bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۰۵۴
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۹ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
تساوی با گیتی‌پسند در اصفهان؛
سرمربی ایرانجوان بوشهر در گفت‌وگو با بامداد جنوب با بیان این‌که در این بازی من چهار بازیکن خود را به‌دلیل محرومیت و مصدومیت در اختیار نداشتیم، افزود:...
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی: هفته بیست و هشتم لیگ دسته یک فوتبال جام آزادگان فوتبال روز گذشته برگزار شد و تیم ایرانجوان در یک بازی خارج از خانه ساعت 14:45 در ورزشگاه آرارات اصفهان به مصاف گیتی‌پسند اصفهان رفت که در نهایت با نتیجه یک بر یک در برابر این تیم اصفهانی متوفق شد.
سرمربی ایرانجوان بوشهر در گفت‌وگو با بامداد جنوب با بیان این‌که در این بازی من چهار بازیکن خود را به‌دلیل محرومیت و مصدومیت در اختیار نداشتیم، افزود: ولی بازیکنان جایگزین در این دیدار عملکرد قابل قبولی داشتند. در نیمه اول خوب بازی نکردیم و در نیمه دوم با صحبت‌های که در رختکن با بازیکنان کردیم توانستیم ریتم بازی را به‌دست آوریم. در ادامه این نیمه توانستیم گل اول را بزنیم ولی متاسفانه به‌علت عدم تمرکز گل تساوی را دریافت کردیم. پس از دریافت گل مساوی، چند موقعیت خوب را روی دروازه تیم اصفهانی ایجاد کردیم ولی نتوانستیم گل برتری را بزنیم. ولی از این‌که در یک بازی خارج خانه حداقل یک امتیاز گرفتیم، راضی هستم.

سعید مفتخر در مورد برنامه‌های ایرانجوان در نیمه اول و دوم مسابقه گفت: در نیمه اول سعی کردیم با استفاده از ضد حمله گل بزنیم ولی در این امر موفق نبودیم. در نیمه دوم وضعیت تیم بهتر شد و سعی کردیم پرس از جلو را در دستور کار قرار دهیم. در این نیمه سه موقعیت خوب به‌دست آوردیم که یکی از آنها را تبدیل به گل کردیم. ولی در کل از بازیکنان راضی هستم، چراکه زحمت خود را در این بازی کشیدند و توانستند برنامه‌های ما را در زمین اجرا کنند.
وی در ادامه با بیان این‌که از همه هوادارانی که برای تشویق ما به ورزشگاه آمده بودند، تشکر و قدردانی می‌کنم و امیدوارم در آینده بتوانیم زحمات آنها را جبران کنیم، افزود: داور مسابقه قضاوت خوبی داشت البته در دو صحنه اشتباه کرد ولی این اشتباهات در فوتبال عادی است.
مفتخر در پایان گفت: بازی بعدی ما با تیم نفت مسجد سلیمان است و برای آن بازی هم برنامه خاصی داریم. برنامه برای امروز ریکاوری بازیکنان است و از فردا تمرینات خود را آغاز می‌کنیم.

آنالیزور ایرانجوان بوشهر در گفت‌وگو با بامداد جنوب با بیان این‌که بازی روز گذشته در یک هوای مطبوع برگزار شد ولی در اواخر نیمه اول ورزش باد شروع در ورزشگاه شد و این اتفاق در نتیجه بازی بی‌تاثیر نبود، افزود: نبود چهار بازیکن اصلی تیم کادر فنی را برای انتخاب بازیکنان با مشکل روبه‌رو کرده بود. به‌دلیل همین مشکلات تیم ایرانجوان مجبور شد با 17 بازیکن راهی این مسابقه حساس شود. ولی بازیکنان در این بازی خوب ظاهر شدند و نمایش خوبی از خود نشان دادند و اگر شانس با این تیم یار بود، ایرانجوان می توانست سه امتیاز بازی را تصاحب کند.
دهقان در ادامه با بیان این‌که تیم گیتی‌پسند در نیمه دوم خیلی روی دروازه تیم ایرانجوان خیلی فشار آورد، یادآور شد: یکی از مشکلات اساسی ایرانجوان این است که بعد از این‌که گل می‌زند، حفظ کردن آن گل برای این تیم سخت می‌شود و روی این اتفاق هم کادر فنی ایرانجوان چند وقتی که کار می‌کند. من امیدوارم با تمرینات زیاد این مشکل حل شود. گل تیم گیتی‌پسند در اثر فشاری که بازیکنان آنها و در نبود تمرکز بازیکنان ایرانجوان به ثمر رسید. ایرانجوان بعد از این که گل مساوی را دریافت کرد دو موقعیت خوب را ایجاد کرد و با بدشانسی آنها را از دست داد. به نظر من کسب چهار امتیاز از دو بازی خارج خانه برای ایرانجوان نتیجه خوبی است.

وی در با بیان این‌که بازیکنان ایرانجوان با شرایطی که این تیم داشت عملکرد خوبی در این بازی داشتند، افزود: بازیکنان جایگزین هم خیلی خوب بازی کردند. به‌نظر من بازیکنان در این بازی از لحاظ فنی عملکرد خوبی داشتند.
آنالیزور ایرانجوان در پایان با اشاره به این‌که اگر ایرانجوان بتواند این روند رو به رشد را ادامه دهد، می‌تواند مدعی صعود به لیگ دسته برتر باشد، یادآور شد: این روند در صورتی می‌تواند ادامه پیدا کند که مسوولان از نظر مالی، بازیکنان ما را ساپورت کنند. تنها نگرانی ما این است که این روند به‌دلیل مشکلات بیرون خراب نشود.
دهقان در پایان گفت: اینجا جای دارد از تمام هوادارنی که از بوشهر برای حمایت این تیم به اصفهان آمده بودند، تشکر کنم. همچنین هواداران بوشهری که ساکن اصفهان هستند که برای تشویق ایرانجوان به ورزشگاه آمده بودند بسیار سپاس‌گزارم. در واقع در این بازی ایرانجوان اصلا احساس تنهایی نکرد. 
ترکیب ایرانجوان در این بازی
جاسم یاراللهی، مهدی شکوهی، محمد طارمی، رامین دهقانی، اویس کردجهان، رضا احمدشاهی، احسان اسدزادی، مصطفی احمدی، احمد کیا و مهدی طاهری
شرح بازی
دو تیم در نیمه نخست، بازی نزدیکی را به نمایش گذاشتند و تا پایان 45 دقیقه نخست هم از پس یکدیگر برنیامدند تا با بسته ماندن دروازه‌ها دو تیم با تساوی بدون گل راهی رختکن شوند. در نیمه دوم، میزبان شروع بهتری داشت اما ایرانجوان زودتر به گل رسید و رضا احمدشاهی دقیقه 66 دروازه گیتی‌پسند را باز کرد اما چیزی طول نکشید که یاران طروسیان این گل را جبران کردند و با گل دقیقه 71 مهران امیری بار دیگر بازی را به تساوی کشاندند.
در بازی روز گذشته، هانی چاپی به‌جای احمد کیا، محمد شمسی به‌جای رضا احمدشاهی و علی زارعی به‌جای رامین دهقان به‌میدان رفتند. ایرانجوان با کسب یک امتیاز، با 39 امتیاز در رتبه هشتم لیگ دسته یک قرار گرفت.
در ادامه هم با وجود ورزش باد شدید در ورزشگاه که کیفیت بازی را کاهش داده بود، تیم‌ها دیگر موفق به گلزنی نشدند و این دیدار با همان نتیجه مساوی یک بر یک خاتمه یافت. شکستن سر حمید شفاعت بازیکن گیتی‌پسند در حین بازی و شادی هواداران ایرانجوان با مواد دودزای رنگی پس از به ثمر رساندن گل تیمشان از نکات جالب این دیدار بود.
حسرت 24 ساله فوتسال ایران پایان می‌یابد
بامداد جنوب: سرمربی تیم ملی فوتسال ایران با قاطعیت از توانایی ملی‌پوشان ایران برای پایان دادن به حسرت 24 ساله و حضور در مرحله نیمه نهایی جام جهانی گفت.
محمد‌ناظم الشریعه به برنامه‌های خود برای جام جهانی کلمبیا اشاره کرد و گفت: بر اساس شرایط و امکاناتی که در اختیارمان قرار گیرد، هدف‌گذاری خواهیم کرد و اگر شرایط مهیا شود با قاطعیت می‌گویم که تیم ملی ایران توانایی لازم برای پایان دادن بر حسرت 24 ساله خود برای حضور در مرحله نیمه نهایی جام جهانی را دارد، چون کادر فنی بی‌حاشیه و با‌تجربه‌ای را به همراه بازیکنان داریم.

وی تاکید کرد: با تلاش و همت بازیکنان، کادر فنی با یک گروه خوب و کامل توانستیم با قدرت در آسیا ظاهر شویم و با تمرکز جام قهرمانی را بعد از دو دوره ناکامی، به دست آوریم. ایران تیم کاملی در ازبکستان بود و با تقویت بیشتر مهیای درخشش در جام جهانی می‌شود. بازیکنانی در فوتسال جام ملت‌های آسیا داشتم که با عشق به پیراهن کشورشان بازی کردند و این‌که چه کسی کاپیتان باشد و چه کسی گل بزند، برایشان مهم نبود که اوج آن اصرار محمد کشاورز به دادن بازوبند به محمد طاهری در رختکن بازی با قرقیزستان بود در حالی که می‌توانست این کار را نکند. 
ناظم الشریعه افزود: ایران با چنین بازیکنانی قهرمان آسیا شد و باید برای شخصیت فنی و اخلاقی آنها ایستاد و کف زد. به گواه تمام کسانی که تیم ایران را می‌شناسند، بی‌حاشیه‌ترین و همدل‌ترین تیم تاریخ فوتسال ایران را داریم.
سرمربی تیم ملی در واکنش به برخی اظهار نظرها در خصوص پرگل نبودن دیدار فینال جام ملت‌ها گفت: همه می‌دانند که بازی فینال همیشه متفاوت است و حتی مربیان تیمی که سابقه بازی در فینال 2010 تاشکند را داشتند، برای بازیکنان تعریف کردند که در ابتدای آن بازی، تیم دو گل دریافت کرد و حتی سرمربی تیم اخراج شد. در فینال 2016 تیم ایران موقعیت‌های 100 درصد فراوانی را از دست داد و این‌که بیاییم بگوییم چرا در فینال 13 گل نزدیم، بحثی احساسی است تا فنی.
سرمربی تیم ملی فوتسال یادآور شد: این قیاس کردن‌ها را زمانی که چند ماه قبل در خاک برزیل و در حضور 10 هزار تماشاگر برزیلی در فینال گرندپری که فقط با یک گل اختلاف و با نتیجه 4 بر 3 به برزیل باختیم در جایی ندیدیم. در صورتی که همه مشاهده کردند در آن دیدار اگر فقط چند دقیقه دیگر بازی ادامه داشت، چه اتفاقی می‌توانست در نتیجه رخ دهد. بنابراین ارزش کار شیربچه‌های تیم ملی را نباید با چنین مقایسه‌هایی پایین آورد. این تیم هم دل و یکدست است و نمی‌توان آن را خراب کرد.
ناظم الشریعه با بیان این‌که بازیکنانش انتظار دیدار با ژاپن را می‌کشیدند، تصریح کرد: ملی‌پوشان فوتسال ایران در تاشکند تمایل زیادی به بازی با عربستان و ژاپن داشتند که در یکی بدشانسی و در دیگری هم تغییر قدرت در فوتسال آسیا، این فرصت را از بازیکنان ایران گرفت. ژاپن تغییر قدرت در فوتسال آسیا را باور نکرده بود همچنان که برخی در داخل نیز به رغم تجربیات اخیر آسیایی خود، گویا هنوز آن را باور نکرده‌اند.

نام:
ایمیل:
* نظر: