bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۲۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۶ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۵
مدیر شرکت غله استان بوشهر گفت: با آغاز برداشت گندم در استان بوشهر مراکز خرید گندم در چغادک، سیلوی برازجان، کارخانه‌های آرد خلیج فارس دشتی و الزهرای برازجان راه‌اندازی شد.


محمد هاشمی با بیان اینکه  برداشت گندم در استان بوشهر آغاز شده اظهار داشت: با آغاز برداشت گندم، از طریق چهار مرکز در این استان گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خریداری می‌شود.

وی مجتمع انبارهای چغادک، سیلوی برازجان، کارخانه آرد خلیج فارس دشتی، کارخانه آرد الزهرای برازجان را مراکز خرید گندم دانست و گفت: علاوه بر مراکز یاد شده دو مرکز خرید در گناوه و دیلم راه‌اندازی می‌شود.

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر با اشاره به قیمت تعیین شده برای خرید گندم از کشاورزان استان بوشهر خاطر نشان کرد:  نرخ خرید تضمینی گندم برای هر کیلوگرم گندم معمولی 12 هزار و 705 ریال  و برای گندم دروم  13 هزار و 68 ریال  تعیین شده است.

هاشمی با بیان اینکه وجه گندم خریداری شده از کشاورزان در کوتاه‌ترین زمان به حساب آنان واریز می‌شود تصریح کرد: به منظور رفاه حال گندمکاران، سامانه بانک کشاورزی برای خرید تضمینی گندم در مراکز خرید گندم راه‌اندازی شده که بانک کشاورزی همزمان با تحویل گندم درکمترین زمان، وجه گندم تحویلی را به حساب کشاورزان واریز می‌کند.

وی از برداشت بیش از 85 هزار تن گندم در استان بوشهر خبرداد و افزود: پیش بینی می‌شودمیزان خرید گندم در استان بوشهر نسبت به سال قبل افزایش داشته باشد.

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال 85 هزار تن گندم از زارعین خریداری شود تصریح کرد: کشاورزان استان بوشهر سال قبل  25 هزار و 500 تن گندم تحویل مراکز خرید دادند که پیش بینی می‌شود امسال رشد بیش از 3 برابری داشته باشد.

هاشمی با اشاره به اینکه مراکز خرید گندم تا بعدازظهر گندم از کشاورزان تحویل می‌گیرد افزود: مراکز خرید گندم در استان بوشهر همه روزه از ساعت 8 صبح تا 18 آماده خرید محصول گندم کشاورزان است و در صورت مراجعه کشاورزان بعد از زمان تعیین شده همکاری لازم برای خرید گندم کشاورزان صورت می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: خرید گندم  از زاعاین استان بوشهرتا اواخر خرداد ماه ادامه دارد.
برچسب ها: اقتصاد ، کشاورزی ، گندم
نام:
ایمیل:
* نظر: