bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۰ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۴
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از راه یافتن بوشهر به همراه یکی دیگر از شهرهای کشور به مرحله داوری نهایی برای انتخاب پایتخت کتاب ایران خبر داد.
حمیده ماحوزی روز گذشته در نخستین نشست مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان، گفت: امسال طرح پایتخت کتاب استان بوشهر با امضای صد تفاهمنامه با مشارکت شش شهر این استان به تهران ارسال شده است.
وی یادآور شد: اهواز پارسال به‌عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی و بوشهر به‌عنوان نامزد پایتخت کتاب معرفی و از یونسکو و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی لوح تقدیر دریافت کرد.
ماحوزی یکی از آفت‌های موجود را در فعالیت دستگاه‌های فرهنگی، موازی‌کاری عنوان کرد و گفت: با تدبیر دکتر جنتی نشست‌های هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی برای جلوگیری از پراکندگی و موازی‌کاری در انجام ماموریت‌های سازمانی با هدف صرفه‌جویی در منابع انسانی و هزینه‌ها برگزار می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در همین راستا مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها هر 15 روز برای اجرائی کردن برنامه های فرهنگی کوتاه و درازمدت دولت نشست‌های هم‌اندیشی برگزار خواهند کرد. سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی، حج و زیارت، اوقاف و امورخیریه و نهادکتابخانه‌های عمومی، چهار دستگاه تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به این‌که همفکری و استفاده از ظرفیت‌های درون و برون سازمانی دستگاه‌های فرهنگی کارآمدی و اثرگذاری فعالیت‌ها را افزایش خواهد داد، گفت: وقتی ظرفیت ها در کنار هم قرار گیرد، عملکرد‌ها نیز نمود بهتری در جامعه خواهد داشت.
ماحوزی با بیان این‌که علاوه بر دستورالعل‌ها و سیاست‌های ابلاغی، موضوع‌های مختلف نیز به فراخور نیاز استان با مشورت مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شناسایی و برای اجرائی کردن آنها اقدام می‌شود، دامه داد: اداره‌های کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه‌های عملکردی از تنوع زیادی برخوردار هستند و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های تابعه در موفقیت برنامه‌ها تاثیر مثبت دارد.
وی با اشاره به تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پویایی فعالیت‌های فرهنگی در استان‌ها گفت: تحقق این مهم در گرو هم‌افزایی و مشارکت دستگاه‌های تابعه در قالب تشکیل کارگروه شورای هماهنگی و انسجام در اجرای برنامه‌های فرهنگی است.
در این نشست مدیران دستگاههای تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان بوشهر نیز دیدگاه‌های خود را برای اثربخشی برنامه‌های فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های موجود بیان کردند.

برچسب ها: فرهنگ ، ارشاد ، کتاب ، بوشهر
نام:
ایمیل:
* نظر: