bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۶ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۴
گفت‌و‌گو بامداد جنوب با ملی‌پوش بوشهری نفت تهران؛
محمد دانشگر مدافع تیم نفت تهران در لیگ برتر و تیم ملی امید در مسابقات انتخابی المپیک است که در این چند سال پیشرفت چشم‌گیری داشته‌ است. وی هم‌اکنون ...
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی: فوتبال استان بوشهر در این چند سال در معرفی کردن بازیکنان بااستعداد به کشور پیشرفت خوبی داشته است. بازیکنانی که نه تنها در تیم‌های باشگاهی خود عملکرد خوبی داشته‌اند بلکه در تیم ملی هم با تمام وجود بازی کرده‌اند.
یکی از این بازیکنان بااستعداد، محمد دانشگر مدافع تیم نفت تهران در لیگ برتر و تیم ملی امید در مسابقات انتخابی المپیک است که در این چند سال پیشرفت چشم‌گیری داشته‌ است. وی هم‌اکنون در پست دفاع آخر در تیم نفت تهران در لیگ برتر بازی می‌کند و به دلیل ارائه بازی‌های خوب جزء بازیکنان اصلی تیم به‌شمار می‌رود. عملکرد خوب دانشگر در فصل جدید باعث شد که در بخش امتیازدهی بازیکنان لیگ برتر در سایت 90، وی بهترین مدافع لیگ انتخاب شد و این خود جای افتخار دارد. 

مدافع بوشهری تیم ملی امید در بازی‌های انتخابی المپیک از بازیکنان اصلی این تیم به‌شمار رفته بود ولی در بازی اول مصدوم شد و نتوانست با آمادگی کامل در دیگر بازی‌‌ها ظاهر شود.
محمد دانشگر در گفت‌وگو با بامداد جنوب با بیان این‌که فوتبال را به‌صورت حرفه‌ای در 9 سالگی در شهر برازجان با پیوستن به تیم بهمن برازجان شروع کردم و حدود چهار سال در این تیم بازی کردم، افزود: در همان سالی که با این تیم شروع به‌کار کردم به مسابقات کشوری زیر 10 سال که در یزد برگزار شده بود، رفتیم و توانستیم در این مسابقات به عنوان چهارمی دست پیدا کنیم، همان موقع بود که به تیم ملی نونهالان دعوت شدم. الان حدود 12 سال است که من عضو تیم ملی هستم و در رده‌های نونهالان، نوجوانان، جوانان و امیدها بازی کرده‌ام و امیداوارم برای تیم ملی بزرگسالان هم بازی کنم.

وی در مورد تیم‌های که در آنها بازی کرده است با بیان این‌که که همان سال که برای اولین‌بار به تیم ملی دعوت شدم، به تیم زیر 11 ساله‌های ایرانجوان پیوستم، تصریح کرد: آن زمان پدر مهدی طارمی سرمربی ما بود و با این تیم توانستم در بازی‌های کشوری رتبه دوم را به‌دست آورم. بعد از ایرانجوان در تیم زیر 12 ساله‌های ولی‌عصر شیراز عضو شدم که در این تیم از لحاظ فنی پیشرفت زیادی کردم و زیر نظر غلام‌حسین دیدما به فعالیتم ادامه دادم. برای مدتی یار کمکی تیم جوانان فجر سپاسی بودم و پس از آن دوباره به تیم ولی‌عصر برگشتم و در تیم بزرگسالان این تیم عضو شدم.

بازیکن بوشهری نفت تهران در مورد حضور خود در نفت تهران با بیان این‌که من با مصدومیتی که از فصل قبل داشتم، در فصل جدید به این تیم پیوستم، یادآور شد: آقای منصوریان بازی‌های من را از قبل دیده بود و با وجود این‌که من مصدوم بودم، در حقم پدری کرد و مرا به تیم خود اضافه کرد. منصوریان و کادر پزشکی نفت برای رفع مصدومیت و ایجاد انگیزه در من زحمت زیادی کشیدند و این جا جای دارد از وی و کادر پزشکی تیم نفت تشکر کنم. من از همه لحاظ تیم نفت را ارزیابی کرده بودم و پس از آن، پیشنهاد این تیم را پذیرفتم و از این‌که به تیم نفت پیوستم، کاملا راضی هستم.

دانشگر در مورد وضعیت تیم نفت در جدول لیگ و برنامه‌ این تیم برای جام باشگاه‌های آسیا با بیان این‌که امسال باید ابتدا در بازی انتخابی شرکت کنیم و امیدواریم به هدفمان که رفتن به این جام است، برسم افزود: بازی نسبتا سختی در انتخابی این جام در پیش داریم و ما به‌همراه کادر فنی تیم نفت هم‌قسم شده‌ایم که بتوانیم سهمیه ورود به این مسابقات را به‌دست آوریم. تیم ما در این فصل با مشکلاتی روبه‌رو شده شود و همین مساله باعث شد در طول فصل نتوانیم نتیجه خوبی کسب کنیم، ولی خدا را شاکرم که با بازگشت اعتماد به‌ نفس به تیم، در اواخر نیم فصل اول بازی‌های خوبی ارائه دادیم و توانستیم تیم را از نیمه دوم جدول به نیمه اول جدول مسابقات آوریم. 

وی در مورد عملکرد خود در تیم نفت در این فصل با اشاره به این‌که وقتی بازیکنی از هر تیمی به تیم جدید ملحق می‌شود، فصل اول برای او فصلی سخت است، تصریح کرد: هماهنگ شدن با تیم جدید زمان می‌برد و من هم از این قاعده مستثنی نبودم ولی تیم نفت یک باشگاه خوب و هم‌دل است و من در این تیم به هیچ‌ عنوان احساس غریبی نکردم و خیلی سریع با بازیکنان تیم آشنا و هماهنگ شدم، این باشگاه در پیشرفت من تاثیر زیادی داشته است.
بازیکن تیم ملی امید در مورد عملکرد ضعیف تیم ملی امید در بازی‌های انتخابی المپیک که در قطر برگزار شد، گفت: اینجا جای دارد از مردم فوتبال‌دوست ایران به‌خاطر موفقیت نشدن تیم امید در این رقابت‌ها عذرخواهی کنم، ما شرمنده آنها هستیم. واقعا حیف شد که این تیم به المپیک نرفت و شاید تا آخر عمر این اتفاق در ذهنمان بماند که چرا به المپیک نرفتیم. مسابقات انتخابی المپیک، تورنمت بسیار سختی بود و همه تیم‌ها برای المپیکی شدن آمده بودند و تیم ما نیز تمام تلاش خود را کرد ولی به دلیل بد‌شانسی و اشتباهاتی که داشتیم، نتوانستیم به المپیک برویم.
دانشگر در مورد عملکرد خود در تورنمت انتخابی المپیک با بیان این‌که از چهار مسابقه تیم ملی امید در این تورنمت در سه مسابقه حضور داشتم و یک بازی را به‌دلیل مصدومیت از دست دادم، یادآور شد: مطمئنا من از عملکرد خود در این رقابت‌ها راضی نیستم. البته بقیه بازیکنان تیم از هم عملکرد خود ناراضی بودند. چون بعضی از ما جزء بازیکنان باتجربه تیم بودند، مردم از ما انتظارات زیادی داشتند. ولی ما در بازی با ژاپن تمام سعی و تلاش خود را کردیم و فکر می‌کنم مردم دیدند که ما می‌توانستیم در 90 دقیقه کار را تمام کنیم ولی متاسفانه بازی به وقت‌های اضافه کشید و به دلیل خستگی بچه‌ها بازی را واگذار کردیم.

وی در مورد آقای خاکپور و تاثیر وی بر تیم ملی امید، گفت: در فوتبال ایران رسم شده است که وقتی تیمی نتیجه نمی‌گیرد، تمام تقصیرات را گردن سرمربی تیم می‌اندازیم. به‌نظر من آقای خاکپور به همراه کادر فنی با‌تجربه‌اش تمام تلاش خود را برای نتیجه گرفتن تیم در این مسابقات انجام داد و زحمت زیادی کشیدند. وی بسیار آدم با شخصیت و باتجربه‌ای است ولی وقتی این تیم به المپیک نرود و به مقصد نهایی نرسد، همه کسانی که در موفق نبودن تیم تاثیر داشتند، مقصر هستند.
مدافع نفت تهران با بیان این‌که با وجود این‌که در تهران ساکن هستم ولی فوتبال استان و به‌خصوص و فوتبال برازجان را به‌جدیت دنبال می‌کنم، افزود: خوشبختانه فوتبال در برازجان دوباره جان تازه‌ای گرفته است و در این اواخر شنیده‌ام که تیم پرسپولیس برازجان دوباره فعالیت خود را آغاز کرده و من از این اتفاق خیلی خیلی خوشحال شدم، چراکه چند سالی هست که جوانان فوتبال‌دوست برازجان شرایط سختی را تحمل کرده بودند. مشکلات فوتبال در برازجان تا جایی پیش رفته بود که من از مسولان ورزش این شهر ناامید شده بودم و امیدوارم فوتبال این شهر به آن چیزی که لایق است برسد چراکه این شهر جوانان بااستعدادی دارد. البته طی هفته‌های اخیر تیم‌های استان بوشهر در رقابت‌های لیگ دسته دو و یک نتایج مطلوبی را گرفته‌‌اند. مخصوصا ایرانجوان که تیمی جوانان و با‌انگیزه است. همه می‌دانند که لیاقت تیم‌های بوشهری خیلی بیشتر از این حرف‌ها است و من امیدوارم هر چه زودتر یکی از نمایندگان استان بتواند در لیگ برتر حضور پیدا کند.
دانشگر در مورد آینده خود در فوتبال با بیان این‌که هر بازیکنی آرزو دارد، در بهترین سطح فوتبال بازی کند، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به اهداف باید پله پله پیش برویم. امیدوارم که ابتدا سالم باشم و مصدویتی نداشته باشم و بعد بتوانم به آن چیزی که حقم است، برسم.
وی در پایان گفت: من برای مردم استان بوشهر احترام زیادی قائل‌هستم و شرمنده آنها هستم که نتوانستم عملکرد خوبی در رقابت‌های انتخابی المپیک داشته باشم. آنها را خیلی دوست دارم و قلبم برای مردم این استان به‌ویژه مردم شهر برازجان می‌تپد و امیداوارم که بتوانم با ارائه بازی‌های خوب آنها را خوشحال کنم. 
ش
نام:
ایمیل:
* نظر: