bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۵۹۵
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۵ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در یک‌ ماه گذشته ۶۹ هزار تن گندم در اراضی آبی و دیم استان بوشهر برداشت شده که پیش‌بینی می‌شود این میزان از ۸۵ هزار تن هم فراتر رود.

خسرو عمرانی با بیان اینکه برداشت گوجه فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر پایان یافت اظهار داشت: کشاورزان استان بوشهر برداشت گوجه فرنگی خارج از فصل از آذرماه سال قبل آغاز کردند و اکنون با برداشت 560 هزار تن پایان برداشت این محصول را اعلام کردند.

وی با اشاره به اینکه برداشت گندم از 10 فروردین در استان بوشهر آغاز شد تصریح کرد: برای برداشت گندم در این استان 480 کمباین مشارکت دارند که از استان‌های هم‌جوار برای برداشت غلات به بوشهر اعزام شده‌اند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه  95 هزار هکتار اراضی استان بوشهر به کشت گندم اختصاص دارد گفت: 78 هزار و 500 هکتار اراضی دیم و 16 هزار و 500 تن از مزارع  آبی  تحت پوشش محصول گندم است که برداشت این محصول استراتژیک اکنون یک‌ماه است انجام می‌شود.

عمرانی پیش بینی برداشت گندم در استان بوشهر را 2 برابر سال قبل دانست و افزود: با توجه به وضعیت مطلوب بارش باران در فصل پاییز و زمستان وضعیت تولید گندم در اراضی دیم و آبی استان بوشهر بهبود یافته بگونه‌ای که پیش‌بینی می‌شود بیش از 2 برابر سال قبل محصول برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 69 هزار تن گندم در استان برداشت شده خاطرنشان کرد: کشاورزان تاکنون 69 هزار تن گندم برداشت کرده‌ و تحویل مراکز خرید 4گانه استان بوشهر داده‌اند.

معاون جهاد کشاورزی استان بوشهر قیمت خرید گندم از کشاورزان را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: هر کیلوگرم گندم معمولی 12 هزار و 705 ریال و گندم دوروم 13 هزار و 68 ریال  از کشاورزان خریداری می‌شود و وجه آن از طریق بانک کشاورزی پرداخت می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: