bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۴ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۵
«مهند صلاحات» کارگردان فلسطینی گفت: ما به عنوان فلسطینی با سینمای واقع‌گرایانه ایران خیلی بیشتر از دیگر سینماها نظیر سینمای تجاری مصر ارتباط برقرار می‌کنیم.
«مهند صلاحات» کارگردان فلسطینی گفت: ما به عنوان فلسطینی با سینمای واقع‌گرایانه ایران خیلی بیشتر از دیگر سینماها نظیر سینمای تجاری مصر ارتباط برقرار می‌کنیم. البته سیاست (و سانسور) غربی‌ها بر فیلم‌های ایران تأثیر داشت و اگر اینترنت نبود، هیچ فیلمی از ایران به دست ما نمی‌رسید.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: «مُهنّد صلاحات» کارگردان فلسطینی‌الاصل ساکن سوئد که با فیلم «نامه‌ای به اوباما» در دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «نهج» حضور دارد،‌ درباره اثر خود به خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس گفت: در زمان تحریم غزه، کارگاهی برای کودکان فلسطینی برگزار و از آنان سؤال شد در این اوضاع، دوست دارند به چه کسی پیام بدهند یا برای چه کسی نامه بنویسند؟ یکی از کودکان اظهار داشت که از طریق فیسبوک چند مرتبه به رئیس‌جمهوری آمریکا پیام داده اما جوابی دریافت نکرده است.

وی ادامه داد: وقتی ناراحتی و عصبانیت آن کودک را دیدم،‌ پیشنهاد کردم نامه‌ای گروهی به آقای اوباما نوشته و بچه‌ها پای آن را امضا کنند. البته باز هم پاسخی از سوی رئیس‌جمهوری آمریکا دریافت نشد، بنابراین بچه‌ها تصمیم گرفتند ویدئویی از خودشان ضبط کنند و طی آن حرف‌هایشان را به اوباما بگویند. در واقع فیلم من،‌ روایت آن ویدئو است.

این کارگردان فلسطینی درباره لوکیشن فیلم خود بیان کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که در سفر به فلسطین بود، ‌این فیلم 6 دقیقه‌ای در در سال 2014 در اردوگاه آوارگان فلسطینی در اردن جلوی دوربین رفت.

صلاحات افزود: جشنواره نهج بیست و پنجمین جشنواره‌ای است که در آن شرکت می‌کنم،‌ متأسفانه فیلمم تاکنون جایزه‌ای دریافت نکرده، چون معمولاً با گروهی دیگری از فیلم‌های فلسطینی و به صورت جمعی اکران شده است.

وی با اشاره به شناخته‌بودن سینمای ایران در جهان و چهره‌های مشهور آن نظیر مجید مجیدی و اصغر فرهادی اظهار داشت: ما به عنوان فلسطینی با سینمای واقع‌گرایانه ایران خیلی بیشتر از دیگر سینماها نظیر سینمای تجاری مصر ارتباط برقرار می‌کنیم و رئالیستی بودن سینمای ایران برای ما جذاب‌تر است. البته سیاست (و سانسور) غربی‌ها بر فیلم‌های ایران تأثیر داشت و اگر اینترنت نبود، هیچ فیلمی از ایران به دست ما نمی‌رسید.

کارگردان فیلم «نامه‌ای به اوباما»‌ با اشاره به فیلم‌های هانی ابواسعد کارگردان شهیر کشورش گفت: فیلم‌های او نظیر «عمر» نیز برخاسته از مکتب رئالیسم است و به وضع کنونی فلسطین نزدیک است.
برچسب ها: فرهنگ ، هنر ، سینما ، فلسطین
نام:
ایمیل:
* نظر: