bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۶۲
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۲ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
امسال فقط ۳۰ درصد آورد رودخانه‌های استان بوشهر محقق شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: امسال فقط ۳۰ درصد آورد رودخانه‌های استان بوشهر محقق شد.

شاپور رجایی صبح شنبه در بررسی وضعیت آب پشت سد رئیسعلی دلواری اظهار داشت: در سال‌های اخیر و به دنبال کاهش بارندگی‌ها و خشکسالی های پیاپی شاهد کاهش آورد رودخانه‌های استان و همچنین مشکلاتی در زمینه تامین آب هستیم.

وی به وضعیت آبگیری سد رئیسعلی دلواری اشاره کرد و افزود: سال گذشته میزان آبگیری این سد ۲۶۳ میلیون متر مکعب بود ولی امسال با ۱۵۰ میلیون متر مکعب کاهش به ۱۱۲ میلیون متر مکعب رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه امسال فقط ۳۰ درصد آورد رودخانه‌های استان بوشهر محقق شد، ادامه داد: تنها راه برون رفت از مشکلات کم آبی، مدیریت بهینه منابع آب است و در این راستا امیدواریم با همکاری و همراهی کشاورزان به اهداف مورد نظر برسیم.

وی از تلاش ویژه برای توزیع عادلانه آب بین کشاورزان خبر داد و بیان داشت: تامین حقابه‌های زیست محیطی رودخانه شاپور، رودحله و سهم تالاب حله در اولویت برنامه ریزی آب سد رئیسعلی دلواری قرار دارد.

رجایی حقابه نخلستان‌های آب‌پخش را به عنوان دیگر اولویت حقابه عنوان کرد و ادامه داد: ایستگاه پمپاژ نخلستان، شبکه آبیاری کلل، حقابه سنتی اراضی حاشیه حله و شبکه مدرن آبیاری و زهکشی شبانکاره از دیگر اولویت‌های حقابه هستند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر اضافه کرد: یکی از راه‌های مهم در حل بحران آب، استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری است که برنامه‌ریزی لازم نیز در این زمینه صورت گرفته است و استفاده از روش‌های آبیاری تحت فشار در دستور کار است.

وی در ادامه از کاهش ۸۰ درصدی آورد رودخانه‌های استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: اگر این کاهش را نسبت به دهه اخیر محاسبه کنیم، حدود ۵۴ درصد بوده است ولی نسبت به درازمدت ۸۰ درصد است.
منبع:
مهر
نام:
ایمیل:
* نظر: