bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۳۸
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۲ - ۰۱ تير ۱۳۹۴
یکی از مشکلات ما در دستگاه قضایی استان بوشهر مربوط به کمبود نیروی انسانی است.
 رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: یکی از مشکلات ما در دستگاه قضایی استان بوشهر مربوط به کمبود نیروی انسانی است.

علی جمادی صبح دوشنبه در نشست شورای قضایی استان بوشهر ضمن تبریک به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: یکی از مهمترین وظایف قوه قضائیه مربوط به رسیدگی و حل و فصل پرونده‌های حوزه قضایی در دادگاه‌های بدوی و تجدید نظر و همچنین رسیدگی به پرونده‌ها و درخواست‌ها در بخش‌هایی همچون ادارات ثبت اسناد و املاک، پزشکی قانونی، زندان و . . . است.

وی به پیشگیری از جرایم به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌های قوه قضائیه اشاره کرد و افزود: تلاش می‌شود که با برنامه‌ریزی مناسب ریشه‌های جرایم خشکانده شود و با جرایمی که به جامعه لطمه وارد می‌کند به صورت جدی مقابله می‌شود.

رسیدگی به پرونده‌های قدیمی

رئیس کل دادگستری استان بوشهر به برنامه‌های دستگاه قضایی استان بوشهر در سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: ساماندهی اجرای احکام مدنی و کیفی یکی از برنامه‌های اساسی ما است که اکیپ‌های ویژه از همکاران ادارای و قضایی در این زمینه فعالیت دارند.

وی از رسیدگی به پرونده‌های قدیمی دستگاه قضایی استان بوشهر خبر داد و افزود: پرونده‌هایی که قبل از سال ۹۳ تشکیل شده‌اند و به دلایل مختلفی تاکنون مختومه نشده‌اند، در این دسته قرار می‌گیرند که تلاش ویژه‌ای برای این منظور صورت می‌گیرد.

تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها

جمادی از تلاش برای تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و کاهش اطاله دادرسی در استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: کمبود نیرو در دستگاه قضایی استان بوشهر باعث می‌شود تا روند رسیدگی به پرونده‌ها طولانی‌تر شود.

وی با بیان اینکه از ۲۱۷ پست مصوب قضایی در استان بوشهر ۱۶۶ نفر شاغل هستند، گفت: از یک هزار و ۱۰۰ پست مصوب ادارای نیز کمتر از ۷۰۰ پست پر شده است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با بیان اینکه نیروی انسانی کارآمد اساس کار در هر تشکیلاتی است، افزود: علی‌رغم کمبودهایی که در زمینه نیروی انسانی داریم، از همه ظرفیت‌ها برای رسیدگی سریع و باکیفیت به پرونده‌های قضایی استفاده می‌کنیم.

مهر
نام:
ایمیل:
* نظر: