bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۹ - ۱۵ دی ۱۳۹۴
شب گذشته در پی طوفانی بودن هوا شماری از افراد متخلف غیربومی در دریای بندر دیر اقدام به صید ترال کردند که صیادان خواستار برخورد شدید با متخلفان هستند.
 ظهر امروز تعدادی از صیادان دیری به نمایندگی از جامعه صیادان بندر دیر با تجمع مقابل فرمانداری دیر اعتراض خود را نسبت به صید غیرمجاز ترال توسط برخی از موتورلنج‌های صیادی بندر بوشهر و هرمزگان در صیدگاه مطاف اعلام و خواستار برخورد جدی با شیوه غیرقانونی صید توسط افراد متخلف شدند.

ناصر فخرایی یکی از صیادان بندر دیر در این تجمع به خبرنگار فارس در دیر گفت: شماری از موتورلنج‌های شهرستان بوشهر بدون مجوز قانونی و هنگامی‌که هوای طوفانی است به صیدگاه صیادان این بندر در منطقه مطاف به صید غیرقانونی ترال می‌پردازند و ادوات صیادان و صیدگاه‌های این بندر را به مخاطره و نابودی می‌کشانند.

مصطفی اسیری شخص معترضی بود که روش صید ترال را عاملی مهم در تخریب محیط‌‌زیست و آبزیان دریایی و رکود فعالیت صید و صیادی برشمرد.

احمد شریفی از دیگر صیادان دیری معترض به فارس گفت: نگرانی شدید صیادان این بندر از عدم برخورد جدی مسئولان به‌ویژه حراست شیلات با این صیاد نماهای متخلف است و اگر چنانچه حراست شیلات استان بوشهر قادر به برخورد با این متخلفان نیست مأموریت این کار را نیروی دریایی سپاه یا به صیادان واگذار کنند.

چندی پیش نیز امام‌جمعه دیر در خطبه‌های نماز جمعه دیر با اعتراض به روش صید غیرقانونی توسط صیادان متخلف گفته بود: این مشکلات توسط عده‌ای که از شهرهای بوشهر و جاهای دیگر در منطقه صیدگاه دیّر حاضر می‌شوند، ایجادشده و با صید ترال دردسرهایی برای صیادان این شهرستان ایجاد کرده‌اند.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی با اشاره به تخریب محیط‌زیست دیر به‌وسیله صید ترال ابراز کرد: گویا در مرکز استان اراده‌ای نیست تا این مشکلات را پیگیری کند، اگر اعلام می‌کردند نمی‌توانیم ما خود فکری در این‌باره می‌کردیم.

فرماندار دیر نیز بارها کردن جلسه شورای اداری که همزمان با تجمع صیادان برگزار شده بود، خود را به جمع معترضین رساند و به درد دل آنان گوش فرا داد و با تماس با مسئولان شهرستان و استان در پی رسیدگی به خواسته‌های صیادان معترض برآمد.

رئیس شورای اسلامی شهر دیر، بخشدار مرکزی، بخشدار آبدان و بخشدار بردخون نیز برای استماع مشکلات صیادان معترض حاضر شدند.

فرماندار دیر در تجمع صیادان دیری ضمن تأیید مشکلات آن‌ها، گفت: دریا متعلق به همه صیادان و بهره‌برداران است که باید با شیوه‌های قانونی و بدون آسیب رساندن به دریا از آن استفاده کرد.

حمزه اعتماد افزود: همه ما به‌عنوان مسئول باید در حفظ و حراست از آن تلاش جدی داشته باشیم و با متخلفان در دریا برخورد شود تا دست از کار خلاف خود بردارند.

وی گفت: مطالبات صیادان بارها از راه قانونی و در جلسات شهرستان و استان بوشهر مطرح‌شده و اقدامات خوبی هم صورت گرفته است.

بعد از گذشت تقریباً دو ساعت تجمع، با قول و پیگیری فرماندار برای رسیدگی به مشکلاتشان، صیادان به  تجمع خود پایان دادند.

صیادان صبح امروز با تجمع مقابل فرمانداری خواستار برخورد شدید با صیادان متخلف و لغو مجوز صیادی آن‌ها شدند، این صیادان معترض عقیده دارند که شب گذشته که هوا طوفانی و خراب بوده شماری از صیادان متخلف غیربومی در دریای این بندر اقدام به صید ترال کرده و خواستار برخورد شدید با متخلفان هستند.
برچسب ها: دیر ، صیادان ، ترال
نام:
ایمیل:
* نظر: