bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۴ - ۱۹ دی ۱۳۹۴
در9 ماه سال جاری بدون احتساب میعانات گازی 12میلیون و402 هزار تن کالای غیر نفتی به ارزش شش میلیارد و 422 میلیون دلار از گمرکهای این استان به خارج کشور صادر شده است.
روابط عمومی ستاد نظارت گمرکهای استان روز شنبه به نقل از احمد پورحیدر افزود: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن 22 درصد افزایش و از لحاظ ارزش 1 درصد کاهش نشان می دهد.
وی اظهارکرد: دراستان بوشهر 13 گمرک وجود دارد که در این مدت گمرک های خارگ، گناوه، دیر، منطقه پارس جنوبی، کنگان، ریگ، بوالخیر، دیلم و منطقه ویژه اقتصادی بوشهر1 و 2، فعالیت صادراتی داشته اند و مابقی نیز در حوزه واردات کالاهای ملوانی و تعاونی مرزنشینان فعالیت می کنند.

پورحیدر ادامه داد: مقصد کالاهای صادراتی گمرک بوشهر به ترتیب کشورهای امارات متحده عربی ، هند ، قطر، کویت و ویتنام و عمده کالاهای صادراتی یادشده، روغن پایه تصفیه اول، نرمال پارافین، الکیل بنزن خطی، انواع ماهی، میگوی پرورشی و سیمان است.
ناظرگمرکهای استان بوشهر گفت: در این مدت یک میلیون و 166 هزار تن کالا به ارزشی دو میلیارد و 155 میلیون دلار از طریق گمرکهای استان بوشهر وارد کشور شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 14 و از لحاظ ارزش 29 درصد کاهش داشته است.
وی، درآمد گمرکهای استان بوشهر در9 ماه سالجاری را 17 هزارو 110 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این میزان درآمد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 17درصد کاهش نشان می دهد. 

پورحیدر بدون اشاره به میزان میعانات گازی صادرشده در 9 ماه سالجاری از طریق گمرکهای استان بوشهر اضافه کرد: گمرکهای این استان رتبه نخست کشور را در زمینه صادرات کالاهای غیرنفتی به انضمام میعانات گازی کسب کرده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: