bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۶ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
نمایندگان استان و دو فراکسیون امید و اصوالگرایان
«فراکسیون امید» عنوانی که بعد از این در مجلس دهم به کرات از آن خواهیم شنید، هر چند در اولین نشست این فراکسیون که همزمان با اولین نشست فراکسیون اصولگرایان در ساختمان قدیمی مجلس با حضور منتخبان مردم برگزار شد...
بامدادجنوب- مریم خوئینی: «فراکسیون امید» عنوانی که بعد از این در مجلس دهم به کرات از آن خواهیم شنید، هر چند در اولین نشست این فراکسیون که همزمان با اولین نشست فراکسیون اصولگرایان در ساختمان قدیمی مجلس با حضور منتخبان مردم برگزار شد، تعداد حاضران در هر دو نشست، نقش مهمی را ایفا می‌کرد، چراکه هر دو فراکسیون تلاش دارند که اکثریت مجلس را در اختیار خود داشته باشند.
در استان ما نیز برخی از نمایندگان عضو فراکسیون امید هستند از سوی دیگر هم نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس دهم، عضو فراکسیون اصولگرایان است. حال باید دید که آنها در اولین گام یعنی انتخاب رئیس و هیات رئیسه چه رویکردی را اتخاذ خواهند کرد. در گزارشی که روز شنبه در همین صفحه منتشر شد، نوع رفتار نمایندگان استان را در این مورد حائز اهمیت قلمداد کرده و تاکید کرده بودیم که همکاری تنها راه کمک به مشکلات استان است.
دیدگاه‌های منتخبان دشتستان و دشتی و تنگستان را می‌توان به‌خوبی از خلال گفته‌های آنها پیدا کرد. محدباقر سعادت پیرامون مسائل استانی، معتقد است تعامل و همدلي بين نمايندگان مردم و مسوولان تنها راه برون رفت از مشكلات و تنگناهاي استان است. وی درباره تعامل مجلس و دولت می‌گوید، تعامل و هم‌فكري دو قوه مقننه و مجريه زمينه پيشرفت و توسعه كشور در بخش‌هاي مختلف سياسي، اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي را به‌دنبال خواهد داشت.
با این حال او متذکر می‌شود: اين تعامل به اين معني نيست كه اگر دستگاه اجرايي اشكال و اشتباهي داشته باشد، مجلس به‌عنوان دستگاه نظارتي بايد چشم‌پوشي كند يا كوتاه بيايد. مجلس شوراي اسلامي به‌عنوان قانونگذار در صورت ديدن هرگونه كوتاهي از دستگاه‌هاي اجرايي بايد تذكرهاي لازم را ارائه دهد.
به گفته وی، دو قوه مقننه و مجريه لازم و ملزوم يكديگر هستند و براي هدايت كشور بر اساس سند چشم انداز 20 ساله و منويات رهبر معظم انقلاب بايد با هم تعامل و همكاري داشته باشند.

با این حال یکی از مشکلات که جوانان استان با آن مواجه هستند، مساله اشتغال و دیوی به نام بیکاری است او با اشاره به این موضوع، از جمله اولويت‌هاي كاري خود را تلاش براي حل مشكل بیکاری در منطقه اعلام کرد. 
سعادت با اشاره به اين‌كه دولت گريبانگير مشكلات اقتصادي ناشي از تحريم‌هاي نابجا و ظالمانه عليه كشوراست، گفت: هرچند تاكنون لغو تحريم‌ها به نتيجه قطعي نرسيده ولي با توافق‌هايي كه انجام شده دولت از حالت ركود خارج و انتظار شكوفايي در زمينه مسائل اقتصادي را داريم.
 او اعلام کرد: سعی دارند با همكاري، حمايت و تدبير مجلس و دولت چرخ شركت‌ها و كارخانه‌هاي مختلف در كشور به صدا درآيد و منجر به رونق توليد و اشتغال و داشتن اقتصادي پويا شود، تنها با همكاري و برنامه‌ريزي همه مسوولان مي توان چرخ اقتصاد را در جامعه به حركت درآورد و به آنچه كه مورد نظر رهبر معظم انقلاب در بخش اقدام و عمل است، رسيد.
البته امیدواری‌های سعادت در حالی مطرح ‌می‌شود که برخی معتقد هستند استان ما با بحران مدیریت روبه‌رو است و این بحران تا زمان وجود شرایط فعلی رفع نخواهد شد، چراکه مدیران فعلی هیچ چشم‌انداز توسعه‌ای برای استان متصور نبوده و تنها در مسیر منافع تشکیلاتی خود عمل می‌کنند. 
سید‌کمال‌الدین شهریاری منتخب مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس دهم که با حمایت اصولگرایان راهی بهارستان شده است، درباره اقتصاد مقاومتی می‌گوید؛ مقام معظم رهبری به‌واسطه شأن و جایگاهی که دارند همیشه بر مسائل کشور اشراف کامل دارند و در سال‌های اخیر که یکی از چالش‌های جامعه ما اقتصاد و معیشت مردم است و مورد توجه مقام معظم رهبری است به همین دلیل اقتصاد مقاومتی را به‌عنوان یک شعار برای سال گذشته انتخاب کردند.
وی که معتقد است اقداماتی که تاکنون از طرف دولت و سایر ارکان نظام در تحقق این موضوع  انجام گرفته کفایت نمی‌کرد، مشخصا مقام معظم رهبری در سال جاری شعار سال را اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل انتخاب کردند.
او یادآور می‌شود منظور از اقتصاد مقاومتی، ترک مراودات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با جهان خارج نیست بلکه این ارتباط نباید یک‌طرفه باشد و تصریح می‌کند؛ ما به‌عنوان واردکننده محصولات غربی و مصرف‌کننده کالاهای خارجی باشیم باید به سطحی از اقتصاد برسیم که در تبادلات بازرگانی یک تراز متعادل و صحیح برقرار باشد.

شهریاری که سابقه دو دوره نمایندگی مجلس و همچنین حضور در سمت‌های مختلف در سطح وزارت اقتصاد را دارد، با اطمینان به تولیدات داخلی تاکید کرد: باید باور داشته باشیم که می‌توانیم تولیدات باکیفیت بالا را در داخل تولید و در رقابت با جهان خارج حرفی برای گفتن داشته باشیم و می‌توانیم با استفاده و تکیه‌بر ظرفیت‌های داخلی اقتصاد خود را به نقطه‌ای برسانیم که ضربه‌پذیری آن در مقابل تهاجم دشمن بالا رود.
وی اضافه کرد: ما با استفاده از توان و ظرفیت داخلی به‌خصوص در زمانی که مورد تحریم ظالمانه دشمن قرار می‌گیریم، می‌توانیم در مقابل دشمن بایستیم و اقتصاد خود را رونق ‌بخشیم. فرمایشات مقام معظم رهبری کاملا روشن و واضح است اما باوجود این‌که دستگاه‌های دولتی از این شعار در سال گذشته به‌عنوان سربرگ در مکاتبات خود استفاده می‌کردند اما ملاحظه شد که در عمل هیچ اتفاقی نیفتاد بلکه با برگزاری همایش، اجلاس، نشست و هم‌اندیشی‌ها بیشتر در قالب مقاله، سخنرانی و ... به‌اجمال از آن عبور می‌کردند.
شهریاری که با خبرگزاری فارس گفت‌وگو می‌کرد، در پاسخ به این سوال که وظیفه مجلس و وکلای مردم در این زمینه چیست، یادآور شد: وظیفه نمایندگان متناسب با شأنی که مجلس در امر قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون دارد این است که وکلای مردم طرح‌ها و لوایح و قانونی که مصوب می‌کنند اقتصاد مقاومتی را مد نظر داشته باشند و از بعد نظارتی هم بر قوانین و مقررات و نحوه اجرای آن به وسیله دولت این نظارت را اعمال کند که مبادا این مهم مورد غفلت و فراموشی قرار گیرد.


نام:
ایمیل:
* نظر: