bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۶۶۲
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۴ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
مصاحبه‌ای جنجالی که لیگ دو را زیر سوال برد
مرحله دوم لیگ دسته دو به هفته‌های پایانی خود نزدیک می‌شود و رقابت در گروه الف این مسابقات به اوج خود رسیده است. تیم نخست این گروه، اکسین البرز که به لیگ یک صعود کرده است و بقیه تیم‌های حاضر در گروه که دو تیم از آنها از استان بوشهر هستند
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی: مرحله دوم لیگ دسته دو به هفته‌های پایانی خود نزدیک می‌شود و رقابت در گروه الف این مسابقات به اوج خود رسیده است. تیم نخست این گروه، اکسین البرز که به لیگ یک صعود کرده است و بقیه تیم‌های حاضر در گروه که دو تیم از آنها از استان بوشهر هستند، در تلاش هستند که به‌عنوان تیم دوم به پلی‌آف صعود کنند.
اما در فوتبال ما این مساله عادی شده است که هر وقت از بخت کمی برای صعود برخوردار است با حاشیه‌سازی علیه تیم‌های دیگر، قصد ایجاد حاشیه برای آن تیم‌ها را دارد. مسائلی که می‌تواند به‌راحتی یک تیم را به حاشیه ببرد و باعث افت آن تیم شود. البته همان‌طور که گفتیم ایجاد حاشیه برای یک یا چند تیم در اواخر فصل در ایران عادی شده است.
مدیرعامل رهپویان رضوانشهر در سخنانی تاسف‌برانگیز پلشتی‌ها و اتفاقات زشت لیگ دسته دوم فوتبال کشور را افشاگری کرد. اتفاقاتی که هر ساله معترضان خاص خودش را در هر فصل دارد تا این لیگ را حیاط خلوت متخلفانی که قصد دارند به روش غیراخلاقی به لیگ دسته اول راه یابند، بنامند!
مهندس سیروس رجا ضمن ابراز نارضایتی از بی‌توجهی مسوولان شهر رضوانشهر به تیم رهپویان، از نامردی فوتبالی‌ها و خریدن داور، رشوه دادن بعضی تیم‌ها و از همه مهم‌تر از توصیه بی‌شرمانه مسوولان کمیته داوران سخن گفت.
وی با بیان این‌که چهار سال است تیمداری می‌کنیم و تنها چیزی که در این مدت رضوانشهر را معروف کرد همین فوتبال بوده است، افزود: «مردم رضوانشهر شناخت آنچنانی از فوتبال نداشتند اما در حال حاضر تیم در لیگ دو دارد توپ می‌زند و مدعی صعود به لیگ یک است اما متاسفانه هیچ حمایتی از این تیم نمی‌شود.» 

مدیرعامل رهپویان رضوانشهر در ادامه با بیان این‌که نامردی‌ها و خریدن داور در لیگ دو بیداد می‌کند و متاسفانه هیچ کسی پاسخگو نیست‌، گفت: «حتی عسگری نیز در بازی حساس ما که معترض بودم اینها داور را خریده‌اند عنوان کرد که اگر می‌توانی تو نیز پول خرج و داور بخر. داوران نیز سر تیم ما را بریدند. مثلا در بازی با پارس جنوبی جم، مهدی پاشازاده سرمربی این تیم به داور رشوه داده بود و خطای صد در‌صد ما که در محوطه جریمه رخ داد را نگرفتند و بیرون هجده قدم برایمان گرفتند. من می‌خواستم بروم و این داور را به قصد کشت بزنم اما بعد از بازی متوجه شدم که پاشازاده به داور پول داده است.»
وی تصریح کرد: «من با عسگری در این خصوص صحبت کردم که او گفت اگر شما هم می‌توانید بروید و این کار را بکنید. 10 نفر شاهد دارم که عسگری، رئیس دپارتمان داوری به بنده گفتند که اگر شما هم می‌توانید بروید و داوران را بخرید و بازی را ببرید. شک نکنید پارس جم جنوبی هم به داور بازی زنگ خواهد زد و بازی را به سود خود به پایان خواهد رساند اما ما برای این بازی به بوشهر نمی‌رویم.»
وی خاطر نشان کرد: «اگر بحث لیاقت و مردانگی باشد، تیم ما باید دومین تیمی باشد که به لیگ یک صعود می‌کرد اما متاسفانه زورمان به داوری و مسائل پشت پرده نرسید. دوست دارم نفت امیدیه به‌عنوان تیم دوم به لیگ یک از این گروه صعود کند، زیرا آنها سالم بازی می‌کنند و از کادر فنی و بازیکنان خوبی برخورد هستند و بر خلاف شاهین بوشهر و پارس جنوبی به‌دنبال زد و بند نیستند.»

بیانیه سرپرست پارس جنوبی
چه راحت دنیا خود را می‌فروشید؟! در مسلمانی شما شک دارم، امام صادق(ع) می‌فرماید‌: تهمت زدن به بی‌گناه از کوه‌های عظیم نیز سنگین‌تر است .
«آقای سیروس رجا وزن توپ فوتبال چند گرم است؟
بد به حال باشگاهی که سکان مدیریتش دست امثال شماست! آفرین به مردم رضوان شهر می‌گویم که خوب شما را شناخته‌اند و به ورزشگاه نمی‌آیند چون نیت و نفس کار شما خیر نیست و به دنبال اهداف دیگری دکان فوتبال را در رضوانشهر باز کرده‌اید‌! سر مردم شمال کشور منت می‌گذارید که نمی‌خواهید در این شهر تیم‌داری کنید و قصد دارید امتیاز لیگ یک در قم خریداری کنید! لطفا با نام مقدس قم بازی نکنید، چراکه ماهیت شما مشخص است. افسوس به فوتبالی که دست سیاسیونی افتاده و با پول‌های کلان همه کار می‌کنند. گفته بودید بالای سه میلیارد تومان برای تیم رهپویان هزینه کرده‌اید. تعطیلی‌های پیاپی تمرینات این تیم به‌دلیل بی‌پولی خود گواه همه چیز است؟
این‌قدر سر اهالی فوتبال رضوانشهر منت نگذارید. به چه دلیل به چهره ملی و سرمربی خوشنام پارس جنوبی مهدی پاشازاده تهمت می‌زنید آقای رجا؟ در قرآن کریم و روایت‌ها آمده است: بسیاری از انسان‌ها بی‌دلیل خاصی تهمت می‌زنند، بدون آن‌که قادر به اثباتش باشند‌، امیدوارم از کرده خود پشیمان شوید و به درگاه خداوند توبه کنید که خداوند بخشنده و مهربان است‌ اما باشگاه پارس جنوبی از حق و آبروی مربی‌اش نخواهد گذشت، قطعا حضرت‌عالی را درکمیته اخلاق فدراسیون فوتبال خواهیم دید‌، باید ثابت کنید که انگی که به مربی تیم ما زدید آن هم بدون مدرک را جواب دهید، طبق قانون جمهوری اسلامی ایران هم شلاق دارد و هم زندان پس منتظر هستیم در دادگاه عدل علی (ع) تو را ببینیم شاید مربی ما بگذرد ولی باشگاه پارس جنوبی کوتاه نخواهد آمد، بی‌حرمتی به باشگاه شاهین بوشهر هم بی‌پاسخ نخواهد ماند، مردم استان بوشهر شما را نخواهند بخشید مهندس رجا.»

همچنین غریبی (سرپست پارس جنوبی) در گفت‌وگو با بامداد جنوب گفت: ما شکایت خود را اعلام کرده‌ایم و رجا باید بابت این تهمت‌ها جواب‌گوی ما باشد، چراکه‌ حرف‌های او چیزی بیش از تهمت است. البته این را بدانید ما یک‌شنبه در زمین فوتبال با یک بازی سالم جواب تهمت‌های وی را خواهیم داد. امیدوارم مسوولان در مورد این اتفاق، حکم مناسبی بدهند دیگر آنها که فوتبال چیزی ندارند در مورد این ورزش حرف نزنند.
محمد دمشقی در خصوص سخنان اخیر مدیرعامل رهپویان رضوانشهر، گفت: متاسفانه بعضی از افراد در فوتبال به‌جای این‌که با برنامه‌ریزی به‌دنبال کسب موفقیت باشند بیشتر به‌دنبال حاشیه‌سازی و بر هم زدن جو حاکم بر فوتبال کشور هستند و صحبت‌های ناپسند مدیر عامل باشگاه رهپویان رضوانشهر جای تاسف دارد.
مدیر عامل باشگاه شاهین شهرداری بوشهر، افزود: در مجموعه باشگاه شاهین شهرداری اعم از کادر فنی و اداری افراد با شخصیتی مشغول به کار هستند که به هیچ عنوان به‌دنبال مسائل حاشیه‌های نبوده و نیستند و از همان ابتدا قصد و نیت شهرداری بوشهر احیای نام شاهین بوده که این مهم به همت مسوولان استان و هواداران محقق شد و برای نتیجه گرفتن به داشته‌های خود تکیه داریم و اعتقاد داریم با تلاش بیشتر و یاری خدا به موفقیت خواهیم رسید.
دمشقی در ادامه تصریح کرد: جالب اینجاست که تیم ما تاکنون دو بازی در برابر رهپویان رضوانشهر برگزار کرده که هر دو دیدار با شکست همراه بوده، اگر به‌دنبال مسائل دیگری بودیم در این دیدارها با شکست میدان را ترک نمی‌کردیم. اگرچه اشتباهات داوری در تمام دنیا وجود دارد اما معتقد هستیم داوران ما پاک هستند و این ما هستیم که باید با حمایت و احترام به داوران و دیگر ارکان فوتبال، حاشیه‌ها را از فوتبال کشور دور کنیم.
دمشقی ضمن اعلام نارضایتی خود از سخنان سیروس رجا، یادآور شد: اتهام زدن به افراد حقیقی و حقوقی تبعاتی در جامعه به‌دنبال دارد که باشگاه شاهین شهرداری به عنوان نماینده‌ای از مکتب شاهین که بر اساس اخلاق و جوانمردی بنا شده است، به‌طور جدی از طریق مراجع قضائی پیگیر اتهامات وارده مدیرعامل باشگاه رهپویان رضوانشهر به باشگاه شاهین شهرداری بوشهر خواهیم بود.

البته مدیرعامل رهپویان رضوانشهر در جوابیه‌ای که به‌تازگی منتشر کرده است، گفت: «باید بگویم کمی در خصوص شاهین بوشهر تند رفتم، بحث من پارس جنوبی جم و عوامل این تیم بود که شاهین هم وارد موضوع شد، مقابل آنها بازی را برده بودیم ولی داوری بسیار مشکل داشت و گرنه مسوولان شاهین افراد موجهی هستند. بیشتر صحبت‌های من پارس جنوبی و نیروی زمینی بود که برای پیروزی هر کاری می‌کنند و تا آخر پای حر‌ف‌هایم می‌ایستم.»
سیروس رجا در ادامه افزود: «سرپرست پارس جنوبی عنوان کرده آقای رجا دین و ایمان خود را نفروشید! باید بگویم دوست عزیز گویا سر بازی حاضر نبودید و از چیزی خبر ندارید و گرنه فیلم بازی و صحنه‌های مشکوک بازی را ببینید خودتان هم به تصمیم‌های داور می‌خندید. آقای غریبی شما تقصیری ندارید چون دوستانتان به بازی‌های پشت پرده شما را راه نمی‌دهند و خبر ندارید چه اتفاقاتی در پارس جنوبی رخ می‌دهد پس بهتر است به جای بیانیه کمی مدیریت یاد بگیرید.»
وی با بیان این‌که دو بازی مقابل پارس جنوبی و شاهین داریم که از اکنون نتایج آن تعیین شده است و تلاش ما بی‌فایده است، افزود: «به عوامل پارس جنوبی توصیه می‌کنم به جای بیانیه دادن کمی به مسائل تیمشان توجه کنند، گفته‌اند تمرینات رهپویان  پی در پی تعطیل شده است که به این عزیزان اصلا ربطی ندارد. شما هم پاشازاده را اخراج کردید و دوباره برش گرداندید، قاسم سیانکی و محمد نیک‌سیرت را اخراج می‌کنید دوباره برشان می‌گردانید، هفته‌ای دو جلسه تمرین دارید آن هم بدون مربی، پس بهتر است مسائل تیمتان را مدیریت کنید‌.»


نام:
ایمیل:
* نظر: