bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۳۶
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۲ - ۰۱ تير ۱۳۹۴
مدیرکل بازرسی استان بوشهر از گزارشات اولیه در مورد تخلف یک عضو شورای شهر بوشهر به دلیل همکاری اقتصادی یکی از اعضای خانواده وی با شهرداری بوشهر خبر داد.
مدیرکل بازرسی استان بوشهر از گزارشات اولیه در مورد تخلف یک عضو شورای شهر بوشهر به دلیل همکاری اقتصادی یکی از اعضای خانواده وی با شهرداری بوشهر خبر داد.

 محمد آغاجری صبح امروز در نشستی خبری در ارتباط با همکاری اقتصادی یکی از اعضای درجه‌یک عضو شورای شهر بوشهر با شهرداری این شهر اظهار داشت: طبق قانون اگر بستگان درجه اول اعضای شورای شهر به‌تناسب جایگاهی که دارند وارد معاملات با شهرداری شوند مشمول قانون منع مداخله شده و تحت بازرسی و تشکیل پرونده قرار می‌گیرند.

وی بیان کرد: نتیجه این بررسی‌ها به مراجع قضایی و تخلفات اداری منعکس می‌شود اما سلب عضویت عضو شورا یا تصمیمی ازاین‌دست در حوزه وظیفه اداره کل بازرسی استان نیست.

مدیرکل بازرسی استان بوشهر تصریح کرد: برای سلب عضویت یک عضو شورای شهر در خصوص تخلف صورت گرفته، شورایی متشکل از استاندار، رییس‌کل دادگستری و برخی مدیران نهادهای مربوطه تشکیل‌شده و دراین‌ارتباط نظر می‌دهند.

آغاجری یادآور شد: گزارشات اولیه در مورد تخلف عضو شورای شهر بوشهر داشتیم که در حال بررسی است و تاکنون نتیجه خاصی هم نداشته است و بررسی‌ها همچنان ادامه دارد.

وضعیت پرونده اختلاس در منطقه ویژه اقتصادی بندر بوشهر

بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب بوشهر نیز در این نشست در مورد وضعیت پرونده اختلاس در منطقه ویژه اقتصادی بندر بوشهر گفت: با تشکیل پرونده اقدامات لازم صورت گرفت و تمام قطعات املاک مورد بحث در منطقه ویژه که 900 قطعه بود توقیف‌شده و با همکاری اداره کل ثبت‌اسناد و املاک این قطعات قابلیت نقل‌وانتقال ندارد.

یعقوب کریمی افزود: به‌منظور بررسی و تحقیقات بیشتر، پرونده مذکور به اداره کل اطلاعات استان بوشهر محول شده و تحقیقات در حال انجام است تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به تک‌برگی

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان بوشهر در نیز در مورد سنددار شدن املاک و اراضی در استان بوشهر گفت:  بر اساس یک طرح کشوری، تا 5 سال آینده اطلاعات اراضی ملی و دولتی باید در نظام کاداستری کشور ثبت شود، قدم اول در این خصوص تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به تک‌برگی است.

علی بهرسی افزود: از مردم انتظار داریم هرچه سریع‌تر به واحدهای ثبتی مراجعه کرده و نسبت به تبدیل اسناد مالکیت خود به تک‌برگی اقدام کنند تا گامی در مسیر نظام کاداستری برداریم.

وی در ارتباط با صدور اسناد مالکیت روستایی هم گفت: سال گذشته در کل کشور 58 هزار سند روستایی صادر شد که از این رقم سهم استان بوشهر 3200 سند مالکیت بود که اجرایی کردیم.

فارس
نام:
ایمیل:
* نظر: