bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۲ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
مدير بخش دارالفنون جشنواره بين المللي فيلم فجر گفت: 150 مهمان از نقاط مختلف جهان در سي و چهارمين جشنواره جهاني فيلم فجر حضور داشتند.

مازيار ميري روز دوشنبه به خبرنگار ايرنا گفت: 150 مهمان از بيش از 20 كشور جهان در شش روز به تماشاي فيلم‌هاي سي و چهارمين جشنواره جهاني فيلم فجر نشستند و از برنامه‌هاي مختلف آن استفاده كردند.
وي گفت: ميهمانان جشنواره از ايتاليا، كروواسي، استراليا، كانادا، گرجستان، روسيه، ژاپن، فرانسه، كره، اسپانيا، عراق، مكزيك، كلمبيا، هند، تركيه، بنگلادش، قزاقستان، لبنان، امارات متحده عربي، سوريه و تونس به ايران آمدند. از 150 مهمان حاضر در جشنواره 11 تا 15 نفر كارگردان بودند. همچنين 100 هنرجوي «دارالفنون» از 9 كشور جهان مهمان جشنواره جهاني فيلم فجر هستند.
بخش رقابتي يا همان مسابقه آن به نام «سينماي سعادت» (مسابقه بين الملل) با 12 فيلم خارجي و 3 فيلم ايراني و بخش «پانوراما» (كشورهاي آسيايي و جلوه گاه شرق) با 12 فيلم خارجي و 3 فيلم ايراني ميزبان علاقمندان است. در مجموع 21 فيلم خارجي و 5 فيلم ايراني در اين بخش ها به نمايش در مي آيد. 
در فضاي غيررقابتي جشنواره نيز چهار بخش تدارك ديده شده كه از جمله آن «جام جهان نما» با 10 فيلم خارجي، «نمايش هاي ويژه مستند»، «مرورها و بزرگداشت ها» با شش فيلم از سينماي فرانسه و «دارالفنون» است. 
اصغر فرهادي، مجيد برزگر، فرزاد موتمن، مهران كاشي و محمود كلاري از جمله اساتيد بخش دارالفنون هستند؛ همزمان با اين فيلم ها بازار فيلم نيز در پرديس چارسو با حضور شركت هاي فيلمسازي و پخش كننده هاي ايراني و خارجي برقرار است.


برچسب ها: فرهنگ ، هنر ، جشنواره
نام:
ایمیل:
* نظر: