bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۸ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
مقاومت فلسطین شامل قدرت‌هایی مانند ایران، عراق، سوریه، حزب‌الله لبنان و حماس فلسطین است و روسیه نیز به‌تازگی در این ائتلاف مشارکت خود را با عملیات نظامی اخیر در سوریه نشان داد.
بامدادجنوب- سیدعلی موسوی: مثلث عربستان، امریکا و رژیم صهیونیستی پس از شکست گروه‌های تروریستی از جمله داعش در عراق و سوریه، نگاه خود را بار دیگر به پاکستان و افغانستان معطوف کرده‌اند.
جهان حال حاضر را می‌توان به دو محور بزرگ تقسیم کرد که یکی با نام مقاومت فلسطین و دیگری با نام ضد مقاومت فلسطین است. 
مقاومت فلسطین شامل قدرت‌هایی مانند ایران، عراق، سوریه، حزب‌الله لبنان و حماس فلسطین است و روسیه نیز به‌تازگی در این ائتلاف مشارکت خود را با عملیات نظامی اخیر در سوریه نشان داد. روسیه در حالی در این محور مشارکت کرده است که به سوریه برای نجات از توطئه‌های غرب، عرب و رژیم صهیونیستی کمک کند. ائتلاف دیگری که می‌توان آن را مخالف مقاومت فلسطین نامید، کشورهایی مانند امریکا، رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی، قطر، ترکیه و سایر کشورهای متحد غربی-عربی است. 
امریکا به‌خاطر تسلط بر منطقه اقدامات بسیاری در گذشته انجام داده است که از تحولات «لیبی» و «اوکراین» به‌طور نمونه می‌توان نام برد اما به جز قتل عام مردم بی‌گناه، چیزی به دست نیاورده است. 

روسیه با اعلام علنی در مورد عملیات نظامی علیه گروه‌های تروریستی مانند داعش که در حمایت عربستان و غرب قرار دارند. در محور کشورهای حامی مقاومت فلسطین مسوولیت خود را ادا می‌کند. روسیه با عملیات جدی نظامی علیه تروریست‌های داعش، نقش دوگانه امریکا در منطقه را بی‌نقاب کرده است. این کشور پایگاه‌های تروریست‌ها در سوریه را مستقیم مورد هدف قرار داد و نتیجه آن به شکل واکنش ترکیه و سقوط جنگنده این کشور بروز کرد. همچنین عربستان نیز با به شهادت رساندن شیخ «باقر النمر» پیامی به مقاومت فلسطین داد که دولت ریاض در مورد عملیات‌های کشورهای حامی مقاومت فلسطین ناخوش است. 
عربستان شیخ النمر را به انتقام از کشته شدن سرکرده «جیش الاسلام» همراه با چندین فرمانده مهم این گروه در سوریه به شهادت رساند. در حالی که کشورهای غربی و عربی از یکطرف خطرناک‌ترین گروه تروریستی داعش را در عراق و سوریه سرپرستی می‌کنند از سوی دیگر، عملیات خونین علیه مردم مظلوم یمن را نیز از چندی پیش آغاز کرده است. اهداف عربستان از آغاز عملیات علیه یمن نیز تنها هدف قرار دادن «انصار الله» بود که حامی منشور مردم مظلوم فلسطین و مخالف رژیم صهیونیستی در منطقه است. 

با این حال، عربستان در مدت 10 ماه گذشته در عملیات نظامی خود علیه یمن بیش از 10 هزار مسلمان شامل زنان و کودکان را به‌خاطر رضایت رژیم صهیونیستی به شهادت رسانده است. تلاش مثلث شوم برای تقویت داعش در پاکستان و افغانستان مثلث عربستان، امریکا و رژیم صهیونیستی پس از شکست گروه‌های تروریستی از جمله داعش در عراق و سوریه، نگاه خود را بار دیگر به پاکستان و افغانستان معطوف کرده‌اند. این مثلث در حال حاضر گسترش داعش به پاکستان و افغانستان را جزء اهداف جدید خود قرار داده است. سرپرستان تروریست‌های بین‌المللی می‌خواهند تا پاکستان و افغانستان را مرکزی برای گروه تروریستی داعش در آینده قرار دهند که شواهدی از آن را می‌توان در استقرار رادیوی داعش در پایگاه امریکا در جلال‌آباد و درگیری‌های داعش با گروه‌های مردمی و جهادی در مناطقی از افغانستان و نیز انتساب برخی اقدامات تروریستی به داعش در پاکستان مشاهده کرد. شاید مهم‌ترین دلیل چشم داشت محور ضد مقاومت به این دو کشور فعالیت چند دهه گروه‌های تروریستی مورد حمایت امریکا و عربستان از قبیل گروه‌های مخالف دولت کابل و القاعده در افغانستان و پاکستان باشد. ارتش پاکستان در ژوئن سال 2014 میلادی عملیات نظامی علیه تروریست‌ها در مناطق قبایلی این کشور آغاز کرد که تاکنون ادامه دارد اما مثلث کشورهای ذکر شده تلاش می‌کنند که این تروریست‌ها را با نام و عناوین جدید در منطقه حفظ کنند. 

کشورهای عرب به‌ویژه عربستان ائتلاف جدید نظامی با حضور 34 کشور را به همین خاطر تشکیل داده‌اند تا پای داعش به پاکستان و افغانستان باز شود. هدف اصلی ائتلاف جدید نظامی عربستان تحریم جنبش‌های حامی مقاومت فلسطین و حفاظت از تروریست‌های حامی رژیم صهیونیستی است. اقدامات مثلث عربستان، امریکا و رژیم صهیونیستی به مرور زمان نشان داده‌اند که این مثلث چه اهدافی را در منطقه دنبال می‌کند. شهادت شیخ النمر در عربستان، بازداشت شدن شیخ «الزکزاکی» و شهادت بیش از یک‌هزار مسلمان در «نیجریه»، شهادت «سمیر قنطار» و همچنین شایعات منفی و ادامه‌دار در پاکستان و سایر کشورها از اقداماتی هستند که اتحاد عرب‌ با همکاری غرب و رژیم صهیونیستی انجام می‌دهند. برخی از عناصر در پاکستان و افغانستان نیز حامی این مثلث هستند که با انجام عملیات تروریستی تکفیری بحث فرقه‌ای را در این دو کشور گسترش می‌دهند و نیز تلاش می‌کنند تا دستور کار مثلث عربستان، امریکا و رژیم صهیونیستی را در منطقه به پیش ببرند. این عناصر همواره گروه تروریستی داعش در پاکستان و افغانستان را معرفی کرده‌اند و خواستار جایگزینی این گروه با گروه‌های سابق تروریستی در این دو کشور هستند. 
هدف اصلی این مثلث و عناصر حامی آن، تضعیف محور مقاومت فلسطین و تقویت محور مخالف مقاومت فلسطین است اما مانند گذشته، هرگز در این توطئه‌ها موفق نخواهند شد. با وجود تبلیغات گسترده گروه‌های تروریستی و اصرار این مثلث شوم برای پیوستن پاکستان به محور ضد مقاومت، اظهارات و اقدامات اخیر مقامات دولتی و نظامی این کشور علیه تروریست‌ها نشان داد که داعش در پاکستان موفق نخواهد شد. 
مقامات دولتی و نظامی پاکستان با وجود تبلیغات بیش از یکساله داعش و بر عهده گرفتن مسوولیت برخی حملات تروریستی در این کشور، تاکنون حضور این گروه در این کشور را تائید نکرده‌اند. همچنین اندیشه‌های مردمی در پاکستان علیه تفکر تکفیری نیز سبب نفوذ نکردن داعش در این کشور شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: