bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۱۵۰
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۵ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
عضو تشخیص مصلحت نظام با اشاره به توافق ایران با 1+5 گفت:‌ نباید چشمانمان به اجرای برجام باشد تا ببینیم برای ما چه اتفاقی می افتد، تا چشم به بیگانه دوخته ایم هیچ نتیجه نخواهیم گرفت.
غلامرضا مصباحی مقدم امروز در کنگره اقتصاد مقاومتی که در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد گفت: از آغاز پیروزی انقلاب در مسیر مقاومت در مقابل سلطه جهانی پیش رفتیم و استقلال ما بی نظیر است. از نظر فرهنگی فرهنگ مقاومت در کشور ما الگو است و باعث شده تا دیگر کشورها هم مسیر مقاومت را دنبال کنند.

او ادامه داد: خداروشکر امروز امنیت ملی ما از طرف بیگانگان در خطر نیست بلکه اگر در گذشته می گفتند که همه گزینه‌ها روی میز است خود می دانستند که بلوف زده‌اند و آن‌ها می خواهند ما را تحریم مجدد کنند آن هم به خاطر قدرت دفاعی‌مان.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: افسران و سربازان بزرگترین قدرت جهان در نیروی دریایی‌ ما زانو زدند و طعم ذلت را در مقابل قدرت ملت ایران چشیدند ولی ما از نظر اقتصادی ضعیف هستیم و دشمن این را خوب فهمید البته وابستگی نفت از نقاط ضعف ماست.

مصباحی مقدم اضافه کرد: مسائل اساسی ما بنیانگذاری یک اقتصاد قوی است که ضربه ناپذیری را بتواند نشان بدهد و نقطه ضعیفی نداشته باشد، برای این کار ما باید شاهد پیشتازی دولت باشیم که نیستیم.

عضو کمیته برنامه و بودجه ادامه داد: استناد می کنم به آیه شریفه قرآن که می‌گوید ما پیش‌تر با آدم پیمان بستیم و او فراموش کرد و عزمی را در او نیافتیم، به نظرم این آیه امروز در مورد دولت ما صادق است، اگر این عزم در دولت باشد باید پیشگامی خود را در اقتصاد مقاومتی نشان دهد.

مصباحی مقدم تشریح کرد: متاسفانه با همه حمایت های رهبری، مجلس و ملت از این دولت آن عزمی که برای اقتصاد مقاومتی باشد را شاهد نیستیم، مردم باید بسیج شوند اما بسیج کننده دولت است.

او ادامه داد: آقای رئیس جمهور از معاون اول خواستند که قرارگاه اقتصاد مقاومتی را تشکیل دهد ولی این قرارگاه باید ظرفیت ملی را در نظر بگیرد. مردم باید برای اقتصاد مقاومتی بسیج شوند.

مصباحی مقدم با اشاره به توافق ایران با 1+5 اظهار کرد: متاسفانه ما همه چشمان به این است که برجام اجرا شد و ببینیم برای ما چه اتفاقی می افتد ولی تا چشم به بیگانه دوخته ایم هیچ نتیجه ای نخواهیم گرفت. اگر قدرت اقتصاد ملی ما بالا برود همه سراغ ما می آیند اگر ضعیف باشیم هیچ کس به سمت ما نمی‌آید؛ اگر هم بیاید طلبکارانه خواهد آمد در نتیجه گام اول برداشته نشده است.

وی توضیح داد:‌در ظرفیت اقتصاد ما 20 میلیارد دلار انواع ارزها در اختیار مردم است و ما از این مقدار چقدر استفاده می‌کنیم ؟ هیچ. آن اعتماد در دولت قبل و بانک مرکزی قبل رخت بر بست و این یعنی فاتحه اقتصاد را خواندن. ایران بزرگترین مصرف کننده مسکوکات طلا در منطقه است . خوشبختانه خانم‌های ما هر کدام در کشور یک یا دو کیلو طلا دارند و این ثروت ملی است، ما متاسفانه از این ثروت ملی بهره برداری نمی کنیم پس مردم ما باید به میدان بیایند و سرمایه‌گذاری انجام دهند.

مصباحی مقدم ادامه داد: هشت میلیون جوان بیکار در کشور وجود دارد که چهار میلیون و 500 هزار نفر آن مدرک به دست هستند از این نیرو چطور استفاده می‌کنیم؟ متاسفانه همین نیروهای بیکار منشاء بسیاری از مفاسد اجتماعی است که من بازش نمی کنم. ما نیاز داریم این نیروها آموزش کارآفرینی بیینند چرا که اگر آموزش داده شوند و یک درصد از آن ها قدرت کارآفرینی پیدا کنند صد در صد مابقی را به کار خواهند گرفت.

وی گفت:‌ اگر فرهنگ مقاومت در میان مردم ما شکل بگیرد به سمت مصرف کالای داخلی می‌روند. در حال حاضر فرهنگ، فرهنگ نمایش دادن کالای خارجی است، وقتی تولید کننده محصول خود را با برند خارجی تولید می‌کند یعنی فرهنگ مقاومت شکل نگرفته است. اینجا صدا و سیما نقش اول را ایفا می‌کند، این سازمان باید در فرهنگ مقاومت نقش بازیگر اول را داشته باشد.

او ادامه داد: پنجاه درصد درآمد ملی باید سرمایه‌گذاری شود که اگر این اتفاق بیفتد در پی دو یا سه دهه آینده کشور را متحول خواهد شد.

مصباحی مقدم با اشاره به توضیح سهام عدالت بین مردم اظهار کرد: سهام عدالت چرا شکل گرفت. 48 میلیون نفر در حال حاضر در کشور سهام عدالت دارند اما آیا 48 میلیون سرمایه گذار داریم؟
نام:
ایمیل:
* نظر: