bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۱ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
مدیر عامل شرکت آب استان بوشهر از کاهش 150 میلیون متر مکعبی آبگیری سد رئیسعلی دلواری خبر داد.
مدیر عامل شرکت آب استان بوشهر از کاهش 150 میلیون متر مکعبی آبگیری سد رئیسعلی دلواری خبر داد.

شاپور رجایی صبح امروز در بازدید از سد رئیسعلی دلواری اظهار داشت: شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر در یکسال اخیر با وجود کاهش شدید نزولات جوی و کاهش چشمگیر ذخایر آبی، با مدیریت بهینه در راستای تامین به موقع آب کشاورزان اقدام کرده و امیدوار هستیم با همکاری کشاورزان و باغداران به اهداف خود برسیم.

وی از کاهش 150 میلیون متر مکعبی آبگیری سد رئیسعلی دلواری خبر داد و افزود: بر اساس آمار و برآوردهای صورت گرفته، مجموع آبگیری سد در سال آبی جاری کمتر از 112 میلیون متر مکعب بوده و این درحالی است که آبگیری سد در سال گذشته در همین دوره زمانی بیش از 263 میلیون متر مکعب بوده و حکایت از کاهش نزدیک به 150 میلیون متر مکعبی حجم آبگیری سد در سال آبی جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته دارد.

مدیر عامل شرکت آب استان بوشهر خاطر نشان کرد: با تلاش بسیار زیاد برای تقسیم عادلانه آب در بین کشاورزان اهتمام می‌ورزیم و امیدوار هستیم رضایت خاطر کشاورزان و باغداران و بهره‌برداران عزیز استان را فراهم کنیم.

رجایی در ادامه با اشاره به اولویت‌های حقابه سد رئیسعلی دلواری تصریح کرد: در برنامه ریزی آب سد رئیسعلی دلواری، تامین حقابه‌های زیست محیطی رودخانه شاپور، رودحله و سهم تالاب حله، حقابه نخلستان‌های آبپخش، ایستگاه پمپاژ نخلستان و ایستگاه پمپاژ کلل( شبکه آبیاری کلل) در اولویت قرار دارند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر اضافه کرد: تأمین حقابه سنتی اراضی حاشیه حله و شبکه مدرن آبیاری و زهکشی شبانکاره نیز از دیگر اولویت‌های سد رئیسعلی دلواری است.
منبع:
فارس
نام:
ایمیل:
* نظر: