل‌هاي بعدي شد.
در نيمه دوم آهنگ بازي با دوندگي‌هاي بي‌امان بحراني و احمد شاهي به سود بوشهري‌ها شد تا اينكه پاس بي‌نقص چاپي با فرار تماشايي مصطفي احمدي همراه شد و همين امر باعث شد تا حسن هوري روي مهاجم سرحال ايرانجوان مرتكب خطا شود و داور نقطه پنالتي را نشان دهد. اويس كرد جهان مدافع چپ ايرانجواني‌ها كه حالا در كورس آقاي گلي هم قرار دارد، به‌راحتي دروازه نفت را باز كرد و نتيجه 2 بر 0 به سود ايرانجوان شد.
انتقاد مفتخر از صدا و سیما
پس از این بازی، سرمربی فوتبال ایرانجوان بوشهر با گلایه از پخش نشدن تلویزیونی این مسابقه گفت: پخش زنده تلویزیونی بازی این تیم باید پیگیری شود زیرا با تحقق این امر بخش کوچکی از نیازهای مالی این تیم برطرف خواهد شد.
سعید مفتخر با بیان اینکه پخش زنده تلویزیونی بازی‌های ایرانجوان علاوه بر ایجاد زمینه برای جذب حامی مالی می‌تواند پاسخگوی نیاز هوادارانی باشد که به دلایلی موفق به حضور در استادیوم و دیدن بازی از نزدیک نمی‌شوند، گفت: بازیکنان در این چند روز از شرایط روحی مناسبی برخوردار نبودند ولی با وجود این به‌خاطر هواداران، عاشقانه در میدان جنگیدند و مزد تلاش‌های بی‌وقفه خودشان را گرفتند.

وی با بیان اینکه با وجود بارش باران هواداران ایرانجوان باز هم با اثبات وفادارای به تیم خود در استادیوم حاضر شدند و بازیکنان را تشویق کردند، یادآور شد: در این دیدار زمین بازی به‌دلیل بارندگی کیفیت لازم را نداشت و توپ کمتر روی سطح زمین جریان داشت.
سرمربی ایرانجوان بوشهر در ادامه سخنان خود با ایرانا با تاکید بر اینکه با این شرایط نامساعد زمین، بازیکنان ایرانجوان با تجربه‌ای که داشتند و همچنین اجرای تاکتیک‌هایی که به آنها گوشزد شده بود، موفق به کسب سه امتیاز این دیدار شدند، افزود: با توجه به این‌که این بازی آخرین بازی پیش از تعطیلات بود برد در آن حائز اهمیت زیادی است.

وی با بیان اینکه مسوولان استان باید برای حل مشکل مالی ایرانجوان چاره‌اندیشی کنند، تاکید کرد: با حمایت‌های شورای اسلامی شهر و شهرداری بوشهر 200 میلیون تومان به حساب باشگاه ایرانجوان بوشهر واریز شده و امید است که با این کمک مالی بخش دیگری از قرارداد بازیکنان پرداخت شود و آنها با انگیزه بیشتری در بازی‌های نیم فصل دوم ظاهر شوند.
هدفمان ورود به لیگ برتر است
سرمربی نماینده خوب خوزستان که در شهر خود – بوشهر - بازی را واگذار کرده بودند، در پایان بازی تاکید کرد که هدف اول و آخر آنها صعود به لیگ برتر کشور است، هدفی که فعلا و با جایگاه هشتمی این تیم به‌نظر سخت می‌آید. هوشنگ خوش کلام با بیان این‌که شکست صنعت نفت آبادان در این بازی چیزی از ارزش‌های این تیم کمک نمی‌کند زیرا شرایط بارندگی امکان بازی مطلوب را از بازیکنان گرفته بود، افزود: فدراسیون فوتبال نیز باید بداند که برگزاری بازی در هر شرایطی نمی‌تواند از کیفیت فنی لازم برخوردار باشد.

خوش کلام گفت: با وجودی که در زمین مسابقه امکان اجرای تاکیتک‌های فنی برای بازیکنان وجود نداشت ولی بازیکنان ایرانجوان توانستند از موقعیت‌های خود به‌خوبی استفاده و سه امتیاز حساس را کسب کنند، در ارتباط با نحوه قضاوت داور این دیدار نیز عنوان کرد: داور در صحنه‌ها، قضاوت خوبی داشت ولی از همان ابتدا می‌توانست به‌دلیل بارندگی زیاد مانع برگزاری این بازی شود.
به‌دلیل شرایط بازی انتخاب بازيكن برتر زمين در اين بازي كار ساده‌اي نبود! احمدي با سرعت ويرانگر خود نقش يك وينگر را به‌خوبي ايفا كرد و تا وقتي كه در زمين بود از  بهترين‌ها به‌شمار مي‌رفت. بحراني حالا يكي از آماده‌ترين بازيكنان ليگ يك شده و روند رو به رشد خود را ادامه داده بدون ترديد دوندگي بالاي او كمربند خط مياني ايرانجوان را محكم كرده است. هر چند بازياري و شكوهي هم كانديداي بهترين‌هاي زمين مي‌توانستند لقب بگيرند. این در حالی بود که در این بازی، هواداران بوشهری و آبادانی به‌شدت برای هم کُری می‌خواندند. 

نام:
ایمیل:
* نظر: