bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۸۹۸
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۴ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
مدیر آکادمی فوتبال سپاهان اهرم در گفت‌وگو با بامداد جنوب:
موسوی هم‌اکنون یکی از جوان‌ترین مربیان استان و حتی کشور است که می‌تواند در آینده در تیم‌های بزرگی به این حرفه ادامه دهد.وی از سال گذشته با تاسیس آکادمی سپاهان در شهر اهرم، باعث رشد نونهالان این شهر در فوتبال شده است.
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی: فوتبال استان بوشهر در سال‌های اخیر مربی‌های بزرگی فوتبال کشور معرفی کرده است. مربیانی که از همه لحاظ باکیفیت بوده و با علم روز دنیا آشنا هستند.
سید‌محمد موسوی یکی از مربیان جوان هم‌استانی است که طی سال‌های اخیر در این حرفه پیشرفت زیادی کرده است. وی از سال گذشته با تاسیس آکادمی سپاهان در شهر اهرم، باعث رشد نونهالان این شهر در فوتبال شده است. موسوی هم‌اکنون یکی از جوان‌ترین مربیان استان و حتی کشور است که می‌تواند در آینده در تیم‌های بزرگی به این حرفه ادامه دهد.

مربی جوان بوشهری در گفت‌وگو با بامداد جنوب با بیان این‌که در سن 16 سالگی با حضور در کلاس‌های آموزشی علم مربیگری را آموختم، تصریح کرد: پس از اتمام کلاس‌ها، ابتدا با تیم مساجد و پایگاه‌های شهرستان تنگستان مربیگری را آغاز کردم و مربی تیم حلقه صالحین پایگاه امیر‌المومنین اهرم شدم. آقای یگانه، جانشنین آن پایگاه وقتی استعداد بنده را در مربیگیری مشاهده کرد، مرا تشویق کرد که این استعداد را ادامه دهم. من هم وقتی اشتیاق بچه‌های شهرستان را دیدم، تصمیم گرفتم مربیگری را ادامه دهم. ابتدا مربی پایه‌های چند تیم شهرستان شدم و پس از آن به مدارس فوتبال رفتم و آنجا کار خود را ادامه دادم.

سید‌محمد موسوی در ادامه با بیان این‌که مربیگری در تیم نونهالان خیبر اهرم و دو تیم حاضر در لیگ استان را تجربه کرده است، افزود: هر روز پیشنهاد‌های بیشتری می‌رسد. اکنون نیز با ایجاد یک آکادمی سعی دارم استعداد‌های درخشان را در میان بچه‌های شهرستان پیدا کنم.
وی در مورد آکادمی سپاهان اهرم، گفت: حدود یک سال است این آکادمی شروع به‌کار کرده است و چون در تیم‌های مختلف مربیگیری ‌کرده و به مردم معرفی شده بودم، بچه‌های زیادی بر آکادمی مراجعه کردند و روز به روز بر تعداد آنها افزود شده. تا‌کنون به بیش 200 شاگرد آموزش‌های کافی داده‌ایم و هم‌اکنون 40 نفر در دو رده سنی در آکادمی سپاهان اهرم در حال آموزش هستند. کادر فنی شش نفر هستند که شامل کمک مربی، مربی دروازبان و مربی بندساز هستند. برنامه آکادمی ما به این صورت است که بازیکنان شاغل در رده زیر 12 سال آموز‌ش‌های ابتدایی فوتبال را فرا می‌گیرند و بازیکنانی که سن‌ و سال بالاتری دارند آموزش‌های پیشرفته را فرا می‌گیرند و ما طبق روش‌های روز دنیا به آنها آموزش می‌دهیم. حضور این بچه‌ها در آکادمی باعث شده که فوتبال آنها نسب به روز اول خیلی پیشرفت کند و همه از آکادمی راضی باشند.

موسس آکادمی سپاهان اهرم در ادامه با بیان این‌که بنده بیشتر از فوتبال روی اخلاق شاگردان تمرکز ویژه‌ای دارم، یادآور شد: به نظر من اگر بازیکنان اخلاق نداشته باشند در فوتبال به هیچ‌ جایی نمی‌رسند. در فوتبال ایران بازیکنان بزرگی بوده‌اند ولی به‌دلیل این‌که اخلاق مناسبی نداشتند به جایی نرسیده‌. هدف من این است با کار کردن روی اخلاق و فوتبال این بچه‌ها، بازیکنان بااستعدادی را تحویل تیم‌های لیگ‌های کشور بدهم. از آکادمی سپاهان اهرم تا به‌‌حال 4 نفر به لیگ برتر، 4 نفر به تیم استقلال بوشهر و 4 نفر در آستانه لیگ برتری شدن هستند. البته از چند تیم استان پیشنهاد مربیگری دریافت کرده‌ام که در حال بررسی آنها هستم. هدف نهایی ما از تشکیل این آکادمی این است که در سال‌های آینده یک تیم در لیگ برتر ایران داشته باشیم.

موسوی در مورد حمایت مسوولان شهرستان تنگستان از این آکادمی با بیان این‌که امام جمعه محترم شهرستان از ما خیلی حمایت می‌کند، افزود: در این یک سال جلسات متعددی با ایشان داشته‌ایم و حتی وی پیشنهاد داد که آکادمی زیر نظر ستاد جوانان نماز جمعه به کار خود ادامه دهد که این پیشنهاد در حال بررسی است. از همین جا از ایشان تشکر می‌کنم که حامی ما جوانان شهرستان است. فرماندار تنگستان تا به‌حال کمک‌های مالی به ما کرده است ولی مسولان دیگر که در حوزه ورزش فعالیت می‌کنند هیچ‌گونه حمایتی از ما نمی‌کنند. امکاناتی که در اختیار داریم اصلا کافی نیست و هر وسیله‌ای برای آکادمی تهیه می‌کنیم با خرج خودمان است. اگر وضعیت مالی به همین شکل پیش برود و مسوولان حمایت نکنند شاید مجبور شوم، آکادمی را تعطیل کنم.

مربی جوان بوشهری در مورد حمایت مردم از این آکادمی با بیان این‌که مردم شهرستان حمایت ویژه‌ای از این آکادمی می‌کنند، افزود: آنهایی که فرزندانشان در آکادمی حضور دارند، کمک‌های مالی به ما می‌کنند. ولی بعضی از افراد نه تنها حمایت نمی‌کنند بلکه آکادمی ما را مورد تمسخر قرار می‌ دهند.
وی در مورد هدف خود در آینده با بیان این‌که ابتدا می‌خواهم بازیکنانی که در این آکادمی هستند به جایی که لیاقت آن را دارند برسند، تصریح کرد: دوست دارم در بالاترین سطح فوتبال کشور مربیگری کنم. من علاقه خاصی به فرگوسن مربی سابق منچستر یونایتد دارم و وی الگو من در این حرفه است.

موسوی در مورد افتخاراتی که با آکادمی و تیم‌های که سرمربی‌ آنها بوده، به‌دست آورده با بیان این‌که همانطور که گفتم این آکادمی حدود یک سال است که تاسیس شده است ولی نتوانسته در مسابقات شرکت کند، ادامه داد: البته در شهرستان تنگستان دو تورنمنت برگزار شد که آکادمی ما در این دو تورنمنت موفق شد، قهرمان شود. با تیم نونهالان اهرم موفق شدیم به لیگ برتر استان راه یابیم. همچنین با تیم پرسپولیس برازجان که در آن تیم با آقای بیشک کار می‌کردم، موفق شدیم این تیم را نیز به لیگ برتر استان ببریم. امسال با تیم نوجوانان دانش اهرم در مسابقات شهرستانی مقام دوم را به‌دست آوردیم.
مدیر آکادمی سپاهان اهرم در پایان با بیان این‌که از همه مسوولانی که در پیشرفت آکادمی به ما کمک کرده‌اند و همیشه حامی ما بوده‌اند تشکر می‌کنم ولی از بقیه مسوولان خواهش می‌کنم اگر می‌خواهند فوتبال شهرستان تنگستان به جایی برسد حمایت کنند، چرا‌که چند سال از است که شهرستان از فوتبال روز دنیا عقب مانده است مخصوصا رده پایه که دیگر هیچ‌کس در این رده سنی فعالیت نمی‌کند. اگر آکادمی را تعطیل کنم، مطمئن باشید استعداد این بازیکنان به‌طور کامل به هدر می‌رود.
 

نام:
ایمیل:
* نظر: