bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۵۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۴ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
شهردار بندر بوشهر که از زمان به دست گرفتن سِمَت شهرداری بوشهر، در مصاحبه‌های مطبوعاتی خود اذعان کرد که چهره شهر را دیگرگون خواهد کرد و بوشهر را در خور و شان بوشهری‌ها می‌سازد
بامداد جنوب- هدی خرم آبادی: شهردار بندر بوشهر که از زمان به دست گرفتن سِمَت شهرداری بوشهر، در مصاحبه‌های مطبوعاتی خود اذعان کرد که چهره شهر را دیگرگون خواهد کرد و بوشهر را در خور و شان بوشهری‌ها می‌سازد، دست در دست مجموعه شهرداری تمام تلاش خود را کرد تا با نزدیک شدن به ایام نوروز به برنامه‌ها و طرح‌های خود تسریع بخشد و دستی به سر و روی بوشهر برای ورود میهمانان نوروزی بکشد که در این زمینه توانست رضایت شهروندان و میهمانان نوروزی را هم جلب کند. به گفته برخی میهمانان نوروزی، بوشهر نسبت به سال‌های قبل تغییرات محسوسی کرده است. اینها بدان معنا نیست که در فضای شهری بوشهر دیگر مشکلی وجود ندارد بلکه منظور آن است که مجموعه شهرداری با کادر خود به‌خوبی توانسته مدیریت کند و هر چند هنوز کاستی‌ها و کمبودهایی وجود دارد و ما در چندین گزارش به آنها اشاره کردیم مانند مساله مربوط به دفع زباله‌ها و ... و هر چند می‌دانیم مشکلات شهر بوشهر با یک روز و دو روز و یک سال مرتفع نخواهد شد اما انتظار همه شهروندان بوشهری آن است که این اقدامات تنها به روساخت شهر منتهی نشود و زیرساخت‌ها نیز تغییر کنند و اصلاح شوند. 
به گزارش مهر، شهردار بوشهر روز گذشته در نخستین نشست هم‌اندیشی شورایاران محلات شهر بوشهر با اشاره به ظرفیت بالای گردشگری بوشهر، گفت: تلاش داریم تا با برنامه‌ریزی مناسب و اجرای طرح‌های مختلف و ایجاد زیرساخت‌ها، بوشهر را به قطب گردشگری جنوب کشور تبدیل کنیم. 

غلامعلی میگلی‌نژاد در همین راستا با بیان این‌که شوراهای محلات در توسعه شهری نقشی بسیار مهم و اساسی دارند و ما نیز تلاش می‌کنیم که از ظرفیت شورایاران به‌خوبی استفاده کنیم، با اشاره به تعهد و تخصص شوراهای محلات برای انتقال مشکلات به مجموعه مدیریت شهری، تصریح کرد: توسعه شهری و رفع مشکلات نیازمند همکاری و تعامل شوراهای محلات است و بدون استفاده از ظرفیت آنها امکان رفع مشکلات را نداریم.
شهردار بوشهر با اشاره به ظرفیت بالای گردشگری در استان و به‌ویژه در شهر بوشهر، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌ها و قابلیت‌های گردشگری بسیار خوبی در زمینه گردشگری در بوشهر وجود دارد که باید استفاده و بهره لازم را از این ظرفیت‌ها ببریم.
وی در ادامه از تلاش برای تبدیل بوشهر به قطب گردشگری جنوب کشور خبر داد و تاکید کرد: هر چند در شرایط کنونی فقط در چندماه و به‌صورت محدود امکان حضور گردشگران در بوشهر وجود دارد ولی تلاش داریم با ایجاد زیرساخت‌های مناسب، گردشگری در بوشهر را به همه طول سال افزایش دهیم.

میگلی‌نژاد از توسعه زیرساخت‌های ورزشی آبی و دریایی در استان خبر داد و افزود: دریا و ساحل از ظرفیت‌های مهم گردشگری بوشهر هستند که باید زیرساخت تفریحات ساحلی و دریایی در بوشهر بیش از پیش توسعه یابد.
وی به برنامه‌ریزی برای توسعه ورزش‌های آبی در بوشهر اشاره کرد و گفت: یکی از دستاوردهای مهم این اقدام، رشد و توسعه اقتصاد محلی در مرکز استان خواهد بود.
شهردار بوشهر از آغاز عملیات اجرائی پروژه‌های عمرانی جدید شهر بوشهر تا پایان اردیبهشت‌ماه خبر داد و افزود: تلاش ما این است که طرح‌ها و پروژه‌ها با بهترین کیفیت در بوشهر اجرا شوند.
وی از نظارت ویژه بر اجرای طرح‌ها خبر داد و بیان کرد: سال گذشته ۲۷ میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی به بوشهر اختصاص یافت که تنها هشت میلیارد ریال آن تخصیص یافت که اعتباری بسیار ناچیز بود.
میگلی‌نژاد همچنین به رکود ساخت و سازها در بوشهر طی سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته توانستیم اعتبارات شهرداری بوشهر را نسبت به سال قبل از آن، دوبرابر کنیم.
وی از تلاش ویژه برای افزایش صد درصدی اعتبارات شهرداری بوشهر در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: در سال گذشته شاهد رضایتمندی مردم از عملکرد شهرداری بودیم ولی تلاش ما جلب رضایتمندی بیشتر در بین مردم است.
شهردار بوشهر خواستار کمک و همراهی شهر و شورایاران محلات برای توسعه و پیشرفت شهر بوشهر شد و افزود: برنامه ما این است که بوشهر گل سرسبد شهرهای ایران شود و در این راه از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم.
 در ادامه این نشست، شورایاران محلات شهر بوشهر نیز به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در مورد توسعه شهری پرداختند. 

بی‌شک برای گل سرسبد کردن بوشهر در میان شهرهای ایران، به همکاری، همیاری، تعامل و در کنار اینها جذب اعتبارات کافی و برنامه‌ریزی‌های دقیق و کارشناسانه، مدیریت‌های مدبرانه و هوشمندانه و مسوولیت‌پذیر بودن همه نهادها، مسوولان و شهروندان و البته که افتخار آن هم برای همه بوشهری‌های است. یکی از نکات قابل تامل که به‌طور قطع در هموار کردن مسیر کاری شهردار بوشهر، راهگشا و موثر بوده، اهمیت دادن به مساله «مشورت» و نظرسنجی و نظرخواهی از شهروندان است که اگر دیگر مسوولان نیز به همین منوال مسوولیت‌پذیر، انتقادپذیر و اهل مشورت و نظرخواهی باشند، کارها با سرعت بیشتر و بهبود هر چه تمام‌تر پیش خواهد رفت. 


نام:
ایمیل:
* نظر: