bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۷۲۶
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۶ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
امید سه‌کناری در گفت‌وگو با بامداد جنوب:
امید سه‌کناری یکی از هندبالیست‌‌های حرفه‌‌ای ایران و آسیا است که در این چند سال درخشش چشمگیری داشته است و با وجود این‌که که تیم هندبال ایران نتوانست نتایج مطلوبی در جام ملت‌های آسیا بگیرد ولی...
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی: ورزش استان این روزها در شرایط خوبی قرار دارد. البته حمایت مسوولان استان با توجه به پیشرفت بسیاری از رشته‌های ورزشی هنوز هم در حد انتظار نیست. این روزها بسیاری از ورزشکاران استان به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند و این اتفاق می‌تواند در کنار حمایت مسوولان از این ورزشکاران، ورزش استان را در مسیر درستی قرار دهد.

امید سه‌کناری یکی از هندبالیست‌‌های حرفه‌‌ای ایران و آسیا است که در این چند سال درخشش چشمگیری، نه ‌تنها در لیگ برتر ایران، بلکه در سطح آسیا داشته است و با وجود این‌که که تیم هندبال ایران نتوانست نتایج مطلوبی در جام ملت‌های آسیا بگیرد ولی این هندبالیست بوشهری عملکرد قابل قبولی در این مسابقات داشت. وی همچنین اولین بوشهری است که در مسابقات جام ملت‌های آسیا شرکت کرده است.
امید سه‌کناری در گفت‌وگو با بامداد جنوب در مورد حضور خود در این رشته گفت: چون در دوره مدرسه هندبال اصلی‌ترین و پر طرفدار‌ترین رشته بین دانش‌آموزان و معلمان بود. من هم مثل بقیه دانش‌آموزان به‌سمت هندبال کشیده شدم. البته همزمان با آن در فوتبال و رشته‌های دیگر هم فعالیت می‌کردم ولی در نهایت وارد این رشته حرفه‌‌ای شدم و به يكي از باشگاه‌هاي شهر برازجان پيوستم و كار را در كنار يكي از بزرگان حاج‌رضا مصباحي آغاز کردم و مقام‌هاي زيادي در رده جوانان كسب کردیم. پس از دو سال به تیم‌های پایه ملی دعوت شدم و هندبال حرفه‌ای من از تیم ملی جوانان شروع شد.

وی با بیان این‌که اولين باشگاهش در كشور، ابومسلم سبزوار بوده و بعدها نيز به شهرداري كرمان پيوسته است، افزود: پس از این باشگاه‌ها در تیم‌هایی همچون منیزیم فردوس‌، سپاهان اصفهان و ثامن الحجج سبزوار فعالیت خود را ادامه دادم و به همراه این تیم‌ها، عناوین مختلف کشوری به‌دست آورده و در جام باشگاه‌های آسیا حضور یافته‌ام.
این ملی‌پوش بوشهری در مورد حضور در تیم‌های پایه ملی با بیان این‌که کار خود را در تیم ملی جوانان آغاز کرده است، تصریح کرد: پس از مدتی به تیم بزرگسالان ایران دعوت شدم و الان حدود 8 سال است که در تیم ملی ایران فعالیت می‌کنم و چند عنوان آسیایی را به‌دست آورده‌ام.

سه‌کناری در مورد نتیجه نگرفتن تیم ملی هندبال در جام ملت‌های آسیا با بیان این‌که که برای بهترین نتایج ممکن وارد این مسابقات شده بود ولی به آنچه می‌خواستیم نرسیدیم، افزود: ما سعی خود را کردیم و در بازی آخر مقابل کره جنوبی هم با مصدومان زیاد وارد مسابقه شدیم ولی با تلاش زیاد توانستیم این تیم را شکست دهیم و رتبه پنجم آسیا را به‌دست آوریم. نتایج حاصلی، محصول افزود نیست، بلکه نتیجه برخی مسائل است که به قبل از برگزاری مسابقات آسیا برمی‌گردد، همان‌طور که همه می‌دانند من هیچ وقت به این مسائل ورود نمی‌کنم و در کار مسوولان این رشته دخالتی نمی‌کنم و فقط به تمرینات و مسابقاتی که در پیش دارم فکر می‌کنم‌. البته تیم ایران با مشکلاتی زیاده روبه‌رو شد و گسترده شدن این مشکلات در این نتایج بی‌تاثیر نبود، شاید اگر توجهات به این تیم بیشتر بود ما می‌توانستیم نتایج بهتری در این مسابقات کسب کنیم.

وی در مورد عملکرد مسوولان استان در گسترش و پیشرفت این ورزش در استان گفت: من در این چند سال که در شهرهای مختلف فعالیت می‌کردم وقت چندانی نداشته که اخبار این رشته در استان را پیگیری کنم ولی در این چند روز خبر‌هایی شنیده‌ام که می‌تواند باعث پیشرفت این رشته در استانمان ‌شود. این‌طور که معلوم است قرار است در شهرهای برازجان و بوشهر کلا‌س‌های استعدادیابی برگزار شود و با شناسایی آنها، برای پیشرفت هندبال استان در آینده‌ آنها را آماده کنند.

ملی‌پوش بوشهری در مورد ارزیابی فعالیت مسوولان ورزشی استان در این رشته با بیان این‌که چند سالی است به این رشته در استان بوشهر بی‌توجهی می‌شود و مشکلات مالی مهم‌ترین مساله در این رشته است، تصریح کرد: واقعیت این است که این رشته در استان با کاهش فعالیت روبه‌رو شده است و با وجود این‌که این استان سرشار از منابع مالی است ولی در ورزش هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری نشده است و باید برای آن فکری کرد. با وجود این‌که نمایندگانی از دشتستان و بوشهر در لیگ‌های دسته 2 و 1 حضور دارند ولی در چند سال اخیر استان بوشهر یک نماینده در لیگ برتر نداشته و این برای استان با این همه منابع مایه تاسف است، چراکه استان‌هایی که در لیگ برتر تیم دارند در این رشته با وجود مشکلات سرمایه‌گذاری می‌کنند. من امیداوارم مسوولان استان حمایت بیشتری از این رشته پرطرفدار کنند.

سه‌کناری در پایان با بیان این‌که مردم در این چند سال حمایت زیادی کرده‌اند، افزود: کمبود امکانات و عدم حمایت برخی از مسوولین عاملی می‌شود تا برخی از جوانان استان، نتوانند استعدادهای درونی خود را کشف کنند و انرژی و نشاط جوانی خود را در ورزش صرف کنند. من در دوره نوجوانی و جوانی، جوانان زیادی را می‌شناختم که دارای استعدادهای ناب و قوی بودند اما به دلیل حمایت نشدن نه تنها در زندگی پیشرفتی نداشتند بلکه متاسفانه در حال حاضر در وضعیت اسفناکی به سر می‌برند. وقتی که جوانان ما دارای استعدادهای قوی هستند باید با حمایت از آنان و پرورش استعداهایشان زمینه شکوفایی دیار خود فراهم آوریم. با مدیریت صحیح، با اعتباری اندک نیز می‌توانیم یک تیم هندبال قوی در سطح ملی تشکیل دهیم و در رقابت‌های لیگ برتر بدرخشیم، من به استعدادهای جوان این استان ایمان دارم.

نام:
ایمیل:
* نظر: